• Svar på tråden Anna Karin hatt avgår
  • Anonym (För svår uppgift för henne)
    Anonym (Tyir) skrev 2025-10-16 16:49:49 följande:

Samma dag som vänstern nu talar om "hatet från högern" så gick jag idag förbi en klistrad affisch från "gatans parlament" med en efterlysnings-affisch på Ebba Busch för "folkmord".

Olika måttstockar
    Hon förväntas tåla det då hon ses som "ond" medan Hatt tillhör de goda

så fungerar det
    och jag tror inte att Hatt erhållit mer hat än någon annan partiledare.

Hon kan ju liksom inte säga att "Var nog inte rätt jobb för mig" eller "Hade inte räknat med att det var såhär det var att vara partiledare"
  • Anonym (Tyir)
    Aftonbladet idag

Aftonbladet igår

• Anonym (x)
    Padirac skrev 2025-10-17 21:43:51 följande:

www.dn.se/sverige/hot-mot-politiker-vanligare-fran-hogerextrema-grupper/

Många av förövarna verkar agera ensamma. Men i cirka hälften av fallen uppfattar den utsatta politikern att personen tillhör någon form av grupp. Vanligast var högerextremistiska eller rasistiska grupper, som kopplades till 17 procent av händelserna under 2022. Vänsterextremistiska grupper stod för 8 procent.

Intressant. 
  • Anonym (För svår uppgift för henne)
    Padirac skrev 2025-10-17 21:43:51 följande:

www.dn.se/sverige/hot-mot-politiker-vanligare-fran-hogerextrema-grupper/

Många av förövarna verkar agera ensamma. Men i cirka hälften av fallen uppfattar den utsatta politikern att personen tillhör någon form av grupp. Vanligast var högerextremistiska eller rasistiska grupper, som kopplades till 17 procent av händelserna under 2022. Vänsterextremistiska grupper stod för 8 procent.

Hamas startade kriget i Gaza i slutet av 2023. Räkna med att det ser annorlunda ut nu med islamo-nazisterna som sprider hat, hot och våld.
  • Anonym (Dino)
    Postman skrev 2025-10-15 22:44:17 följande:
    Ja det är fruktansvärt och beklämmande om dina observationer stämmer. Självklart ska man inte blunda för det oavsett nivå eller kön. Jag tror att kvinnor är mer påverkbara av sin omgivning och de är lättare att bringa ur fattningen. Män har ju under några hundra år styrt och har kanske blivit tillräckligt hårdhudade eller nåt. Orerar nu bara ☺️
    Tror jag också. Tror till och med att det gäller rent allmänt gällande främlingar. Folk vågar vara elakare och hårdare mot kvinnor för de riskerar inget straff.

Ger de sig på en man kan den mannen vara en galning. Liten risk men den finns där. Och då kan straffet bli att de blir inlåsta i en källare, mördade och deras fastigheter eldas ner till grunden.
  • Anonym (Dino)
    Anonym (Dino) skrev 2025-10-18 04:01:44 följande:
    Tror jag också. Tror till och med att det gäller rent allmänt gällande främlingar. Folk vågar vara elakare och hårdare mot kvinnor för de riskerar inget straff.

Ger de sig på en man kan den mannen vara en galning. Liten risk men den finns där. Och då kan straffet bli att de blir inlåsta i en källare, mördade och deras fastigheter eldas ner till grunden.
    "Folk" - Läs istället "människor som mår dåligt"
  • Anonym (Dino)
    Anonym (Tyir) skrev 2025-10-17 17:58:59 följande:
    Aftonbladet idag

Aftonbladet igår
    Är detta på riktigt eller fabricerat?
  • Mentat
    Anonym (Dino) skrev 2025-10-18 04:04:36 följande:
    Googla på rubrikerna så ser du att de är autentiska från Aftonbladets ledarsida 
  • Anonym (Tyir)
    Anonym (Dino) skrev 2025-10-18 04:04:36 följande:
    Ja, de är äkta.

Sedan sitter Aftonbladets ledarredaktion och antyder att "högern" hatat Anna-Karin Hatt så hon slutar.

Här är en likadan mot Anni Lööf.

.

Då var det roligt. Då var det snärtigt. Då gick det bra. 

Så nu idag, nu ska man tala om "samtalsklimatet".
Svar på tråden Anna Karin hatt avgår