• Anonym (Vadgöra)

Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän

Min sambo och jag har bott ihop i över 15 år, vi har en gemensam dotter på 15 år. jag har fått veta att han har väldigt nära kontakt med sin sons flickvän. De skriver SMS till varandra hela dagarna. skickar bilder på varandra, på fyra dagar har de skrivit närmare 100 SMS där hon även föreslagit att de två ska gå ut på promenad. Igår skrev hon också att hon ville gå ut på promenad med honom utan hans son. Hans son är inte min son, han är från tidigare relation.
    Jag bara funderar. Är detta okej er värld? Jag känner att det är på något sätt väldigt konstigt i min värld. Han skriver inte ens så mycket med sin egen dotter och inte med mig heller.
    den tjejen är 19 år och min sambo är 57. På något sätt är det väldigt äckligt för mig

• Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän
  • Anonym (Vadgöra)
    Anonym (Nvgtdkdnzbxkz) skrev 2025-09-18 21:09:16 följande:

Den enda någorlunda godtagbara förklaringen är om tjejen inte haft någon pappa eller manlig förebild och nu har funnit den i din man. 

Dock behöver ju din man ha insikt och förståelse för detta då och inte tro att det finns ett annat intresse och smickras/kittlas av det. 

Han behöver också beakta risken att de gör slut - vad gör han då? Dumpar tjejen som trott att hon fått en 'pappa'? Gör sonens liv jobbigt genom att fortsätta ha kontakt med tjejen? 

Jag tippar på att han är smickrad av hennes 'intresse' och inte har vett nog att se det för vad det är och begränsa kontakten. 

Hon har en pappa och en mamma. 
  • Anonym (sköldmö)

Kontakt och vänskap kan de absolut ha, men inte så där intensiv kontakt. 100 SMS på bara några dagar? Skickar bilder till varandra? Nej, det är något lurt, särskilt om sonen och flickvännen bara har varit tillsammans några månader. Och pappan gör alltså detta bakom ryggen på sin son? Helt sjukt.

Det finns inget sätt för TS man att snacka sig ur detta, oavsett hur TS formulerar sig. Relationen till sonens 19-åriga flickvän är olämplig och gränslös.

Närmare relation till sina svärföräldrar är något man (i bästa fall) utvecklar över tid, och inte på det sättet.

Här pratar vi inte ens om en svärdotter, inte än. Utan om sonens relativt nya flickvän. 

• Anonym (Nej)

Oj nej, detta är inte normalt alls.
    okej om hon skickade bilder på henne och hennes pojkvän men att hon skickar selfies till din man? fyfan.
    nejet är definitivt något mer mellan dom än bara en god relation.
    hade din man varit normal funtad i huvudet hade han pratat med detta om dig och direkt satt en gräns för henne. Detta känns SÅ konstigt 

• Anonym (Only one way)
    Anonym (Nyligen) skrev 2025-09-18 16:30:47 följande:
    Nej, men den dök ju upp ganska lägligt parallellt med min.

Känns som det varit mycket fokus på äldre man yngre kvinna på sistone. Alla trådar kanske hör till någon äldre man med dessa fantasier.

TS Jag hade sagt ifrån om jag vore dig. Den här unga kvinnan har inte känt din sambo under flera år eller något. Det låter alldeles för suspekt. 

Men det handlar mestadels om att han beter sig gränslöst mot dig (och sin son) som håller på och smsar med sonens flickvän. Jag hade lämnat om han inte brydde sig om hur jag kände inför det.

• Anonym (Yyyy)

Mycket olämpligt. Spela gladdum och berätta för hans son hur kul det är att hans flickvän och hans pappa har extremt intensiv kontakt och att de vill umgås själva utan sonen. 

• Anonym (Vadgöra)
    Anonym (Nej) skrev 2025-09-20 13:14:52 följande:

Oj nej, detta är inte normalt alls.
    okej om hon skickade bilder på henne och hennes pojkvän men att hon skickar selfies till din man? fyfan.
    nejet är definitivt något mer mellan dom än bara en god relation.
    hade din man varit normal funtad i huvudet hade han pratat med detta om dig och direkt satt en gräns för henne. Detta känns SÅ konstigt 

Tack. Det var precis så jag kände. Jag ställde honom mot väggen och krävde förklaring och stopp på detta, han påstod att jag var olämpligt svartsjuk och sjukt huvudet och lämnade mig och vår dotter. 
  • Anonym (Ett skämt)
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-20 14:58:54 följande:
    Tack. Det var precis så jag kände. Jag ställde honom mot väggen och krävde förklaring och stopp på detta, han påstod att jag var olämpligt svartsjuk och sjukt huvudet och lämnade mig och vår dotter. 
    Du skojar? Den reaktionen gör ju det hela ännu mer suspekt.
    Hur menar du att han lämnade er? Kanske är dags att meddela din mans son om deras kontakt, han kanske inte ens vet om det. 
  • Olsdotter
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-20 14:58:54 följande:
    Väldigt tråkigt TS, men ett kvitto på att du gjorde rätt.
  • Anonym (Vadgöra)
    Anonym (Ett skämt) skrev 2025-09-20 15:27:41 följande:
    Du skojar? Den reaktionen gör ju det hela ännu mer suspekt.
    Hur menar du att han lämnade er? Kanske är dags att meddela din mans son om deras kontakt, han kanske inte ens vet om det. 
    Han verkar veta om det. vet dock inte i vilken omfattning har har uppfattat det Smidandet och förslag på promenad mm. Min fd sambo fick utbrott när vår dotter sa att hon inte kan älska honom när han håller på så. Ja, han tog en del av sina saker igår och sa tt hämtar resten nästa vecka. Jag har inga ord, men kanske bättre så. Tycker mest synd om vår dotter. 
  • Anonym (Ett skämt)
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-20 16:17:51 följande:
    Han verkar veta om det. vet dock inte i vilken omfattning har har uppfattat det Smidandet och förslag på promenad mm. Min fd sambo fick utbrott när vår dotter sa att hon inte kan älska honom när han håller på så. Ja, han tog en del av sina saker igår och sa tt hämtar resten nästa vecka. Jag har inga ord, men kanske bättre så. Tycker mest synd om vår dotter. 
    Är fortfarande helt mållös, men då vet du ju att din magkänsla var rätt och att deras kontakt inte någonstans var så oskyldig som han påstod. 
    Tyvärr var det nog bättre att det blev som det blev men frukstansvärt sjukt med den reaktionen nör dottern uttrycker sina känslor kring det hela. 
Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän