• Anonym (Sparbanken)

Reg. skylt "TOOFAST4U"

Såg en lokalprofil på stan med sin nya bil med en regskylt som påminner om det som står i rubriken. Vill inte skriva ut exakt vad som står på skylten, men innebörden är densamma.

Han vill kanske signalera om att hans bil är toksnabb, så tolkar jag det.

En bil för cirka 1 miljon som når 100 km/h på sisådär 3,5 sek.

Vad tycker du spontant om någon som köpt en skylt med texten TOOFAST4U, FASTERTHANU, TOTHE LIMIT eller ngt liknande?

Coolt, töntigt, wow eller vad? Imponerar det på dig?

• Svar på tråden Reg. skylt "TOOFAST4U"
  • Anonym (Sparbanken)
    Anonym (Bill) skrev 2025-10-12 18:50:32 följande:

Men om du hade läst mer än just dina inlägg eller det sista i raden, så hade även du insett att TS berättat att han har en villa i 20miljonersklassen. 

Det är rätt rikt i min bok.

Hade han varit tokrik så hade han inte nöjt sig med en tysk bil i miljonklassen utan då hade han köpt något i 5-10-miljonersklassen. Helt säkert.

Så visst, har det väldigt bra ställt, men det finns gränser.
    Hans andrabil är typ en Toyoya Aygro, kanske 5 år gammal.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-12 19:05:29 följande:
    Hade han varit tokrik så hade han inte nöjt sig med en tysk bil i miljonklassen utan då hade han köpt något i 5-10-miljonersklassen. Helt säkert.

Du tycker inte ett hus för 20 mille är detsamma som att vara rik? Har han alla dessa miljoner i lån då?
  • Anonym (Sparbanken)

När jag tänker rik så tänker jag någon som kan göra ungefär vad som helst utan att tänka på vad det kostar.

Där är han inte.

• Anonym (Sparbanken)
    Anonym (Bill) skrev 2025-10-12 19:10:06 följande:
    Du tycker inte ett hus för 20 mille är detsamma som att vara rik? Har han alla dessa miljoner i lån då?
    När jag tog studenten på 90-talet fick en tjej i klassen en ny röd Mercedes 500 SL i studentpresent av sin pappa.
    Då är man rik.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-12 19:49:54 följande:
    När jag tog studenten på 90-talet fick en tjej i klassen en ny röd Mercedes 500 SL i studentpresent av sin pappa.
    Då är man rik.
    Hur många hus för 20 mille/styck har du då?
  • Anonym (känner en)
    Anonym (Bill) skrev 2025-10-12 19:10:06 följande:
    Jag har ett hus "för 15 mille", så inte riktigt 20. Men jag är inte det minsta rik, tvärt om tjänar jag väl en bit under medel.

Det var värderat till 4,5 när jag ärvde det för 20 år sedan (jag var ett barn då), med ett lån på en halv från när mina föräldrar köpte huset 20 år innan det. 

Så man måste inte vara rik för att ha ett hus som skulle kosta pengar om man köpte det idag. Det beror ju på hur och när man fick tag på huset.
  • Anonym (Bill)
    Anonym (känner en) skrev 2025-10-12 20:39:16 följande:
    Jag har ett hus "för 15 mille", så inte riktigt 20. Men jag är inte det minsta rik, tvärt om tjänar jag väl en bit under medel.

Det var värderat till 4,5 när jag ärvde det för 20 år sedan (jag var ett barn då), med ett lån på en halv från när mina föräldrar köpte huset 20 år innan det. 

Så man måste inte vara rik för att ha ett hus som skulle kosta pengar om man köpte det idag. Det beror ju på hur och när man fick tag på huset.
    Du är också rik enligt mig. Men du har låst kapital. Du kan välja att sälja och få massa pengar att röra dig med, det valet kan inte en fattig person göra.
  • Anonym (Sparbanken)
    Anonym (Bill) skrev 2025-10-12 20:36:28 följande:
    Hur många hus för 20 mille/styck har du då?
    Inget och han det handlar om har säkerligen betalat av huset för längesedan.
    Men han kan knappast strö pengar runt sig.
  • Anonym (Sparbanken)

Gillar kvinnor coola regskyltar?

Funderar på "2RICH4U"

Succe óch liggagaranti?

• Anonym (Haha)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-15 22:40:57 följande:

Funderar på "2RICH4U"

Succe óch liggagaranti?

Nej det hade bara blivit löjligt.

Däremot en medelålders man med humor som hade skrivit 2OLD4U eller 2FAT4U, det hade varit humor och självdistans på riktigt. Eller åka runt i ett riktigt snabbt lyxåk med skylten 2SLOW4U. 
    Kanske SKROTIS, SEG BIL eller något annat kul namn. Begagnad lyxbil eller om han har legat runt mycket 2ND HAND.
    En sån person hade kunnat väcka min nyfikenhet som en intressant person jag hade kunnat umgås med. Låter som en kul kille om än fortfarande lite bekräftelsekåt fast på ett kul sätt.

Men en person som redan åker i en dyr bil och ska dra det ett steg längre med en kukförlängarskylt? Nej det blir bara barnsligt.
  • cosinus

Tja för mig hamnar det mitt mellan lite kul, lite lagomt kaxigt och lite för patetiskt.

Alltså det är ju svårt se bara på bilen men beroende på hur ägaren är kan det vara allt det ovan. Beroende på självdistans och hur seriös han (förlåt jag bara antar han) är.

Jag skulle personligen aldrig lägga pengar på en egen skylt men finns ändå några roliga. Ett par i min stad har var sin karaktär ur starwars som regskyltar på sina bilar. Nördigt, barnsligt kanske men också rätt kul.

• Anonym (Eli)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-15 22:40:57 följande:

Funderar på "2RICH4U"

Succe óch liggagaranti?

Nope, det hade enbart känts barnsligt och som en osäker kille som måste hävda sig.
  • Anonym (Sparbanken)
    Anonym (Haha) skrev 2025-10-16 10:36:34 följande:
    Nej det hade bara blivit löjligt.

Däremot en medelålders man med humor som hade skrivit 2OLD4U eller 2FAT4U, det hade varit humor och självdistans på riktigt. Eller åka runt i ett riktigt snabbt lyxåk med skylten 2SLOW4U. 
    Kanske SKROTIS, SEG BIL eller något annat kul namn. Begagnad lyxbil eller om han har legat runt mycket 2ND HAND.
    En sån person hade kunnat väcka min nyfikenhet som en intressant person jag hade kunnat umgås med. Låter som en kul kille om än fortfarande lite bekräftelsekåt fast på ett kul sätt.

Men en person som redan åker i en dyr bil och ska dra det ett steg längre med en kukförlängarskylt? Nej det blir bara barnsligt.
    Min dröm vore att köpa en Rolls Royce för 5 miljoner och fästa en stor dekal på bakrutan där det står "ANALKLÅDA" eller "JÄTTE-ANUS".

"RUNKA BALL" vpre också kul. "MILF-HUNTING" är också lattjo.

Gillar kontrasterna. Lyxbilsmärket nummer 1 + det tölpigaste och bonnigaste som finns som brukar sitta på A-traktorer.

Klass vs underklass.

Köra med 5-miljonersbilen genom stan med nervevade rutor och spela Eddie Meduza på hög volym.
  • Anonym (Bappelsin)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-12 19:05:29 följande:

Kamprads gamla Volvo motbevisar den teorin.

Jag skulle aldrig köpa en bil för över miljonen. Det är bara en dålig affär och jag gör inte dåliga affärer. Man gör som Akelius istället och köper mer skog.
  • Anonym (BMW)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-12 19:49:54 följande:
    Då är man rik.
    En kompis till mig fick en sprillans ny BMW i examenspresent, också 90-tal.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-16 16:16:05 följande:
    Min dröm vore att köpa en Rolls Royce för 5 miljoner och fästa en stor dekal på bakrutan där det står "ANALKLÅDA" eller "JÄTTE-ANUS".

"RUNKA BALL" vpre också kul. "MILF-HUNTING" är också lattjo.

Gillar kontrasterna. Lyxbilsmärket nummer 1 + det tölpigaste och bonnigaste som finns som brukar sitta på A-traktorer.

Klass vs underklass.

Köra med 5-miljonersbilen genom stan med nervevade rutor och spela Eddie Meduza på hög volym.
    Kontraster kan ofta vara mycket intressant.

Att epaungdomar lägger flera tusen på en ny reggskylt har jag aldrig sett däremot. Den kulturen lever inte något vidare där jag bor. Men nu när du säger det så förvånar det mig inte om det skulle vara vanligt i raggarkulturen med egna reg-skyltar?
  • Anonym (Sparbanken)
    Anonym (Haha) skrev 2025-10-19 12:50:23 följande:
    Kontraster kan ofta vara mycket intressant.

Att epaungdomar lägger flera tusen på en ny reggskylt har jag aldrig sett däremot. Den kulturen lever inte något vidare där jag bor. Men nu när du säger det så förvånar det mig inte om det skulle vara vanligt i raggarkulturen med egna reg-skyltar?
    Undrar vad som godkänns? "ROONQA", "PFITTAH" ELLER "ÅNNANER"?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Sparbanken) skrev 2025-10-19 21:07:04 följande:
    Undrar vad som godkänns? "ROONQA", "PFITTAH" ELLER "ÅNNANER"?
    Hahaha fina förslag! Man får nog vara fyndig om man vill vara så obscen som möjligt och ändå få igenom det hos vägverket.

NO GULD funkar för den som vill höja den norra delen av landet och dess öl och samtidigt tycker att guld är en ful färg kanske?

Pilli Phitta? 

Bästa rådet till den som vill ha sådana skyltar är nog att utgå från ett riktigt namn. Så kan man hävda diskriminering om namnet är ickesvenskt och man inte får ha det som regskylt.
    Gymnasten Biles, hockeyspelaren Baice och mr Pitt?
Svar på tråden Reg. skylt "TOOFAST4U"