• EpicF

Hon vägrar äta min mat

Anonym (Jalle) skrev 2025-10-04 23:07:07 följande:
    Ja vi har bestämt att hon städar fredagar för då har hon inget jobb schemalagt. Hon har hela dagen fri då. Blir hon inringd så brukar det vara ett pass mellan 07-12 bara. Det väljer hon själv om hon vill ta eller inte 
    Om det enbart är hon som städar så får du helt enkelt acceptera hennes städning. Eller göra det själv. 
  • EpicF
    Anonym (Jalle) skrev 2025-10-05 13:59:10 följande:
    Nej men jag va ihop med en tjej innan som allting funka perfekt med. Dock va hon ett par år äldre än mig så beror nog mkt på det. Jag har blivit bortskämd kanske ? Jag vet att mina nuvarande tjej försöker sitt bästa men som sagt jag är nog bortskämd och har förväntningar. Är inte helt lätt att ställa om för mig heller. Jag känner att jag gjort ett misstag som flytta ihop med min nuvarande tjej faktiskt. Jag vet med mig att jag är pedant så jag försöker verkligen hitta en balans 
    Varför är du då inte pendant med maten? 

Vem fan köper hem grillkorv, chips och läsk istället för mat?!
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2025-10-06 19:40:38 följande:
    Snacks och mat en fredag kväll for två vuxna kan vara även chips. Om hon inte gillar chips kan hon ju låta bli dem. Men måste man promt ha en stadig middag med potatis innan man kan ge sig på fredagschipsen, ja då blir man garanterat fet.
    Det normala är att man äter middag och sedan har snacka som fredagsmys. 

Nej, man blir inte automatiskt fet av att äta middag med potatis och chips til fredagsmys. Däremot att vara äta.chips och dricka läsk lan göra en fet. 
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2025-10-07 20:46:49 följande:
    Så grillkorven hade ansetts ok om den serverats med kokt potatis, med chipsen och läsken efteråt?
    Personligen anser jag inte grillkorv direkt som mat. 

Men visst, om man nu gillar grillkorv med potatis eller annars tilbehör som middag så är det helt ok. 

Och ja, efter en middag (oavsett vad denne består av) kan man absolut äta chips och dricka läsk som fredagsmys. 
Svar på tråden Hon vägrar äta min mat