• Anonym (Så lessen)

Världens Barn!!!!!!!!

Hela denna vecka har det gått ut både i Radio och Tv att allt handlar om Världens Barn.

Ok det finns barn i hela världen som har det svårt, men vilka är det som väller ut med mest pengar till alla dessa barn? Jo Svenskarna, men det Svenskar som lägger ut 10000 tals kronor om inte miljoner till Världens Barn sänker inte en enda tanke till SVENSKA funktionshindrade BARN.

Funktionshindrade barn i Sverige har under lång tid fått det svårare och svårare. Resurser tas bort på skolorna och i Färdtjänsten. Medicinerna kostar mer och mer.

Habiliteringen fungerar inte som dom ska fungera för våra funktionshindrade. Assistenter får sämre betalt för att utföra ett viktigt arbete.

Föräldrar till funktionshindrade jobbar dygnet runt utan att någon bryr sig då samhället gett fan på att det ska bli sämre för funktionshindrade barn i SVERIGE.

När ska vi ha en insamling för Svenska funktionshindrade barn så att barnen får tillbaka resurser i skolan och färdtjänsten. Så att funktionshindrade barn får mer rätt i Samhället  När är frågan.....Denna insamling som pågår nu hamnar alla pengar UTOMLANDS. Tänk lite på våra egna barn i Sverige.

• Svar på tråden Världens Barn!!!!!!!!
  • Anonym (s)
    Anonym (Så lessen) skrev 2025-10-04 12:47:06 följande:
    . Det är som att dom barnen får inte synas eller höras. Sveriges befolkning känner mer för Världens Barn än det känner för sitt eget folk i samhället.
    Återigen helt absurda påståenden om vad vi tycker...
  • Anonym (Lokal välgörenhet)
    Anonym (s) skrev 2025-10-04 12:56:13 följande:
    Återigen helt absurda påståenden om vad vi tycker...
    I min stad har allt stöd för barn med språkstörning monterats ned de senaste 20 åren. Alla extra stödpengar går till barn med invandrarbakgrund.
    Jag läste att nu uppskattar man att hela tio procent av våra barn har språkstörning. Inte konstigt att så många inte längre klarar skolan. 
  • Anonym (s)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 13:48:38 följande:
    I min stad har allt stöd för barn med språkstörning monterats ned de senaste 20 åren. Alla extra stödpengar går till barn med invandrarbakgrund.
    Jag läste att nu uppskattar man att hela tio procent av våra barn har språkstörning. Inte konstigt att så många inte längre klarar skolan. 
    Jaha och vad i detta försvarar TS absurda påståenden som jag påpekade i det inlägget och som har genomsyrat alla dennes inlägg?
    Anonym (s) skrev 2025-10-04 13:54:34 följande:
    Jaha och vad i detta försvarar TS absurda påståenden som jag påpekade i det inlägget och som har genomsyrat alla dennes inlägg?
    Att man nedprioriterar svenska funktionsnedsatta barn till förmån för invandrade barn och att svenska folket prioriterar att samla in pengar till barn i övriga världen trots att så många svenska funktionsnedsatta barn inte får den hjälp de behöver.
    Anonym (s) skrev 2025-10-04 13:54:34 följande:

Jaha, är det din kommentar till detta? Att funktionsnedsatta barn med språkstörning inte får den behandling och stöd de behöver? Och därmed slås ut från skolan och arbetslivet? Många blir deprimerade, en del tar sitt liv, för de har ingen framtid. 

Och ditt svar är , Jaha? 

• Anonym (s)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 13:56:57 följande:
    Att man nedprioriterar svenska funktionsnedsatta barn till förmån för invandrade barn och att svenska folket prioriterar att samla in pengar till barn i övriga världen trots att så många svenska funktionsnedsatta barn inte får den hjälp de behöver.

Låt oss se på vad du citerade för inlägg från TS och vad jag highlightade där i stället för att prata om icke relevanta saker:
    Att de inte får synas eller höras
    Att vi bryr oss mer om Världens barn

+

"
    Nä jag förstår att alla som svarar har aldrig haft kontakt med funktionshindrade eller deras behov ....Det ska mörkas det finns inte ....Fy Fan"

"Alla i Sverige är miljonärer och kan hjälpa till runt om i världen och så kan vi skita i våra egna. Så är det."

NI som håller med om att inga insamlingar behövs i landet Sverige har ALDRIG haft funktionshindrade nära er, vare sig i familjen eller i släktskapet  eller ens närmaste vänner. Ni har ingen kunskap om hur Svenska funktionshindrade har det i samhället i dag. 

Denna typ av diskussion är dödsdömd och vanligt helgförekommande. Normala sansade argument möts med en borderline känslostorm.
  • Anonym (s)
    Anonym (Lokal välgörenhet) skrev 2025-10-04 13:58:43 följande:

Jaha, är det din kommentar till detta? Att funktionsnedsatta barn med språkstörning inte får den behandling och stöd de behöver? Och därmed slås ut från skolan och arbetslivet? Många blir deprimerade, en del tar sitt liv, för de har ingen framtid. 

Och ditt svar är , Jaha? 

Klart det är Jaha. Du citerade mig och valde att svara på något helt annat än vad jag skrev åt TS.
    Anonym (s) skrev 2025-10-04 14:02:56 följande:

Låt oss se på vad du citerade för inlägg från TS och vad jag highlightade där i stället för att prata om icke relevanta saker:

+

"Nä jag förstår att alla som svarar har aldrig haft kontakt med funktionshindrade eller deras behov ....Det ska mörkas det finns inte ....Fy Fan"

"Alla i Sverige är miljonärer och kan hjälpa till runt om i världen och så kan vi skita i våra egna. Så är det."

NI som håller med om att inga insamlingar behövs i landet Sverige har ALDRIG haft funktionshindrade nära er, vare sig i familjen eller i släktskapet  eller ens närmaste vänner. Ni har ingen kunskap om hur Svenska funktionshindrade har det i samhället i dag. 

Denna typ av diskussion är dödsdömd och vanligt helgförekommande. Normala sansade argument möts med en borderline känslostorm.

Ja, det är ju ett reellt problem att många i Sverige vill fokusera på att  hjälpa hela världen , när vi har så många som behöver stöd i Sverige. Jag tänker då i första hand på alla de funktionsnedsatta som idag inte får det stöd de behöver, särskilt inte i skolan. Och jag tänker också på de sjuka i Sverige. Och på de gamla som vansköts i vår äldreomsorg. 

Anonym (s) skrev 2025-10-04 14:02:56 följande:

+

"Nä jag förstår att alla som svarar har aldrig haft kontakt med funktionshindrade eller deras behov ....Det ska mörkas det finns inte ....Fy Fan"

Barnen med språkstörning vare sig hörs eller syns och ingen bryr sig om dem. Det handlar om 7 till 10 % av alla svenska barn. De barn som har språkstörning som inte har föräldrar som kämpar maximalt för dem slås ut. 

Jag hade barn med språkstörning i skolan före 2015 och jag är glad för att det var  då och inte nu. Då fanns fortfarande visst stöd och hjälp att få. Idag är det mycket sämre och dessa barn kommer troligen slås ut i skolan, tyvärr . Alla resurser går till invandrarbarn och invandrartäta skolor. Det får man inte säga i Sverige, men det är fakta. 

Ingen bryr sig om barnen i Sverige  språkstörning. Och det är säkert lika illa för barn med andra handikapp. 

Svar på tråden Världens Barn!!!!!!!!