Anna Karin hatt avgår
Pga massa hot påstår hon..
www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmyP5q/anna-karin-hatt-avgar-som-partiledare-efter-hat-och-hot
Pga massa hot påstår hon..
www.aftonbladet.se/nyheter/a/bmyP5q/anna-karin-hatt-avgar-som-partiledare-efter-hat-och-hot
I flera år har SD fått stå för hat och hot, men ingen har reagerat mot det. Nu är det helt kaos när det gäller ett annat parti.
Skrämmande utveckling.
Fruktansvärt och beklämmande. Det måste få långt mer focus allt detta hat och hot. Finns mycket i våra regelverk som behövs ses över och anpassas. Tycker inte att politiker ska finnas med i sociala medier eller liknande. Likaså är de för lättillgängliga med emailadresser och annat också. Det var en god tanke förr men det funkar inte idag.
Hemskt. Och kvinnliga politiker är tydligen betydligt mer utsatta än män. (Det gäller andra typer av kändisar också har jag för mig.)
Hemskt. Och kvinnliga politiker är tydligen betydligt mer utsatta än män. (Det gäller andra typer av kändisar också har jag för mig.)
Kan vara följande som är igång igen:

Det måste verkligen bli en ände på detta hatande och hotande mot våra politiker. Ingen förtroendevald ska behöva utstå sådant, lika lite som någon enskild medborgare. Polisen borde hålla bättre koll på sociala medier och forum, om hat som riktas mot politiker och andra i offentligheten. Nu såg jag att Makströms grupp som tidigare hette "Stå upp för Sverige", som nu heter "Politik & Provokation" är uppe på Facebook igen. I den kan polisen kolla och även på X och Flashback, som är för "yttrandefrihet", dvs frihet att uttrycka hat, rasism och sån skit.