• JwjduJadu

Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart två år och vi har bott tillsammans i över ett år nu. Och han har aldrig frågat om att få filma när vi har sex eller ens frågat om nakenbilder på mig. varje gång vi är ifrån varandra i flera dagar så vet jag att han onanerar till porr. jag vet att man kanske inte vill fantisera om något man redan har, men om man har distans eller är ifrån varandra, vill man då inte ha något material på sin partner? 

Jag har alltid trott att typ alla killar frågar sin flickvänner om naket material, så många gånger kan jag fastna i tankespiraler om att han inte tycker jag är attraktiv osv. Jag vill även tillägga att jag har sagt till honom för över ett halvår sedan att jag gärna vill att han frågar om bilder/videor, men han har inte gjort de än iaf. men nu vill jag ha ett ärligt svar från er, hur ser verkligheten ut egentlige? brukar ni fråga er partner om sådant material? Brukar era partners fråga er? 

• Svar på tråden Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?
  • jenniferlopez

Min make har aldrig bett om det. Skulle han eller nån annan man göra det så hade jag tolkat det som att det är rätt trashy. 

• Minna4

Jag har aldrig frågat om det, men jag fick den frågan när jag hade partner.

• gobbgobb87

Aldrig frågat, aldrig fått frågan. Känner jag min fru rätt skulle hon aldrig ställa upp på dylikt ? och jag förstår henne.

Jag personligen litar inte tillräckligt mycket på någons aktsamhet för att inte tala om tekniska säkerhet, för att själv våga förekomma naken i någons enhet. Bara alla de gånger barnen "bara ska kolla en grej" eller "fixa en sak" och lånar någon av våra telefoner om de förlagt eller laddar sin egen. Visst, man kan ha låsta album etc. Men det känns som mer krångel än det är värt. Dessutom ska man då förklara varför man har det. Barn, särskilt lite äldre, är inte dumma. Plus att telefoner kapas, tappas bort och stjäls. 

För övrigt talar jag av erfarenhet. I några få fall har man stött på de skrupelfria grabbarna som stolt visar upp nakenbilderna på tjejen. Absolut utan hennes vetskap, även om det brukar komma fram senare när snacket gått. Kul för henne, not.

I flera andra fall, eftersom jag ofta ombeds hjälpa folk med deras datorer och telefoner när det strular ? både privat och i jobbet, har jag motvilligt scrollat förbi både det ena och det andra av högst privat art ? som ligger öppet i helt vanliga mappar! Att se vilken porrsmak folk har är ganska olustigt, att se deras partners utvikta är ännu olustigare.

Gemene person är helt enkelt för naiv och slarvig med sina enheter för att sådant ska vara en bra idé. Om man nu inte gärna vill visa upp sig för andra och i värsta fall spridas på nätet. På högstadiet och gymnasiet förekom ett par sådana fall som hämnd när tjejerna gjort slut. En tjej som visat alla vinklar och vrår för exet spreds hej vilt på ett lokalt LAN. Det var jävligt vidrigt ... 

• Ezmeraldah
    Anonym (A) skrev 2025-09-23 15:48:11 följande:

Allas vare sig vill eller frågar. Män eller kvinnor är inte homogena grupper.

Nu tror jag att du missförstod frågan. Läs TS en gång till.
  • Anonym (R)

"Du får gärna fråga efter nakenbilder på mig"

"Kan jag få en nakenbild tack?"

Det är väl inget man kanske frågar rakt ut om, som många andra skriver så är det ju inte helt säkert heller, inte för att jag tycker att man ska skicka oombedda bilder men skicka bara en bild på dig i underkläder nästa gång och se vad som händer efter det

• Ezmeraldah

Jag tror att det är vanligare att skicka sexiga bilder spontant till partnern än att denne uttryckligen ber om det. 

• Motherinlaw

Jag har alltid filmat mina partners, bästa porrfilmen är en jag har filmat på en gammal flickvän som jag hade för 20 år sedan 

• Anonym (Klok!)
    KimLinnefeldt skrev 2025-09-23 16:10:26 följande:

Tror knappt jag vågar fråga, hon skulle säkert säga nej. Tyvärr, vore mysigt att ha. Men hon är alldeles för rädd att det ska komma ut på internet.

Klok kvinna du har.
  • Anonym (Anna)
    JwjduJadu skrev 2025-09-23 15:46:17 följande:
    Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?

Jag och min sambo har varit tillsammans i snart två år och vi har bott tillsammans i över ett år nu. Och han har aldrig frågat om att få filma när vi har sex eller ens frågat om nakenbilder på mig. varje gång vi är ifrån varandra i flera dagar så vet jag att han onanerar till porr. jag vet att man kanske inte vill fantisera om något man redan har, men om man har distans eller är ifrån varandra, vill man då inte ha något material på sin partner? 

Jag har alltid trott att typ alla killar frågar sin flickvänner om naket material, så många gånger kan jag fastna i tankespiraler om att han inte tycker jag är attraktiv osv. Jag vill även tillägga att jag har sagt till honom för över ett halvår sedan att jag gärna vill att han frågar om bilder/videor, men han har inte gjort de än iaf. men nu vill jag ha ett ärligt svar från er, hur ser verkligheten ut egentlige? brukar ni fråga er partner om sådant material? Brukar era partners fråga er? 

Det är nog inte jättevanligt.... om killen/mannen har något vett i huvudet. Jag har aldrig fått frågan iaf.
    Är det enda "tankespiralen" du har i ert förhållande? Om inte så är nog risken större att du "tänker" sönder ert förhållande än att han skulle tycka du är oattraktiv. 
  • JwjduJadu

Tack för alla era svar! Det verkar inte så vanligt som jag tror att man frågar om nakenbilder. Det har alltid känts för mig att alla mina vänners pojkvänner frågar de om sånt innehåll, förutom min. Men de behöver ju inte vara ett problem egentligen, vi har ju aldrig haft distans på det sättet, enda distansen vi har är när jag åker och hälsar på min familj i några dagar uppåt i landet. och jag flyttade in till honom efter ett halvår av dejtande, och under det halvåret träffades vi 2-4 gånger i veckan. jag tror mest att det är mitt ego och min svartsjuka som talar, som vill att min pojkvän ser på mig när han onanerar :)

• Anonym (Bilder)

Jag har skickat bilder i nästan alla förhållanden. Förutom när jag var under 20.
    De flesta killar jag haft har kollat porr, fast inte varje vecka men lite då och då. Ibland tillsammans.

Den jag har nu påstår att han bara vill kolla på våra bilder och filmer och inget annat sexuellt. 
    I början tyckte jag att han var så konstig och trodde inte en sekund på det.
    Nu när vi varit ett par länge så tror jag honom. Har umgåtts med honom så mycket och länge men i början trodde jag att det var rena pick-me-knepet att säga så och skrattade bara typ yeah right!
    Vi filmar och fotar någon gång om året och lägger på en sticka. Inte alls ofta att vi skickar på telefonen, hände någon gång när vi var nykära. Och var mer sexiga bilder än bilder på inzoomad kön.

Till TS. Däremot ska man inte vänta tills man blir ombedd att göra det. Då kanske man gör något i stunden som man ångrar sen, åtminstone om man är ung och inte gjort det förr.
    Vill du överraska honom med en sexig bild (behöver absolut inte vara helnaket) så gör det. Han blir nog väldigt glad!

Svar på tråden Brukar ni fråga eran partner om intimt innehåll?