• Svar på tråden Anna Karin hatt avgår
  • Anonym (Politik)

I flera år har SD fått stå för hat och hot, men ingen har reagerat mot det. Nu är det helt kaos när det gäller ett annat parti.

• Anonym (x)

Skrämmande utveckling.

• Postman

Fruktansvärt och beklämmande. Det måste få långt mer focus allt detta hat och hot. Finns mycket i våra regelverk som behövs ses över och anpassas. Tycker inte att politiker ska finnas med i sociala medier eller liknande. Likaså är de för lättillgängliga med emailadresser och annat också. Det var en god tanke förr men det funkar inte idag. 

• Anonym (Innnie)

Hemskt. Och kvinnliga politiker är tydligen betydligt mer utsatta än män. (Det gäller andra typer av kändisar också har jag för mig.)

• Anonym (x)
    Anonym (Innnie) skrev 2025-10-15 20:47:17 följande:

Hemskt. Och kvinnliga politiker är tydligen betydligt mer utsatta än män. (Det gäller andra typer av kändisar också har jag för mig.)

Så ser det ut, hemskt.
  • Mentat
    Anonym (Olle) skrev 2025-10-15 19:09:31 följande:
     Högerextremism, på höger kanten. Centern är viktiga för oppositionen.

Tror du det är en slump att t ex SD är helt besatta av sossarna. Har faktiskt aldrig sett något liknande i svensk politik förut. Dom måste känna sig redigt hotade.Socialdemokraterna har ett väldigt starkt stöd och som största enskilda parti. 

Finns ingen annan förklaring till varför man annars lägger ned så mycket tid på ett enskilt parti. Inte riktigt sunt i mina ögon. Dessutom sprider dom desinformation om den nya akassan läste jag.
    Tja, det är väl ömsesidigt: (s) är väl så besatta av (sd). Rätt osunt åt bägge håll kan jag tycka, att inte kunna diskutera sakpolitik. Visst är det en rimlig spekulation att det till stor del handlar om (sd)-kampanjer mot (c) men min poäng är att vi vet inte.
    Vi har också gott om militanta palestinaaktivister som inte drar sig för att fysiskt hota riksdagsledamöter, för att bara nämna ett alternativ. Det kan ju också vara en kombination av hat och hot från olika håll.
  • Anonym (Anonym1)

Kan vara följande som är igång igen:

• Postman
    Anonym (Innnie) skrev 2025-10-15 20:47:17 följande:

Ställer mig starkt skeptisk till det. Tror båda könen utsätts för lika mycket men det ser ut på olika sätt och att vi hanterar det på olika sätt. För män är hat och hot mer mindre normaliserat så vi pratar inte om det lika mycket. Kvinnor finns säkert mer på sociala medier och får ta del av mycket skit där. 
  • Tecum
    Postman skrev 2025-10-15 21:03:34 följande:
    Ställer mig starkt skeptisk till det. Tror båda könen utsätts för lika mycket men det ser ut på olika sätt och att vi hanterar det på olika sätt. För män är hat och hot mer mindre normaliserat så vi pratar inte om det lika mycket. Kvinnor finns säkert mer på sociala medier och får ta del av mycket skit där. 
    Jag brukar också vara skeptisk till påståendet att kvinnor behandlas värre än män i olika sammanhang, men när det gäller inom politiken verkar det stämma. Jag ser det tydligt både i rikspolitiken och lokalt, ett mönster man inte kan blunda för. Jag undrar varför, är det för att folk omedvetet har högre moraliska krav på kvinnor och därför blir mer störda när de gör misstag eller bär sig illa åt?

Nu gäller inte det Hatt, hon har inte hunnit göra något alls än, där är det partiet man är ute efter och hon blir måltavla.
  • Anonym (För svår uppgift för henne)
    Anonym (Förjävligt!) skrev 2025-10-15 11:50:51 följande:

Det måste verkligen bli en ände på detta hatande och hotande mot våra politiker. Ingen förtroendevald ska behöva utstå sådant, lika lite som någon enskild medborgare. Polisen borde hålla bättre koll på sociala medier och forum, om hat som riktas mot politiker och andra i offentligheten. Nu såg jag att Makströms grupp som tidigare hette "Stå upp för Sverige", som nu heter "Politik & Provokation" är uppe på Facebook igen. I den kan polisen kolla och även på X och Flashback, som är för "yttrandefrihet", dvs frihet att uttrycka hat, rasism och sån skit.

Hatt har inte berättat exakt vad hotet bestått av eller vem som yttrat det. Inte heller polisanmält det

Jag tycker du ska kontakta polisen och berätta det du det. Kan vara värdefullt för dem.
Svar på tråden Anna Karin hatt avgår