• Anonym (Så lessen)

Världens Barn!!!!!!!!

Hela denna vecka har det gått ut både i Radio och Tv att allt handlar om Världens Barn.

Ok det finns barn i hela världen som har det svårt, men vilka är det som väller ut med mest pengar till alla dessa barn? Jo Svenskarna, men det Svenskar som lägger ut 10000 tals kronor om inte miljoner till Världens Barn sänker inte en enda tanke till SVENSKA funktionshindrade BARN.

Funktionshindrade barn i Sverige har under lång tid fått det svårare och svårare. Resurser tas bort på skolorna och i Färdtjänsten. Medicinerna kostar mer och mer.

Habiliteringen fungerar inte som dom ska fungera för våra funktionshindrade. Assistenter får sämre betalt för att utföra ett viktigt arbete.

Föräldrar till funktionshindrade jobbar dygnet runt utan att någon bryr sig då samhället gett fan på att det ska bli sämre för funktionshindrade barn i SVERIGE.

När ska vi ha en insamling för Svenska funktionshindrade barn så att barnen får tillbaka resurser i skolan och färdtjänsten. Så att funktionshindrade barn får mer rätt i Samhället  När är frågan.....Denna insamling som pågår nu hamnar alla pengar UTOMLANDS. Tänk lite på våra egna barn i Sverige.

• Svar på tråden Världens Barn!!!!!!!!
  • Anonym (s)

Nu blir svaret Haha för vad sjutton, bemött vad jag faktiskt pratar om? Inte för att ens TS vill det men...

• idealistmakaroner
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 14:10:44 följande:

Alla resurser går till invandrarbarn och invandrartäta skolor. Det får man inte säga i Sverige, men det är fakta. 

Du har helt rätt! Jag är invandrare och fick galet mycket resurser när jag gick i skolan. Alla andra elever fick anpassa sig till mig och jag fick alla rätt på prov utan att ha pluggat, och jag behövde inte göra läxor. Dessutom fick jag massa pengar och blev erbjuden en fin villa. Det är jättebra att vara invandare, man får allting utan insatser.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Så lessen)
    Anonym (s) skrev 2025-10-04 12:56:13 följande:
    Återigen helt absurda påståenden om vad vi tycker...
    Tala om vad du tycker i stället för att säga att det är absurda påståenden. 

Vad tycker du om att barn med behov blir utan resurser för att pengarna inte räcker till. Men pengarna räcker till att ges till alla Världens barn både av vanliga arbetare och företag. 

Varför tänker inte svenska folket och politikerna på sina egna i första hand?????
  • Anonym (Så lessen)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 14:12:15 följande:

Ingen bryr sig om barnen i Sverige  språkstörning. Och det är säkert lika illa för barn med andra handikapp. 

Nej ingen bryr sig om Sveriges funktionsnedsatta, vare sig folket eller politikerna eller vården.

Det som skriver här att så inte är fallet dom människorna har aldrig behövt kämpa för sina barn någonsin. 
  • Anonym (Så lessen)
    Anonym (s) skrev 2025-10-04 14:13:34 följande:

Nu blir svaret Haha för vad sjutton, bemött vad jag faktiskt pratar om? Inte för att ens TS vill det men...

Vad ska jag bemöta dig i? Du sitter ju bara framför skärmen och nedvärderar på allt jag skriver om, men du har ingen uppfattning på hur det är i Sverige.
  • Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-04 16:36:24 följande:
    Vad ska jag bemöta dig i? Du sitter ju bara framför skärmen och nedvärderar på allt jag skriver om, men du har ingen uppfattning på hur det är i Sverige.
    Du har inte bemött ett enda av mina argument och försökt få en saklig diskussion utan släng ut halmgubbar åt höger och vänster. Haha. Jag har fortfarande inte sagt ett ord om hur dagens situation ser ut utan enbart pratat om det orealistiska i ditt förslag.
  • Tow2Mater
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 08:41:26 följande:

Ja, men de initiativen, när man samlar in till funktionsnedsatta svenskar. De får inga TV-galor! 

Sanningen är ju att svenskar med funktionsnedsättning fått det mycket sämre efter massimmigrationen. Pengarna räcker inte till allt och våra nya invandrare har ofta så stora problem psykiskt och fysiskt att det överskuggar .

Jag kan ta ett exempel på barn med språkstörning , 7% av alla svenska barn har det. Förr ,  på 2000-talet, fick dessa barn bra hjälp i många kommuner med språkförskola, språkspår i grundskolan, talpedagoger i varje skola. 

Idag får dessa barn knappt någon hjälp. Alla resurser vad gäller språk går till invandrade  barn. Svenska barn med språkstörning nämns knappt. Många av dessa tillhör gruppen som helt misslyckas i skolan. 

Och nu ska ju varje skola ha en bibliotekarie. Som kan ge  förslag på bok barn kan läsa typ. Det verkar viktigare än annan språkhjälp.
  • Anonym (Så lessen)
    Anonym (s) skrev 2025-10-04 16:43:41 följande:
    Du har inte bemött ett enda av mina argument och försökt få en saklig diskussion utan släng ut halmgubbar åt höger och vänster. Haha. Jag har fortfarande inte sagt ett ord om hur dagens situation ser ut utan enbart pratat om det orealistiska i ditt förslag.
    VAD är orealistiskt i mitt förslag? Varför är det orealistikt att ha en insamling till barn med särskilda behov i Sverige. Barn som blir utan resurser för att det inte finns pengar i kommunerna?

Tror alla som sätter in pengar till Världens barn att dessa pengar hamnar till barnen. I mångt hamnar dessa pengar ni lägger ut till mellanhänderna och som ofta till material som går till krig. 
  • Anonym (Så lessen)
    Tow2Mater skrev 2025-10-04 17:58:49 följande:
    Och nu ska ju varje skola ha en bibliotekarie. Som kan ge  förslag på bok barn kan läsa typ. Det verkar viktigare än annan språkhjälp.
    Och vad hjälper det barnen som inte ens har ett språk som inte kan prata....Bibliotekarien får garanterat en bra lön. Därför tas barnens resurser/elevassistent bort från färdtjänsten/skolbussen. Ingen har koll på om barnet drabbas av epilepsi eller lossar sig från bälten och skadar sig.
Svar på tråden Världens Barn!!!!!!!!