Inlägg från: Jemp |Visa alla inlägg
  • Jemp

Ny skola, barnet krashar i allt

Alessia skrev 2025-09-19 23:08:51 följande:

Det här betendet hos din dotter ska du ta på djupaste allvar innan skolk och håglöshet blir manifest. Något har ju gått väldigt snett. Hon har tydligen kompisar som hon gillar så kompismobbing kan vi kanske utesluta. Men hon har klagomål på lärare och de kan också mobba och kränka dessvärre.De svar du fick var ointresserat respektive direkt kränkande (och det skulle jag ha anmält på direkten) Fråga hennes vänner hur det är på lektionerna så du kan få andras bild av hur det är inte bara dotterns. Bestäm sedan tid med mentor och rektor för ett samtal. Det kanske är ett riktigt rörigt och vanskött högstadium hon hamnat på - sådana finns det rätt många av dessvärre.

Varför skulle man utesluta mobbning när hon berättar om just mobbing?

Och ts, detta är skolan skyldiga att ta tag i. 
  • Jemp
    Anonym (M) skrev 2025-09-25 09:57:23 följande:
    Det är inte ts dotter som blir mobbad eller mobbar andra. 

Hur vet du det?
    Hon undviker skåpen pga mobbing.
    Hon är tyst på lektionerna för att ingen lyssnar.

Anledningen till att undvika gymnastik och matsal framgår inte men är väl klassiska ställen som blir jobbiga då.
    Självklart blir man trött och ledsen av den anspänningen med dålig skolmiljö +att inte äta. 

Jag tycker det klart och tydligt framgår att skolan ger en dålig arbetsmiljö som kan vara grunden till det mesta av problemen. Den obekväma läraren tycker jag också låter oroväckande. 
    Kanske finns behov Av extra stöd även om miljön blir bättre, kanske inte. 

• Jemp
    Anonym (M) skrev 2025-09-25 12:39:04 följande:
    Därför att ts skriver det. 
    Ja, hon undgår skåpen för att det pågår mobbning där. Inte nödvändigtvis för att hon blir mobbad. 

Att skolan har en dålig arbetsmiljö för elever och lärare/personal har jag inte ifrågasatt. Det är helt uppenbart. 
    Nej, var läser du in det?
Svar på tråden Ny skola, barnet krashar i allt