Min pojkvän kan inte hantera alkohol.
Hej. Jag är 21 och min kille är 24. Vi har varit tillsammans i ungefär ett år. Som rubriken lyder så är jag orolig för honom när han dricker. Han har berättat att han förut brukade få blackout fylla, men att han nu tydligen inte har haft det sedan han träffade mig. Förra helgen söp han med kompisar, och jag var inte med då utan umgicks med mina kompisar. När han söp förra helgen så hamnade han tydligen i slagsmål på en parkering, och någon filmade och la ut det, min kompis såg det och visade det för mig och då såg jag ju att det var min kille.
Kort efter att jag hade sett klippet så ringde han mig, när jag var på väg att ringa honom. Han kom då hem till mig, helt stupfull och la sig ner på golvet i duschen. Jag lyckades få honom till sängen. Han erkände att det var han som hade startat slagsmålet.
Till saken hör att han har varit i slagsmål förut, men då innan han träffade mig. Jag har ifrågasatt varför och han säger att man alltid måste backa sina vänner när det behövs. Kan också tillägga att när vi precis hade börjat träffas så hamnade han på akuten och var nära att dö på grund av spritförgiftning (och en annan substans.. som jag fick reda på i efterhand). Han sa då att det aldrig kommer hända igen. En annan gång var vi på krogen och då såg jag att mitt ex var på samma ställe. Så fort jag såg det så tog jag med min kille och drog därifrån, för jag vet att om han hade sett mitt ex så hade han börjat mucka gräl med honom.
Mot mig blir han väldigt kärleksfull och klängig när han har druckit.
Vad ska jag göra? Jag har försökt prata om det här, men han tycker att jag tjatar och han tar det inte alls lika allvarligt. Han kan ju uppenbarligen inte hantera alkohol och han säger själv att det beror på spriten, men att han kan dricka annat.