• mi99

Nära relation kollega

Jag jobbar ihop med en man som jag har kommit väldigt nära. Han har sambo, jag är nyseparerad. När vi jobbar så har vi ständig kontakt, antingen genom att vi är på samma ställe eller annars pratar vi konstant i telefonen. Alltså så pass mycket att det blir 3-4 timmar i telefonen om dagen. När arbetsdagen är slut så är kontakten i stort sett noll då han är med sin sambo såklart. Jag blir bara inte klok på vad vi har för relation. Någon som varit med om samma? 

• Svar på tråden Nära relation kollega
  • Anonym (Jobb)

Är det jobbrelaterade samtal ni har?
    Min sambo sitter i telefon sjukt många timmar om dagen i sitt jobb, så han skulle nog med lätthet kunna prata 3-4 timmar med samma person varje dag angående jobb, men han är ju även trevlig och kan småprata lite under tiden 

• Nordinni

Vad pratar ni om i telefonen? Är det privata saker eller bara jobb? 
    Bara för att man pratar mycket på jobbet behöver det inte betyda något. Om han hade varit intresserad så hade han hört av sig efter jobbet. 

• mi99

Alltså det är inte jobbrelaterat överhuvudtaget. Det är enbart privatprat. Han hör av sig efter jobbet också men då enbart när sambon inte är med/bredvid men det är väldigt sällan.

• Anonym (1)

4 timmar privatsnack! Varje dag! Inte illa med fantasin där

• Anonym (Tips)

Ni kanske kan pröva att knollah?

• Anonym (ökenråttan)
    mi99 skrev 2025-10-24 22:50:48 följande:

Alltså det är inte jobbrelaterat överhuvudtaget. Det är enbart privatprat. Han hör av sig efter jobbet också men då enbart när sambon inte är med/bredvid men det är väldigt sällan.

Men alltså, behöver ni inte jobba på jobbet?
  • mi99

Jo fast vi har ett sånt jobb som vi kan prata medan vi gör det så vi jobbar liksom samtidigt. Fattar att det lät konstigt😅

• Anonym (Hm)
    mi99 skrev 2025-10-25 08:45:58 följande:

Jo fast vi har ett sånt jobb som vi kan prata medan vi gör det så vi jobbar liksom samtidigt. Fattar att det lät konstigt😅

Det lät inte bara konstigt. Det låter också väldigt olämpligt, både för att han har sambo, men också för att ni faktiskt är på jobbet. 
  • Lynx123

Låter som en enkel jobbrelation.

Om du uppfattar att han stöter på dig så får du vara tydlig med hur olämpligt det är.

Svar på tråden Nära relation kollega