• Anonym (Perra)

Min tjej har slutat raka sig...

Min tjej har slutat att raka sig under armar, på benen och ja där nere. När jag säger slutat menar jag att det växer fritt och är mycket. Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Jag har alltid tränat och ansträngt mig för att se så bra ut jag kan. Visst förstår jag att det är kvinnans kropp och att jag inte har rätt att bestämma, absolut. Men borde man inte försöka anstränga sig lite ? 

VI snackar ju enligt mig inget överdrivet här utan mer basal hygien. Jag tror de flesta män inte skulle tända på detta. 

Vad är detta ett tecken på? Vad säger ni kvinnor om detta ? Intressant att ta del av era perspektiv och synpunkter. 

OBS undanber mig elaka svar ( som är vanligt här på FL) utan är ute efter seriösa svar med fokus på lösning (för båda). 

Hälsningar Perra 

• Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...
  • Anonym (Tidskrävande)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-11 14:13:43 följande:
    Vi kanske ser olika ut rent fysiskt för jag känner inte alls igen din beskrivning. Eller så beror det på att det är långt hår när du rakar dig så sällan. Tar längre tid då. Jag rakade mig idag och det tog inte mer än några minuter max.

Tråkigt om det leder till att du inte dejtar. 
    Ja det är sant, jag hade oftast långt hår då det gick en tid mellan gångerna. Benen går fortare att raka om jag gör det ofta. Men huden i underlivet klarar inte att jag rakar ofta, det blir så himla irriterat efter en rakning så det måste vila. 

Det låter som att du har det jättesmidigt, vad skönt det låter. 

Jag är smal så det beror inte på vikten. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-11 14:13:43 följande:
    Vi kanske ser olika ut rent fysiskt för jag känner inte alls igen din beskrivning. Eller så beror det på att det är långt hår när du rakar dig så sällan. Tar längre tid då. Jag rakade mig idag och det tog inte mer än några minuter max.

Tråkigt om det leder till att du inte dejtar. 
    Har du svårt att ta till dig att det är olika för kvinna till kvinna detta med rakning? 
    Bara för att DU kan fixa det snabbt och smidigt så finns det inget att bli "förundrad" över att det är något annat för en annan kvinna. 

Jag själv, när jag rakade mina ben, så fick jag raka mig varje dag. Rakade jag så lite som en gång i veckan så satte jag igen hyveln vid varje tag och det kunde ta mellan 20-30 minuter att raka sig.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Tidskrävande) skrev 2025-10-11 14:29:06 följande:
    Ja det är sant, jag hade oftast långt hår då det gick en tid mellan gångerna. Benen går fortare att raka om jag gör det ofta. Men huden i underlivet klarar inte att jag rakar ofta, det blir så himla irriterat efter en rakning så det måste vila. 

Det låter som att du har det jättesmidigt, vad skönt det låter. 

Jag är smal så det beror inte på vikten. 
    Raka medhårs och inte mothårs så brukar det bli mindre irriterat i intimområdet. Jag använder lactacyd med rätt ph och aldrig stark rakgel eller liknande.

Eller så kanske det passar dig bättre att trimma. Men är ju inget måste, tänker mest att det är tråkigt om håret hindrar dig från dejting
  • Anonym (Kvinna)
    EnAnonumius skrev 2025-10-11 14:33:40 följande:
    Har du svårt att ta till dig att det är olika för kvinna till kvinna detta med rakning? 
    Bara för att DU kan fixa det snabbt och smidigt så finns det inget att bli "förundrad" över att det är något annat för en annan kvinna. 

Jag själv, när jag rakade mina ben, så fick jag raka mig varje dag. Rakade jag så lite som en gång i veckan så satte jag igen hyveln vid varje tag och det kunde ta mellan 20-30 minuter att raka sig.
    Är väl intressant om det beror på fel teknik. Bara nyfiken och vill hjälpa. Är såklart inget krav att raka sig öht men är ju ett problem om man känner att det hindrar en från att dejta.

Jag använder bara lactacyd och sköljer hyveln mellan varje tag. Du kanske har fel typ av hyvel om det fastnar mycket hår i den.
  • Anonym (Tidskrävande)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-10-11 14:38:07 följande:
    Raka medhårs och inte mothårs så brukar det bli mindre irriterat i intimområdet. Jag använder lactacyd med rätt ph och aldrig stark rakgel eller liknande.

Eller så kanske det passar dig bättre att trimma. Men är ju inget måste, tänker mest att det är tråkigt om håret hindrar dig från dejting
    Det funkar inte tyvärr, min hy är jättekänslig ändå. Jag brukade använda rakgel och after shave gel från RFSU, det kändes som ett säkert märke. 

Ja jag föredrar att trimma och bara raka bikinilinjen, synd att killarna verkar vara så hårda även då, iaf enligt mina erfarenheter. 
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Tidskrävande) skrev 2025-10-11 14:52:02 följande:
    Det funkar inte tyvärr, min hy är jättekänslig ändå. Jag brukade använda rakgel och after shave gel från RFSU, det kändes som ett säkert märke. 

Ja jag föredrar att trimma och bara raka bikinilinjen, synd att killarna verkar vara så hårda även då, iaf enligt mina erfarenheter. 
    Jag har också känslig hy och kan inte använda såna produkter alls. Blir irriterat. 

Tråkigt om män reagerar så när du får problem av rakning. Borde räcka att vara trimmad kan jag tycka.
  • Anonym (Good ol' Hin)

Otrevligt svar på en fullt legitim fråga, jag hade funderat på att avsluta relationen om både förändring i utseende och taskig attityd är deal brakers för dig. 

• Anonym (orion)
    Anonym (Perra) skrev 2025-10-11 04:40:05 följande:

Jag har frågat henne om detta och hon säger att det är henns kropp och att hon inte finns till för att behaga mig. 

Verkar som att hon tröttnat på dig och nu vill köra erat förhållande i botten. Inte pga den nya rakningspolitiken, utan pga den repliken.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Good ol' Hin) skrev 2025-10-11 16:21:18 följande:

Otrevligt svar på en fullt legitim fråga, jag hade funderat på att avsluta relationen om både förändring i utseende och taskig attityd är deal brakers för dig. 

Man förändras med åldern också så då ska man göra slut när gubben tappar håret eller att partnern får andra åldersförändringar. Jösses.
Svar på tråden Min tjej har slutat raka sig...