• Amandis000

Hur få honom att komma tillbaka

Hej! Hur får jag en kille att komma tillbaka? Jag vet att man inte ska jaga killar, inte höra av sig , ge space m.m , kanske lägga upp bilder och videor där han ser att jag mår bra och är glad. Saknar en kille sjukt mycket vi har inte haft kontakt på snart en månad och det känns som en evighet jag saknar honom och våra konversationer, hans röst , hans leende, saknar honom så mycket 🥺 vill inte ha det såhär längre står inte ut 😢 . Känner mig så tom och ledsen när vi inte har haft nån kontakt ingeting är roligt längre känns som att jag bara äter och sover typ. Hur länge ska jag ge honom space ? Ska jag vänta på att han hör av sig själv ? Vad ska jag skriva om jag nu hör av mig ? Hjälp tack. Otrevliga kommentarer kommer ignoreras dom som inte har nåt trevligt att säga säg ingenting isåfall.

• Svar på tråden Hur få honom att komma tillbaka
  • Lynx123

Som du själv skriver - jaga inte. Om han inte hör av sig så vill han helt enkelt inte ha kontakt.

Det bästa du kan göra är att fokusera på dig själv, dina vänner och intressen. Se till att verkligen må bra - inte bara låtsas göra det. Få distans till det hela. Vad är bra med honom och vad är dåligt. Var ärlig mot dig själv. Det kommer att gå över!

• Anonym (M)

Om du vill ha honom, så skriv...

Jag sitter i en liknande situation fast i detta fallet är jag mannen. Jag är för feg...

• Amandis000
    Lynx123 skrev 2025-10-24 07:31:26 följande:

Som du själv skriver - jaga inte. Om han inte hör av sig så vill han helt enkelt inte ha kontakt.

Det bästa du kan göra är att fokusera på dig själv, dina vänner och intressen. Se till att verkligen må bra - inte bara låtsas göra det. Få distans till det hela. Vad är bra med honom och vad är dåligt. Var ärlig mot dig själv. Det kommer att gå över!

Ja jag försöker låtsas som att jag mår bra på dagen men sen när natten och kvällen kommer så bryter jag ihop för att jag saknar honom så mycket 💔

Vet att detta tyvärr aldrig kommer gå över 😞 vissa saker vet man bara inombords och han känns rätt 
  • Amandis000
    Anonym (M) skrev 2025-10-24 08:49:52 följande:

Om du vill ha honom, så skriv...

Jag sitter i en liknande situation fast i detta fallet är jag mannen. Jag är för feg...

Kan tyvärr inte kontakta honom för han blockade mig efter att vi bråkade i början av oktober 

Ok testa att höra av dig personen kanske har tänkt jättemycket på dig och saknat dig man kan ju testa att höra av sig en gång iaf ☺️
  • Anonym (M)
    Amandis000 skrev 2025-10-24 09:51:27 följande:
    Kan tyvärr inte kontakta honom för han blockade mig efter att vi bråkade i början av oktober 

Ok testa att höra av dig personen kanske har tänkt jättemycket på dig och saknat dig man kan ju testa att höra av sig en gång iaf ☺️
    Njae rädslan är för stor att hon gått vidare. Orkar inte mer ångest. 

Kommer bli mitt livs största misstag förmodligen.

Lycka till och ha en fin helg!
  • Anonym (Sammalika!)
    Anonym (M) skrev 2025-10-24 10:56:42 följande:

Fast det är väl bättre att fråga än att gå och undra och längta.
    Får du ett nej tack kan du sörja, bearbeta och gå vidare. Nu lever du på någon falsk förhoppning och den enda som det skadar är dig själv.
  • Anonym (Sammalika!)
    Amandis000 skrev 2025-10-24 09:51:27 följande:

Har han blockerat dig så är bollen helt på hans planhalva och inget du kan göra.
    Bryt ihop, sörj och gå vidare. Jag vet att det är svårt då jag själv saknar någon som jag bröt ut med för snart 3 år sedan.

• Anonym (Emerson)

Ja om han har blockat dig kan det bli problem. Normalt vis tar man bort en block när en viss tid har gått. Tar han inte bort den så har han nog inte tid för dig (just nu) eller ser sig om.
    Finns de känslor kvar kommer han ta bort blocken inom ett par månader. Normalt sett glömmer man inte bort någon om man vet vad man vill.

Är det telefonnr de handlar om o ni känt varandra ett tag så är de väl bara o ringa från en kompis telefon efter ett par månader o säga hej. Uppskattas inte de får du nog säga att du inte kommer höra av dig nåt mer.

Normalt sett som kille brukar man veta vad man vill ha (oftast).om ni bråkat kanske han undrar om du älskade honom eller inte, därmed kanske funderare behövdes.

Man brukar ta avstånd om en tjej blivit kall, kan också innebära block. Så nån chans finns de väl visst.

Är det dock inte menat så är det väl inte det o de måste man acceptera.

• Amandis000
    Anonym (M) skrev 2025-10-24 10:56:42 följande:

Ok jag skulle ha försökt en sista gång iaf annars kanske man går runt och ångrar sig hela livet att man aldrig försökte men du får gör som du vill ☺️. 

Tack detsamma!
  • Amandis000
    Anonym (Emerson) skrev 2025-10-24 11:32:11 följande:

Ja om han har blockat dig kan det bli problem. Normalt vis tar man bort en block när en viss tid har gått. Tar han inte bort den så har han nog inte tid för dig (just nu) eller ser sig om.
    Finns de känslor kvar kommer han ta bort blocken inom ett par månader. Normalt sett glömmer man inte bort någon om man vet vad man vill.

Är det telefonnr de handlar om o ni känt varandra ett tag så är de väl bara o ringa från en kompis telefon efter ett par månader o säga hej. Uppskattas inte de får du nog säga att du inte kommer höra av dig nåt mer.

Normalt sett som kille brukar man veta vad man vill ha (oftast).om ni bråkat kanske han undrar om du älskade honom eller inte, därmed kanske funderare behövdes.

Man brukar ta avstånd om en tjej blivit kall, kan också innebära block. Så nån chans finns de väl visst.

Är det dock inte menat så är det väl inte det o de måste man acceptera.

Han blockade på fb. Vi bråkade för att jag blev upprörd och sa att om han lämnade nu så behövde han inte komma tillbaka och jag ångrar nu i efterhand det jag sa men jag var arg och ledsen just då för att han har kommit och gått flera gånger.
Svar på tråden Hur få honom att komma tillbaka