• Anonym (Sparbanken)

Reg. skylt "TOOFAST4U"

Såg en lokalprofil på stan med sin nya bil med en regskylt som påminner om det som står i rubriken. Vill inte skriva ut exakt vad som står på skylten, men innebörden är densamma.

Han vill kanske signalera om att hans bil är toksnabb, så tolkar jag det.

En bil för cirka 1 miljon som når 100 km/h på sisådär 3,5 sek.

Vad tycker du spontant om någon som köpt en skylt med texten TOOFAST4U, FASTERTHANU, TOTHE LIMIT eller ngt liknande?

Coolt, töntigt, wow eller vad? Imponerar det på dig?

• Svar på tråden Reg. skylt "TOOFAST4U"
  • Anonym (qwerty)

Kunde inte bry mig mindre.

• Anonym (Haha)

Oerhört löjligt och bekräftelsesökande! 
    Om man kallar en dyr bil för kukförlängare så är det här kukförlängare på steroider, så vad borde det säga om mannen? 5 cm, minimalt självförtroende och bekräftelsehorasyndrom kanske?

• Anonym (Bill)
    Anonym (Haha) skrev 2025-10-12 04:16:10 följande:

Om man kallar en dyr bil för kukförlängare så är det här kukförlängare på steroider, så vad borde det säga om mannen? 5 cm, minimalt självförtroende och bekräftelsehorasyndrom kanske?

Eller en riktigt jävla rik snubbe med humor och lättsam personlighet.
  • Anonym (H)
    Anonym (Bill) skrev 2025-10-12 07:15:53 följande:
    Precis så. Som inte bryr sig vad självgoda dömande brudar tycker och vill heller inte ha dem.
  • Anonym (Sparbanken)
    Anonym (Haha) skrev 2025-10-12 04:16:10 följande:

Jag har pratat med honom flera gånger. Man kan säga att han går igång när det handlar om bilar, båtar, klockor och prylar.
    Helt säker på att det är ngt "special" med bilen som gör den snabbare än vanliga av samma modell.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-12 13:21:19 följande:
    Jag har pratat med honom flera gånger. Man kan säga att han går igång när det handlar om bilar, båtar, klockor och prylar.
    Helt säker på att det är ngt "special" med bilen som gör den snabbare än vanliga av samma modell.
    Hm.. klockor och bilar, låter som att han kan vara ur-sexuell och carismatisk😁
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Bill) skrev 2025-10-12 07:15:53 följande:
    Kanske? 
    Troligtvis inte.

Vad jag vet kostar det inte speciellt mycket att byta till en "titta på mig"-skylt på bilen. 
    Några tusenlappar bara.

En fördel är att om bilen felparkeras, används till brott eller annat shady så känner alla igen bilen. Det blir lätt att hålla koll på ägaren, vilket avslöjar att han gillar att alla vet var han åker och vad han gör med bilen. 
    Det kanske är en trygghet för honom att bli lite kontrollerad?
  • klyban
    Anonym (Börje) skrev 2025-10-11 13:55:54 följande:
    2FAST4U blir 7.
    Kan vara just den, då det är en "KULLES COBRA" och ser ut som en retro sportbil.

Annars rätt patetisk skylt, men det är deras problem.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Haha) skrev 2025-10-12 14:48:44 följande:
    Kanske? 
    Troligtvis inte.

Vad jag vet kostar det inte speciellt mycket att byta till en "titta på mig"-skylt på bilen. 
    Några tusenlappar bara.

En fördel är att om bilen felparkeras, används till brott eller annat shady så känner alla igen bilen. Det blir lätt att hålla koll på ägaren, vilket avslöjar att han gillar att alla vet var han åker och vad han gör med bilen. 
    Det kanske är en trygghet för honom att bli lite kontrollerad?

Men om du hade läst mer än just dina inlägg eller det sista i raden, så hade även du insett att TS berättat att han har en villa i 20miljonersklassen. 

Det är rätt rikt i min bok.

Svar på tråden Reg. skylt "TOOFAST4U"