Exets nya partner tar inte ansvar
Anonym (Orolig pappa) skrev 2025-10-04 10:21:31 följande:
Jag har pratat med mitt ex och hon tar hans parti helt. Det Det handlar om är att det har kommit upp saker att hans ska ha misshandlat tidigare flickvänner samt även uttryckt sig flera gånger att han inte tycker om andras barn förutom hans egna.
Jag gjorde en orosanmälan på detta och det enda det resulterade i var att dem ringde mitt ex som sa att jag är bitter och hon är inte orolig. Sen att han har flera ärenden på sig hos soc sen tidigare och att det dessutom finns ett beslut på att han måste flytta till annat boende verkar inte spela nån roll då de la ner allt efter samtalet med mitt ex.
Jag känner som sagt oro för barnen och erbjöd mig att lyssna på hans version I det hela för att reda ut det och han blockade mig då istället och kallade mig för en dålig pappa.
Om du känne oro att dina barn inte mår bra så ska du orosanmäla. Och rent krasst så har du inget att göra med ditt ex nya partner. Det är inte honom du ska ha kontakt med eller samarbeta med kring barnen.
Finns många som inte gillar andras barn, och det är något man får leva med. Det är du och ditt ex som har a svar över era barn. Exets nya är inte inblandad i det ansvaret.