• Rumpetrollet

BIM november 2025

Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i november. 

Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan med beräknat BIM-datum. 

Lycka till och håller tummarna för många plus! ❤️

• Svar på tråden BIM november 2025
  • Anonym (längtar innerligt)
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-11-12 21:11:20 följande:
    Jag med har känt av lite idag, nån slags värk eller spänning långt ner kring livmodern. Får se om det börjar kännas mer, eller så är allt bara inbillning 😆 Snart får vi räkna ner.
    Tänk att man ändå är så ivrigt spänd innan, och fast man vet det kan det leda till sån enorm besvikelse. Kom igen nu då ägget!!! :)
    Anonym (Virrpannan) skrev 2025-11-13 13:54:47 följande:

Jag med är på ÄL+6 idag, känner inget särskilt idag, var mer känningar igår. Tråkigt 😆 Vill också analysera sönder alla symtom, haha. 

Inga känningar idag jag heller. Men det behöver ju inte betyda nåt! 

tycker också att det är svårt att lyckas svara bra på inlägg! Är lite rädd att man missar att skriva svar till nån som man egentligen hade tänkt skriva till. 

samma bim för oss, hoppas hoppas på positiva resultat även om jag precis som du inte har så stora förväntningar! 

AbbaH skrev 2025-11-13 10:17:07 följande:

Känner igen mig i överanalyserandet när man försökt flera månader! Har ju haft alla symptom och inga symptom 😅 spända bröst, illamående, fett hår, huvudvärk, molande värk några dagar efter ÄL etc etc? Blev ju gravid i början av feb men då höll jag inte koll på min menscykel så minns inte hur det var under lutealfasen innan jag plussa. Kan minnas fett hår och att det krampade i magen vid ett tillfälle, men det är symptom jag haft under andra lutealfaser också utan att vara gravid. Minns att fler symptom kickade igång mer ordentligt efter bim (mycket ömma bröst, metallsmak i munnen, sjukt trött).

BIM på onsdag och håller tummarna nu, även om jag inte tror att det kommer bli något egentligen. ska också påbörja fertilitetsutredning på tisdag, hoppas den ska ge något :) 

är så oteknisk och har svårt att svara på inlägg så man ser vilket jag svarar på, men tänker på er som plussat och inte längre gör det, hoppas allt ska gå vägen nästa månad ❤️ och grattis till er som plussat ❤️

• Anonym (Snartså)
    Pandan14 skrev 2025-11-13 11:37:21 följande:

Hej, en liten fråga, jag har fått 2 positiva test med streck (se bild) men clearblue digital ultratidigt säger ?inte gravid? hur är de möjligt? Har jag fått 2 falsk positiva?

Hej

Jag har haft problem med mina CB ultratidigt så hade jag varit du hade jag litat på dessa två🤗
    Så jag skulle nog säga grattis😍
  • Anonym (Virrpannan)

Jag har upplevt både att behöva kämpa länge för att bli gravid och bara råka bli gravid utan att ens aktivt försöka och bli gravid direkt när vi velat. Och så har jag ju också varit med om sent avbrytande pga sjuk bebis och MA, och att allt går hur bra som helst, inte det minsta orolig och galet orolig. Verkligen en variation av graviditeter och olika vägar dit. Är så less på denna cirkus. Vill bara få den här sista lilla pusselbiten, och sen aldrig mer behöva hålla på med denna bebisfabrik 😅

Samtidigt så tycker jag också att det är spännande med förväntningarna och hoppet jag ofta känner. Jag har nog lätt för att skaka av mig saker och fokusera på det som är positivt istället för att fastna i onda spiraler. Hade aldrig pallat detta annars 🙈

Stor kram till er alla som kämpar på 💕 Det kommer, snart händer det.

• Elisand

Vi är ju inne på vårt 16e försök och det tär verkligen på emellanåt, samtidigt kan jag känna ibland att jag är nyfiken på hur en fertilitetsutredning går till rent konkret och att det nästan ska bli "kul", och att jag nääästan är "tacksam" att det uppenbarligen inte varit superlätt för oss att få till en graviditet för det ger en verkligen många ögonöppnare för hur andra har/haft det. Däremot är jag oerhört trött på att bara vänta utan svar. Vi har stått i kö nu i lite mer än 2 månader och kommer få vänta minst 1 månad till för att få veta om vi kommer bli remitterade till någon annan region eller om vi kommer få plats i vår. Tur att dagarna går så fort nu.. <3 

För övrigt är jag äl+4 nu och har haft jättekänsliga och ömma bröstvårtor i princip enda sen äl+1 haha. Jag fattar ju rent intellektuellt att det inte kan vara tecken på graviditet, men hoppas gör jag ändå. Inte haft så innan iaf. <3 Tänk om det här ändå vore cykeln som gick vägen. Kram till alla!

Anonym (Virrpannan) skrev 2025-11-13 17:38:57 följande:

Jag har upplevt både att behöva kämpa länge för att bli gravid och bara råka bli gravid utan att ens aktivt försöka och bli gravid direkt när vi velat. Och så har jag ju också varit med om sent avbrytande pga sjuk bebis och MA, och att allt går hur bra som helst, inte det minsta orolig och galet orolig. Verkligen en variation av graviditeter och olika vägar dit. Är så less på denna cirkus. Vill bara få den här sista lilla pusselbiten, och sen aldrig mer behöva hålla på med denna bebisfabrik 😅

Samtidigt så tycker jag också att det är spännande med förväntningarna och hoppet jag ofta känner. Jag har nog lätt för att skaka av mig saker och fokusera på det som är positivt istället för att fastna i onda spiraler. Hade aldrig pallat detta annars 🙈

Stor kram till er alla som kämpar på 💕 Det kommer, snart händer det.

Exakt prick lika för mig! De två barnen jag har tror jag det gick på första eller andra försöket. Eller, försök är att ta i för vi hade typ bara kul men ville gärna ha barn. Den tredje gången så var mensen bara sen helt plötsligt och jag var gravid. En chock, men när den lade sig så var det så glatt. Så slutade det ju med en sent avbrytande med komplikationer. Inser hur skonad jag varit innan, även om jag har den största respekten för att barnafrågan och tillverkningen är så svår. Nu vill jag också bara lägga sista pusselbiten och sen lämna hur hela karusellen får psyket att må. Gissar att en graviditet kommer vara otäck också. Hela vägen till rul iaf. Vi trodde ju verkligen allt var ok efter att ha haft bra NIPT och första ul. Bra värden på sköldkörteln osv. 

Känns skönt att ha andra att bolla med i samma situation :)

• Pandan14
    Anonym (Snartså) skrev 2025-11-13 16:47:56 följande:
    Hej

Jag har haft problem med mina CB ultratidigt så hade jag varit du hade jag litat på dessa två🤗
    Så jag skulle nog säga grattis😍
    Tror du? Va iväg o köpte ett annat cb test men de va också negativt :( vågar inte tro på det.. kanske borde vänta 2 dagar o testa igen för då borde de ju visa utslag på cb med OM De nu skulle va nått 
  • Anonym (Snartså)
    Pandan14 skrev 2025-11-13 19:05:34 följande:
    Tror du? Va iväg o köpte ett annat cb test men de va också negativt :( vågar inte tro på det.. kanske borde vänta 2 dagar o testa igen för då borde de ju visa utslag på cb med OM De nu skulle va nått 
    Alltså jag är ju absolut ingen expert, men jag har haft samma med CB, negativt och spökstreck när andra tester visar annat. Men sannolikheten att få spökstreck på två tester samtidigt känns ju ganska låg!
    Jag håller tummarna för dig ????
  • Pandan14
    Anonym (Snartså) skrev 2025-11-13 19:42:55 följande:
    Alltså jag är ju absolut ingen expert, men jag har haft samma med CB, negativt och spökstreck när andra tester visar annat. Men sannolikheten att få spökstreck på två tester samtidigt känns ju ganska låg!
    Jag håller tummarna för dig ????
    Jag tänker det med.. ska testa imorgon igen med morgon urin och se om det blir samma resultat.. har fått lite ?ont? i nedre magen nu under kvällen, nästan som att de drar lite i livmodern 
Svar på tråden BIM november 2025