• Kardemummabullen

Ruvardag 4, någon mer?

Gjorde insättning av ett 5 dagars embryo i torsdags och är nu på ruvardag 4. Inga symptom än så länge. Det är nu de tuffaste dagarna väntar. Någon mer i samma sits? :) 

• Svar på tråden Ruvardag 4, någon mer?
  • Josefine1987
    Anonym (Maddie) skrev 2025-10-29 18:02:11 följande:
    För mig har det varit en annan typ av väntan. Har väntat i mååånga år på att min sambo som är steriliserad skulle vilja försöka. Och nu var det typ sista chansen innan jag riskerar att vara för gammal. Och kanske är det redan för sent, då det bara var 2 av 8 ägg som blev befruktade, och bara 1 av dem som fortsatt växa.
    Vad tufft. Håller tummarna för er ♥️
  • Josefine1987
    WaterAnimal skrev 2025-10-28 17:29:43 följande:

Vaknade 02.00 jätte kissing nödig. Fan. Jag kan inte vänta fyra timmar.. och vill inte väcka sambon och testa mitt i natten. 

Tänkte att det borde visa plus även om det inte är "morgon urin" per definition... 

Vid sex gick jag upp och testade. Grät av ångest innan vi vågade titta på testet tillsammans.. Kände verkligen att det kunde gå hur som helst. 

Det var positivt!! ❤️ Grät ännumer av lycka.
    Så himla underbart. Hoppas bara den lille krabaten stannar!! Försöker att bara njuta av att det gått bra hittills. 

Åh jag har läst här men varit tyst. Tårarna började rinna när jag såg att ni fått positivt. Känns bara så overklighet att den här IVF-processen faktiskt kan lyckas, så fantastiskt 😭♥️ stort grattis till er!
  • WaterAnimal

Tack Josefin ❤️ 

Just nu försöker jag bara hantera ångesten och rädslan för missfall. Det kommer i vågor hela dagarna. Det räcker att cyclogesten rinner lite så tror man att det är kört. Eller att ett symptom blivit svagare osv. 

Mitt mantra just nu är att jag gör mitt bästa, jag kan inte göra mer. Men det är så svårt. 

Jag önskar att jag kunde ha facit och bara få njuta. 

På tisdag ska jag fira, då har jag tagit mig längre än förra gånger jag plussade. Sen är nästa håll punkt ultraljudet fredagen 14/11. 

• Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-01 07:54:39 följande:

Tack Josefin ❤️ 

Just nu försöker jag bara hantera ångesten och rädslan för missfall. Det kommer i vågor hela dagarna. Det räcker att cyclogesten rinner lite så tror man att det är kört. Eller att ett symptom blivit svagare osv. 

Mitt mantra just nu är att jag gör mitt bästa, jag kan inte göra mer. Men det är så svårt. 

Jag önskar att jag kunde ha facit och bara få njuta. 

På tisdag ska jag fira, då har jag tagit mig längre än förra gånger jag plussade. Sen är nästa håll punkt ultraljudet fredagen 14/11. 

Håller tummarna här att allt ska gå bra för dig/er! 

Idag kände jag en molande värk i magen, och kom på att det närmar sig dagarna då mensen brukar komma. Upp på toa, men inget blod! Har ju faktiskt haft molande värk av och till ända sedan äggplocket, så jag hoppas det bara är det jag känner av. Eller om Cyclogesten kanske är orsaken.
  • WaterAnimal

Hoppas hoppas Maddie! 
    När var sin testdag? 

Idag känns mitt psyke bättre. Hade en trevlig dag igår och lyckades skingra tankarna. 

• Anonym (Maddie)
    WaterAnimal skrev 2025-11-02 08:23:11 följande:

Hoppas hoppas Maddie! 
    När var sin testdag? 

Idag känns mitt psyke bättre. Hade en trevlig dag igår och lyckades skingra tankarna. 

Min testdag är nu på fredag 7 november.

Fick ni information att testet ska tas på morgonurin? Vet inte om jag vågar ta det på morgonen innan ett 7-17 pass på jobbet. Vet inte om jag pallar att åka till jobbet och låtsas som att allt är som vanligt, om testet var negativt. Tänkte därför om jag kanske kunde ta det på fredag kväll istället. Tror inte min klinik har sagt eller skrivit något om att det måste vara morgonurin.
  • WaterAnimal

Dem sa morgon utrin till mig. Men jag var tvungen att kissa kl 2 så att eh.. 
    Det borde vara helt okej att ta det kvällen innan. 14 dager efter "ägglossning" ska ett test visa korrekt oavsett när man testar. Så har jag förstått det i alla fall. 

Förra-förra gången jag skulle testa så var det på morgonen innan en intervju.. då bad vi om att få testa dagen efter istället. Det gick fint 😊 

Inte långt kvar nu 😊😊

• Anonym (Maddie)

Jag kommer nog ta testet på fredag oavsett, men kanske på kvällen istället för på morgonen bara 🙂

• Josefine1987
    Anonym (Maddie) skrev 2025-11-02 20:05:59 följande:

Jag kommer nog ta testet på fredag oavsett, men kanske på kvällen istället för på morgonen bara 🙂

Du kan ju tänka på att inte dricka överdrivet mycket, så att du inte späder ut det så mycket. Menar inte att du ska gå törstig, men det där extra glaset vatten eller kopp te kanske du inte behöver ta timmarna innan ☺️
  • Anonym (Maddie)
    Anonym (Lolix) skrev 2025-10-29 15:01:21 följande:

Imorgon är dag ÄL+12 för mig vilket tidigare betytt att jag kunnat testa med testa-tidigt-test och få utslag. Har aldrig gått en månad utan att smygtesta innan, men den här gången ska jag försöka hålla mig i åtminstone några dagar till. Kliar i fingrarna att testa, är bara så less på all denna väntan 😩 känns som att livet under alla år av försök konstant varit i ett vakuum där man antingen väntar på ett plus/minus eller mensen.. man slängs mellan hopp och förtvivlan i två veckors cykler, två veckor av hopp mellan ÄL och BIM, och sen 2 veckor av förtvivlan mellan mens och ÄL. Så less på det! Jag hoppas vi alla i tråden ska slippa fler månader av denna negativa typen av väntan, och att vi istället kan få vänta på en framtida familjemedlem snart.

Hur går det för dig?
Svar på tråden Ruvardag 4, någon mer?