Inlägg från: Anonym (Men snälla någon...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Men snälla någon...)

Rånad på möjligheten till sen abort

Anonym (Näe) skrev 2025-10-25 19:43:02 följande:
    Fast hur är det elakt att berätta att barnet helt enkelt är för utvecklat för att det ska vara moraliskt rimligt att göra abort? Det är väl bättre att vara rak och tydlig gentemot TS och komma med alternativa lösningar än att tycka att det ska vara rätt att kassera ett människoliv bara för att det inte längre passar ens verklighet? 
    Nu finns gränserna för abort och vore TS några dagar bort från dessa så har hon rätt till att bedömas. TS är som sagt inte dum och vet om dessa punkter som folk prolifeaktit nämner. Men sjukvården anser att TS är över gränsen och då är det inte mycket att göra. Att nämna olika detaljer för att påvisa hur utvecklat fostret är kan inte anses hjälpsamt.
    Anonym (Näe) skrev 2025-10-25 21:18:00 följande:
    TS hävdar att man ska utgå från hennes "säkra" samlagsdatum, inte första dagen i sista mensen, för att ge sig själv mer tid till abort av ett fullt livsdugligt barn. Att påvisa barnets utvecklingsgrad är fullt rimligt eftersom det är det som avgör gränsen i det här fallet. Det har gått så pass långt att barnet är en egen individ med egna mänskliga rättigheter i det här fallet, och att prata bort detta så som du gör är känslokallt om något.

Ja, TS ÄR I KRIS OCH SÖKER DESPERAT UTVÄGAR. Hon är/var inte långt ifrån att faktiskt kunna göra sen abort. 

Att du t.om postade en bild... Fan vad vidrigt. TS vet hur ett barn ser ut. Du beter dig som ett as och förklär det som att vara snäll.

Anonym (Näe) skrev 2025-10-25 21:57:14 följande:
    Det är du som är sjuk i huvudet som försöker förminska det BARN hon faktiskt vill "abortera".
    Nej, jag förminskar ingenting bara för att dina metoder inte är schyssta mot TS. En TS i totalkris. Det går att vara saklig utan att bete sig som en prolifer. Jag hade skämts ihjäl om någon av mina närstående betedde sig som flera i denna tråden till någon så pass utsatt.
    Anonym (Elin) skrev 2025-10-26 10:08:28 följande:
    Det har varit uppe som förslag i många svar men är inget som TS kan tänka sig, hon vill få tillstånd för sen abort och inget annat.
    Ja just nu är det vad TS vill och griper efter halmstrån om. Vad som sker senare har vi inte med att göra alls, TS har inte missat att adoption finns.
    Anonym (Elin) skrev 2025-10-26 11:42:45 följande:
    Du kanske ska sluta att lägga dig i alla andras svar och sluta att svara åt TS, det är ju DU som förminskar henne hela tiden genom att lägga orden i munnen på henne, låt henne svara själv!
    Varför skulle någon vilja svara på inlägg där andra beter sig illa? Ska vi alltid vara tysta vid sånt beteende? Jag har full förståelse till att TS inte är så värst aktiv i samma delar av diskussionen som jag är pga hur nedsättande folk skriver om henne. 
    Anonym (Birgitta) skrev 2025-10-27 20:18:37 följande:

I vecka 22 så har ju magen oftast vuxit och man känner bebisen rörelser osv.

hur tänkte du här, var detta verkligen hjälpsamt?
    Anonym (Birgitta) skrev 2025-10-27 20:27:03 följande:
    Säger bara sanningen va?
    Som TS inte skulle vara medveten? Att du upplyser en kvinna som varit gravid flera gånger förut "hur läget är" är bara pinsamt.
    Anonym (Birgitta) skrev 2025-10-27 20:45:56 följande:
    Så vad göra ?Har du bättre förslag?
    Ja, inte kommentera allt du tänker...

Och där slutade jag tro på detta... Nej. Vad gör du ens av ditt andra barn under tiden?

Anonym (M.) skrev 2025-10-29 19:48:35 följande:
    www.asn.org.uk

Folk donerar tydligen dit. Hemskt. Men det står inget om svenska patienter, det står: "ASN supports people who need to travel from Ireland, Northern Ireland, the Isle of Man, Malta, Gibraltar and Poland to have a safe, legal abortion." Alltså länder som har strikta abortlagar.

Men de kanske tar emot patienter från andra länder också med liberala abortlagar... men inte TILLRÄCKLIGT liberala för de kvinnorna som åker dit. Vilken fruktansvärd verksamhet att donera pengar till och ägna sitt liv åt! :( Är det inte bättre att volontärarbeta på ett barnhem..?

" with an initial focus on Romania, Hungary, Czech Republic, France, and Spain, but with a policy to help people from anywhere in Europe on a case by case basis."

Jag ser inget fel i att jobba för och donera till säkra aborter för alla men detta "fall" är inte rimligt. 

Anonym (M.) skrev 2025-10-29 20:10:46 följande:
    OK. Ja, då undrar man ju var de sätter den övre gränsen? Jag hittade ingen gräns alls på den där sajten nämligen och det är ju skumt. Om en kvinna lever i ett land som sätter gränsen vid 28 fullgångna veckor, kan hon då komma dit och få det gjort i vecka 30? Någon borde wallraffa där och hänga ut dem...
    Andra trimestern så v 28 kanske men inte säker alls. Jag tror mer på att de tar fall där abort inte är tillåtet alls eller väldigt få veckor in. Fall som TS lär inte vara en stor del av deras arbete.
    Anonym (-) skrev 2025-10-30 08:02:44 följande:
    Jag vet inte om det är riktigt så att TS har rätt till ersättning därifrån heller... Läste lite på hemsidan och de hjälper kvinnor att finansiera abort när de inte har rätt till säkra och lagliga aborter i sitt hemland. Står inger om de som kommit på för sent i ett land med några av världens generösaste abortlagar...
    Ja? Det är vad jag menade också men även att det fanns mer länder än vad tidigare person sa.
    Anonym (-) skrev 2025-10-30 19:35:23 följande:
    Då missförstod jag dig, tolkade din sista mening som att du menade at organisationen var ?dålig? och att du inte ville donera till liknande för att de inte skulle sponsra såna här fall.
    Ah nej ville inte ha mitt svar borttaget. "Fallet" jag syftade på är TS. Inte organisationen i sig.
Svar på tråden Rånad på möjligheten till sen abort