• JwjduJadu

Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart två år och vi har bott tillsammans i över ett år nu. Och han har aldrig frågat om att få filma när vi har sex eller ens frågat om nakenbilder på mig. varje gång vi är ifrån varandra i flera dagar så vet jag att han onanerar till porr. jag vet att man kanske inte vill fantisera om något man redan har, men om man har distans eller är ifrån varandra, vill man då inte ha något material på sin partner? 

Jag har alltid trott att typ alla killar frågar sin flickvänner om naket material, så många gånger kan jag fastna i tankespiraler om att han inte tycker jag är attraktiv osv. Jag vill även tillägga att jag har sagt till honom för över ett halvår sedan att jag gärna vill att han frågar om bilder/videor, men han har inte gjort de än iaf. men nu vill jag ha ett ärligt svar från er, hur ser verkligheten ut egentlige? brukar ni fråga er partner om sådant material? Brukar era partners fråga er? 

• Svar på tråden Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?
  • Anonym (A)

Allas vare sig vill eller frågar. Män eller kvinnor är inte homogena grupper.

• JwjduJadu
    Anonym (A) skrev 2025-09-23 15:48:11 följande:

Allas vare sig vill eller frågar. Män eller kvinnor är inte homogena grupper.

Ja jag förstår att alla är olika! Men man får gärna utgå från sig själv och ens egna erfarenhet :)
    vill bara få en bild på hur det egentligen ser ut, är det verkligen så vanligt som jag tror att de är? 
  • Anonym (A)
    JwjduJadu skrev 2025-09-23 15:56:02 följande:
    Ja jag förstår att alla är olika! Men man får gärna utgå från sig själv och ens egna erfarenhet :)
    vill bara få en bild på hur det egentligen ser ut, är det verkligen så vanligt som jag tror att de är? 
    Absolut.

Har ingen erfarenhet av det.
  • KimLinnefeldt

Tror knappt jag vågar fråga, hon skulle säkert säga nej. Tyvärr, vore mysigt att ha. Men hon är alldeles för rädd att det ska komma ut på internet.

• Smecker

Har hänt att jag frågat i några av mina tidigare relationer, numera behöver jag aldrig fråga. Så det är väldigt olika.

Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Kvinna)

Har aldrig haft behov av nakenbilder på mina partners och har bara ett fåtal gånger fått frågan om nakenbilder på mig .

• Anonym (Nightstride)

Se det som att han respekterar dig. Han kanske inte vill att bilderna ska råka hamna i fel händer, eller att du inte ska behöva känna dig rädd för att han kommer missbruka bilderna om/när ni gjort slut. Hämndporr, osv, är ju en grej. 

Personligen är jag sådan att "påklädd porr" funkar minst lika bra som avklädd, och vackra påklädda bilder av min fru har jag gott om, så jag behöver inte be om det. Dessutom är hon för pryd för att nånsin gå med på att dokumentera något erotiskt. 

• Postman

Nä, är för gammal för att hålla på med sånt. Hade du frågat mig för 25 år sen hade jag tyckt att det var hett. 

• Trent

Vad säger han när du ber om nakenbilder och filmer på honom?

• Anonym (Juni)

Nej, min man varken ser på porr eller har någonsin bett om att få nakenbilder eller att filma när vi har sex. Och det är jag bara glad för, ni kan kalla mig gammeldags men jag har ingen lust att vare sig fotografera eller filma mig själv i sexuellt syfte.

Svar på tråden Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?