Inlägg från: Anonym (Daisy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Daisy)

BF Juni 2026 💕

Granen123 skrev 2025-10-14 18:44:15 följande:

Jag är på dpo 15 idag och plussade dpo 9-10. Har ett utomkvedshavandeskap i bagaget som jag opererades för i augusti. Är livrädd för ett nytt X i min enda kvarvarande äggledare. Idag var jag på tidigt vul där dem såklart inte kunde se något (vecka 4+0). Det hon kunde se var en förtjockad livmoderslemhinna, samt att jag ägglossat på höger sida precis som jag trodde också.

Däremot kunde hon se att min högra äggledare var lite förtjockad? Plus lite vätska i buken bakom livmodern. Men vätskan kunde lika gärna komma efter ägglossningen sa hon. Det där med något förtjockad äggledare gör mig så otroligt orolig 😭😭 Känns som en evighetsväntan att vänta minst en vecka till nu för att göra ett nytt VUL och se om dem kan se något i livmodern?? snacka om att besöket idag bara spädde på min oro ännu mer, jag som hade hoppats på att bli lugnare. :?(

Ja förstår att du blir nervös, tycker det är nåde märkligt och oansvarigt av vården att boka dig för UL så tidigt då det är omöjligt att se något v 4+0. När jag har varit på akuten för misstänkt X v 4+3 tidigare har de sagt att ee gör inte UL innan v 5+0, just för att det är bortkastat och inte kan ge några svar. Hoppas du får mer svar nästa gång, även om 5+0 också är väldigt tidigt att kolla!
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-15 12:06:47 följande:
    Jag var på 17 dagar efter ÄL tog sedan ett till prov 20 dagar efter Äl och då låg de på 2750 men nu har ja inte tagit något prov på någon dag och nu är ja åter igen jätte orolig , drömt att ja fått missfall. brösten är inte ömma och känns inte lika stora heller, inte lika hård i magen etc 😞 börjar va rädd att detta är påväg att bli ett missfall iaf 😭 ren och skär panik , har nu bokat in ett ytterligare HCG på fredag för de va bara då de fanns tid 😢
    Det låter ju inte så bra att ha ?ren och skär panik? enbart av den anledningen att symptomen varierar (vilket det gör för oss alla) när du haft en så utmärkt hcg-utveckling. Försök fokusera på att allt faktiskt ser bra ut för dig än så länge. 
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-15 15:12:44 följande:
    Nä det är inte bra och om jag hade kunnat bestämma själv hade jag helst inte haft någon panik alls och inte heller överanalyserat mina symtom , jag hoppas verkligen att det bara är jag som överanalyserar och får panik helt i onödan 

Av det du skrivit här, och jag menar verkligen detta i all välmening, så ja det objektivt sett som att du överanalyserar och oroar dig i onödan. Jag hade varit överlycklig om jag haft dina hcg resultat. Det är ju ingen garanti såklart, men det är ju det enda man har att hå på såhär tidigt. 

jag fick 2-3 på CB för en vecka sedan på 3+6 och har fortfarande 2-3 idag på 4+6. jag håller tummarna att det slår om imorgon!

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-16 07:11:13 följande:

Tog första clearblue förra onsdagen den var gravid 2-3 veckor. Trodde det skulle ha slagit om till idag men nej. 
    Ska köpa ett nytt och testa om imorgon. Men det borde ju ha slagit om nu tycker jag  

Samma för mig tyvärr. Jag fick fortfarande 2-3 idag 8 dagar efter omslaget och det känns verkligen inte positivt. Visst, testen kan visa fel och hcg kan stegra mer långsamt och fortfarande vara normalt, men det är ju undantagsfallen och det skulle såklart kännas mycket bättre att vara ett av typfallen?
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-16 15:24:04 följande:
    Hoppas det ❣️🙏🏽 nytt hcg som visar på 562, så det har mer än dubblerats. Vågar dock inte glädjas än. Tycker fortfarande jag har väldigt låga siffror om jag jämför med mina andra graviditeter. Sist hade jag hcg på 23 000 o det var en missed abortion i v 6. Aja, Vul på tisdag. Längtar ihjäl mig!
    Kan du ha haft ägglossning senare än du tror? Blir missvisande ibland om man räknat från sista mens då det alltid utgår ifrån att man haft ÄL dag 14. 
  • Anonym (Daisy)

idag fick jag äntligen 3+, puh! På 5+1 och nio dagar efter första 2-3. Skönt att det går framåt men jag hade känt mig lugnare om det kommit tidigare så jag har även tagit ett blodprov idag för att kolla den faktiska hcg-nivån, tar nog ett på måndag också för att jämföra.

fick även starkare än kontrollinjen idag på testlagrets test.
  • Anonym (Daisy)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-17 12:10:14 följande:
    Men åh så mysigt, vilken överraskning. 

Jag blöder fortfarande, inte exakt som mens. Lite mindre skulle jag säga. Rött blod o lite brunt, blandat. Har inte ont, kanske lite molande? Dock så var mitt gravtest imorse lite svagare än för 2 dagar sedan. 

Måste väl vara missfall? Förstår inte varför jag inte blöder "ordentligt". Varför ska testet annars vata svagare..

Usch förstår att det känns jobbigt.  När jag haft missfall har det börjat med en lätt blädning som sedan ökat efter några dagar, det har även blivit som en slemmig blödning efter några dagar (man har ju en förtjockad slemhinna att blöda ut). Jag har inte haft så mycket smärta heller, det har varit korta stunder när bitar kommer ut bara.

Om du har en ren blödning som avtar är det inte säkert att det är kört, även om svagare test såklart inte är något bra tecken. när hcg ligger såpass lågt så går det ur kroppen ganska snabbt om det är ett missfall så bör vara tydligt på testen om några dagar. 

• Anonym (Daisy)

Hur går det för er med symptom? Jag tycker jag har väldigt milda symptom, önskar att jag känt av mer så det känns mer på riktigt?

Mina symptom:

Varm (särskilt på natten)

Kalla fötter

Varma händer

Jättetrött (somnar på soffan varje kväll och behöver sova middag ibland )

Rapar ofta

Lite mild molvärk korta stunder

Höjd vilopuls

Höjd temp

Symptom som jag INTE har eller haft  (som det låter som alla andra har):

Inte illamående (hade en dag med dålig aptit)

Inte luktkänslig (hade en dag i början)

Inte ömma bröst (denna känns det som ALLA har??)

Kissar inte oftare

Inte hungrigare

• Anonym (Daisy)
    Anonym (Daisy) skrev 2025-10-17 15:15:57 följande:

Hur går det för er med symptom? Jag tycker jag har väldigt milda symptom, önskar att jag känt av mer så det känns mer på riktigt?

Mina symptom:

Varm (särskilt på natten)

Kalla fötter

Varma händer

Jättetrött (somnar på soffan varje kväll och behöver sova middag ibland )

Rapar ofta

Lite mild molvärk korta stunder

Höjd vilopuls

Höjd temp

Symptom som jag INTE har eller haft  (som det låter som alla andra har):

Inte illamående (hade en dag med dålig aptit)

Inte luktkänslig (hade en dag i början)

Inte ömma bröst (denna känns det som ALLA har??)

Kissar inte oftare

Inte hungrigare

Oj vad konstig texten blev.. en till:
    Inga ökade flytningar (denna känns också som alla har?)
  • Anonym (Daisy)
    lillemmy skrev 2025-10-17 15:40:37 följande:
    Jag har inte heller några ökade flytningar, tröttare är jag ibland men ansolut inte hela tiden varje dag. Har inte heller något illamående , har ömma bröst som kommer och går men ska tillägga att med sonen hade  enbart lite ömma bröst alldeles vid plusset men i övrigt
    ingenting 
    Skönt att höra! 
Svar på tråden BF Juni 2026 💕