• Anonym (Vadgöra)

Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän

Min sambo och jag har bott ihop i över 15 år, vi har en gemensam dotter på 15 år. jag har fått veta att han har väldigt nära kontakt med sin sons flickvän. De skriver SMS till varandra hela dagarna. skickar bilder på varandra, på fyra dagar har de skrivit närmare 100 SMS där hon även föreslagit att de två ska gå ut på promenad. Igår skrev hon också att hon ville gå ut på promenad med honom utan hans son. Hans son är inte min son, han är från tidigare relation.
    Jag bara funderar. Är detta okej er värld? Jag känner att det är på något sätt väldigt konstigt i min värld. Han skriver inte ens så mycket med sin egen dotter och inte med mig heller.
    den tjejen är 19 år och min sambo är 57. På något sätt är det väldigt äckligt för mig

• Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän
  • Anonym (Varför)
    Anonym (korven) skrev 2025-09-18 11:38:27 följande:
    Detta är inte sunt!
    Lita på din magkänsla!
    Tjejen är bara 4 år äldre än er dotter. Något står inte rätt till här.

Du behöver konfrontera din man. Var beredd på obehaglig sanning. Låter som han groomar henne.
    Alltså, de kan visst ha funnit en själsfrände, men det fungerar inte när tjejen är tillsammans med hans son! Det blir hur snedvridet som helst.

Dessutom så är 100 SMS på ett par dagar konstigt, även för nära vänner.

Antingen är tjejen i kris, har blivit ofrivilligt gravid, är djupt deprimerad eller liknande, eller också är det bara gränslöst.

Vilket någon behöver påpeka för din partner. Nej, du är inte svartsjuk, bara undrande inför ett väldigt konstigt beteende. Att andra uppfattar det som grooming, vilket det kanske är. 
  • Anonym (Nyligen)

Startade nyligen en tråd om det olämpliga och äckliga i den typen av stor ålderskillnad men fick bara nedtumningar. Hoppas folk som svarar i den här tråden begriper bättre när det nu rör sig om ett autentiskt fall.

• Ascendere
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-18 10:59:46 följande:
    Ska kontakten med svärdottern vara bättre än med sin 15 åriga dotter???? I min värld är 100 sms på 4 dagar, promenader mm mm är helt oacceptabelt. 
    Ja exakt. Gränslöst beteende från de båda, men han har ändå större ansvar som äldre. 
  • Anonym (J)
    Finländsk skrev 2025-09-18 09:14:29 följande:

Ett gott förhållande till svärföräldrar är något jag verkligen önskar mina barn i framtiden. Vad skickar de för bilder? Hur är tonen i meddelandena? Flirtigt? Om inte, ser jag inget märkligt alls i det du beskriver.

Inte bra att tro bra om alla hela tiden
  • Anonym (J)
    Anonym (Nyligen) skrev 2025-09-18 13:22:55 följande:

Startade nyligen en tråd om det olämpliga och äckliga i den typen av stor ålderskillnad men fick bara nedtumningar. Hoppas folk som svarar i den här tråden begriper bättre när det nu rör sig om ett autentiskt fall.

Jaha så du är samma trådstartare? Är denna påhittad då? 
  • Anonym (Nyligen)
    Anonym (J) skrev 2025-09-18 16:02:39 följande:
    Nej, men den dök ju upp ganska lägligt parallellt med min.
  • Tecum
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-09-18 12:05:50 följande:
    Tack. Jag förstår din ironi och sarkasm. Håller med dig 57 årig man har ingenting gemensamt med 19 årig tjej.
    Tja, NÅGOT har de uppenbarligen gemensamt, frågan är vad och på vilken nivå...?

Varför inte fråga din man om han tycker det är okej att gå bakom ryggen på sin son? Är ha beredd att visa SMS-konversationen för sin son?
    Har riskerar ju inte bara förhållandet till dig utan även till sonen, kanske än mer till honom?
  • Anonym (Nvgtdkdnzbxkz)

Den enda någorlunda godtagbara förklaringen är om tjejen inte haft någon pappa eller manlig förebild och nu har funnit den i din man. 

Dock behöver ju din man ha insikt och förståelse för detta då och inte tro att det finns ett annat intresse och smickras/kittlas av det. 

Han behöver också beakta risken att de gör slut - vad gör han då? Dumpar tjejen som trott att hon fått en 'pappa'? Gör sonens liv jobbigt genom att fortsätta ha kontakt med tjejen? 

Jag tippar på att han är smickrad av hennes 'intresse' och inte har vett nog att se det för vad det är och begränsa kontakten. 

• Anonym

Det är såklart inte normalt
    Jag skulle aldrig i livet ha den sortens intensiva kontakt med min dotters pojkvän

• Anonym (Vadgöra)
    Anonym (J) skrev 2025-09-18 16:02:39 följande:
    Nej. Den är inte påhittad. Det är min tråd!
Svar på tråden Min sambo har SMS kontakt med sin sons flickvän