• mi99

Nära relation kollega

Jag jobbar ihop med en man som jag har kommit väldigt nära. Han har sambo, jag är nyseparerad. När vi jobbar så har vi ständig kontakt, antingen genom att vi är på samma ställe eller annars pratar vi konstant i telefonen. Alltså så pass mycket att det blir 3-4 timmar i telefonen om dagen. När arbetsdagen är slut så är kontakten i stort sett noll då han är med sin sambo såklart. Jag blir bara inte klok på vad vi har för relation. Någon som varit med om samma? 

• Svar på tråden Nära relation kollega
  • Lynx123
    Anonym (Oscar) skrev 2025-10-28 18:37:25 följande:

Jaha, dags för dessa trådar igen.

Ät du psykiskt sjuk eller instabil på något sätt? Inga friska människors springer efter upptagna människor. Vare sig kvinnor eller män. Då är det något fundamentalt fel.

Sagor, åter sagor.

Fast den som verkligen är ett kräk är ju han - om han nu raggar på ts. Hoppas ts inser det.
  • Anonym (Sofe)
    Anonym (Wayne Davidsson) skrev 2025-10-28 18:59:26 följande:

Skicka en utmanande bild och se vad som händer. Bara en bild, ingen text.

Nej, gör inte det!! Elakt mot hans tjej och om han inte är intresserad är hon ju helt bortgjord?!
  • Anonym (Wayne Davidsson)
    Anonym (Sofe) skrev 2025-10-28 22:20:35 följande:
    Nej, gör inte det!! Elakt mot hans tjej och om han inte är intresserad är hon ju helt bortgjord?!
    Han är intresserad på något sätt om inte bara för bekräftelsens skull. Känslan att veta att även andra är intresserade.
    Jag hade knäppt upp och visat lite tuttar för att se vad som händer.
  • Anonym (Q)

Men TS lägg bara av. Ha kontakt med fler kollegor istället. Att snacka på arbetstid är bara tidsfördriv. Slå ihjäl arbetsdagen. Han är upptagen respektera det. Skulle han vara intresserad ska du inte ta i honom med tång förrän han avslutat relationen han är i idag. Man kan ha kollegor och vänner av annat kön som vänner. Är du ute efter en relation så fokusera på lediga män istället. 

• Anonym
    Anonym (Q) skrev 2025-10-29 03:14:13 följande:

Men TS lägg bara av. Ha kontakt med fler kollegor istället. Att snacka på arbetstid är bara tidsfördriv. Slå ihjäl arbetsdagen. Han är upptagen respektera det. Skulle han vara intresserad ska du inte ta i honom med tång förrän han avslutat relationen han är i idag. Man kan ha kollegor och vänner av annat kön som vänner. Är du ute efter en relation så fokusera på lediga män istället. 

Präktigheten har talat.

Ts är singel och gör precis som hon vill. Hon är inte skyldig hans sambo något öht.
  • Anonym (Idiotier)
    Anonym skrev 2025-10-29 05:36:13 följande:
    Präktigheten har talat.

Ts är singel och gör precis som hon vill. Hon är inte skyldig hans sambo något öht.
    Men lägg ner din föraktfulla skräpattityd. Det rör sig inte om nån "präktighet" utan ren anständighet och grundläggande respekt för sina medmänniskor. Har man en sådan så rör man inte andras partners. Det är ett skitbeteende och inget som ska upmuntras.
  • Anonym (M.)
    Anonym (Sofe) skrev 2025-10-25 23:28:01 följande:

Alla gillar uppmärksamhet! Låt killen vara! Tänk om nån jagade din kille! Förstår du inte tänker så nu men nästa gång är det din tur! 

Ja, detta är ju pudelns kärna... även om det kan vara lätt att glömma bort att det finns en fru eller sambo därhemma, om man umgås med mannen i en miljö där frun/sambon aldrig syns till. Man VILL inte tänka på henne, man förtränger hennes existens. 

Dock är det den part som är upptagen som har det största ansvaret att inte flirta eller inleda något. 
  • Anonym (P)
    mi99 skrev 2025-10-24 19:16:32 följande:
    Nära relation kollega

Jag jobbar ihop med en man som jag har kommit väldigt nära. Han har sambo, jag är nyseparerad. När vi jobbar så har vi ständig kontakt, antingen genom att vi är på samma ställe eller annars pratar vi konstant i telefonen. Alltså så pass mycket att det blir 3-4 timmar i telefonen om dagen. När arbetsdagen är slut så är kontakten i stort sett noll då han är med sin sambo såklart. Jag blir bara inte klok på vad vi har för relation. Någon som varit med om samma? 

I Göteborgsområdet?
  • Lynx123
    Anonym skrev 2025-10-29 05:36:13 följande:
    Präktigheten har talat.

Det är möjligt, men det är samtidigt rätt osmakligt att flirta med en annan persons partner.
  • Anonym (Beror på)

Vad ni har för relation kan ingen utomstående avgöra. Jag har en supernära relation med en på jobbet, han hade sambo när vi började jobba ihop och jag var singel. Jag har nu också sambo men vi har en fortsatt nära relation och går ibland ut och äter tillsammans alla fyra. Vi gjorde tydligt klart på första jobbfesten att ingen av oss var intresserade av mer och det har aldrig, varken före eller efter det, varit flörtigt. Vi har inte ett jobb där vi kan prata privatsaker i 4 timmar per dag, men nog har vi pratat bort en timme ibland när det varit lite att göra.

Kontentan:
    Är du intresserad av honom? Backa. 
    Är han flörtig mot dig? Backa.
    Är det en relation någon av er känner behov av att dölja? Backa.

Vad jag förstår stämmer punkt tre in på honom, så av respekt för hans sambo och för att inte hamna i nån skit och drama, backa.

Svar på tråden Nära relation kollega