Anonym (S) skrev 2025-10-17 00:00:53 följande:
Jag tänker inte säga någon gräns men vill ni inte se era barn växa upp?? Finnas för era barn? Hänga med på aktiviteter, se deras utveckling, se dem ta studenten, kanske senare examina, skaffa familj om de vill det?
Samt ett annat perspektiv att en ung människa inte ska behöva ta hand om sina åldrande föräldrar. Jag dejtade en kille, ensambarn, vars pappa var 74 och killen 23 och förvisso fick pappan cancer men det var väldigt mycket sjukdom, oro, pappa ramlade, ambulans, sjukhus, hjälpa pappa på toaletten, hjälpa pappa när han inte hann till toaletten och slutligen palliativ vård, död och sorg, fixa med transport, begravning etc. Det är kanske en sak om man är säg 50 men killen var ju knappt torr bakom öronen själv.
Går det att undvika så bör man göra det. Min pappa är 75 och jag har tack gud sluppit det än så länge, men jag vet ju att det kommer komma, men jag är ändå över 40 nu.
Om man ska tänka så, då är det bäst att inte skaffa barn alls.
En som får barn när denne är 46 kan absolut får uppleva att barnet tar studenten. Det är inte så alla dör vid 60+.
Idag är det många som lever till 90+.