BIM november 2025
Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i november.
Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan med beräknat BIM-datum.
Lycka till och håller tummarna för många plus! ❤️
Hej! Här är tråden för alla som försöker få barn och har BIM i november.
Skriv gärna en kort presentation om dig själv och lägg in dig på listan med beräknat BIM-datum.
Lycka till och håller tummarna för många plus! ❤️
Åh så kul med plus! Grattis!!
Längtar innerligt, om allt brukwr funka som en klocka så hoppas jag det är såhär denna månaden med och att den lilla blödningen nu är något som fäst!!!!! håller alla tummar o tår!
jag käkar mittval kvinna, q10, magnesium och omega 3. tagit rosenrot innan i typ två månader men visste inte att man inte skulle ta det från ägglossning :( ajaj hoppas inte det gjort något konstigt
har bim på onsdag/ torsdag, inga symptom, ibland drar det lite i livmodern men vet Inte om jag känner efter för mycket. Var också så sjukt irriterad o arg i veckan, lite väl tidiga pms symptom för o va mig men samtidigt hade jag lite tuffa möten på jobb, kanske inte så konstigt att reagera då haha? känner inget märkvärdigt nu, ganska pigg efter en dag i solen:) brukar tempa men denna gången sket jag i det efter konstaterad temphöjning efter ägglossning. Blir så ledsen av att se tempen sjunka 1-2 dagar innan mens.
Jag har ätit Q10 innan förra graviditeten. Det ska hjälpa äggkvaliten.
Jag petar in mig själv i tråden med. ☺️ Grattis till er som plussat!
Äter ni något speciellt tillskott för att öka chanserna?
Jag tar folsyra, d-vitamin, e-vitamin, c-vitamin, järn, q10, omega3, b-komplex och magnesium. Så en bättre blandning 😅
Men gjort en större hälsokoll där jag sett att många av dessa ligger jag i nedre referens, och där fertiliteten mår bättre av övre referens (D-vitamin, järn och B-vitamin främst). Q10 ska vara bra för äggkvaliten och folsyra har jag tagit sedan vi började försöka bli gravida. E-vitami och c-vitamin har jag också tagit för äggkvalitens skull (antioxiderande).
Jag började med många tillskott i augusti och tycker faktiskt att jag fått resultat med en lite längre lutealfas. Skrev häromdagen om att jag var nojig då min mens ännu inte kommit, men den kom sen på ÄL+14 vilket är nytt rekord (brukar ha lutealfas på 11, max 12 dagar). Kan förvisso också bero på att jag haft för hög dos av levaxin senaste månaden och ska sänka den lite.
Men, jag hoppar över till december-tråden nu och är väldigt taggad på det då jag har spolning på tisdag! Så lycka till er som har bim nu i november ❤️
Nu ikväll har jag fått tväront mitt på en punkt långt ner i magen. livmodern. Gjorde redigt ont ett tag och nu småsticks det och känns som att det kliar djupt därinne på en specifik punkt typ 🙈😆
Hade varit kul om det faktiskt betydde nåt, bara vänta och se 😅
Känslorna kastas fram och tillbaka, igår sjönk tempen något, och då försvann alla förhoppningar, idag vaknar jag till att tempen stigit tillbaka Istället för att sjunka mer, dock aldrig gått över 36.88, fick otroligt förhoppningar, men negativt test på cd tidiga. (den digitala med röd lampa).
BIM imorgon/tisdag, mensen brukar börja på eftermiddagen kvällen väldigt lätt.
Känner mig förvirrad

Vilket test tycker ni man ser på tidigast?
Känslorna kastas fram och tillbaka, igår sjönk tempen något, och då försvann alla förhoppningar, idag vaknar jag till att tempen stigit tillbaka Istället för att sjunka mer, dock aldrig gått över 36.88, fick otroligt förhoppningar, men negativt test på cd tidiga. (den digitala med röd lampa).
BIM imorgon/tisdag, mensen brukar börja på eftermiddagen kvällen väldigt lätt.
Känner mig förvirrad

Vilket test tycker ni man ser på tidigast?
Relaterar så mkt till hoppet som svajjar med tempen som går upp och ner 😅 Sist jag plussade var jag helt säker på att det inte skulle bli nåt då tempen sjönk massor, men sen steg den igen och plusset kom så det behöver inte vara kört för dig än.
Jag har alltid beställt hem babyplans early, testa tidiga stickor, dom har visat tidigt och tydligt, haft bra stegring osv. Nu har jag inte dom hemma utan bara vanliga stickor från RFSU som jag hört ofta ger svaga streck så jag ska inte använda dom för tidigt tänker jag.

Skrev precis att jag hört många säga att RFSU visar så svagt, kanske detta är ytterligare ett bevis på det, för andra stickan är ju solklart positiv 😍