• EpicF

våldtog mitt ex mig?

Ja, självklart var set en våldtäkt och bör omgående anmäla honom. 

• EpicF
    Anonym (v) skrev 2025-10-30 10:08:30 följande:
    Han säger i samtalet att han trodde att det var vad jag ville
    Han trodde ja, men du hade inte givit ett tydligt samtycke och då finns inget samtycke. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-30 10:11:53 följande:
    Nej, det är inte våldtäkt.
    Och var läser du in att ts givit sitt samtycke? 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-30 10:30:49 följande:
    Nej, han våldtog inte henne.

När hon drog sig undan ifrån honom slutade han.

Jisses, tänk att folk ska behöva ha rättssystemet för att ta hand om sina relationer. 
    Rätt normalt att man drar sig undan om man blir svimmelfärdig  efter att med våld fått analen penetrerar. Det är en klar och tydligt våldtäkt. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-30 14:21:14 följande:
    Om man måste fråga först lär vi alla vara skyldiga till våldtäkt och dessutom utsatta för våldtäkt.

Jag hade kunnat köpa ditt resonemang om det hade gällt två personer som knappt känner varandra. Då behövs mer men inte två personer i en kärleksrelation. I synnerhet inte när många går igång på att vara undergivna.
    Man behöver inte fråga, men det ska vara ett tydligt att verbalt eller kroppsligt samtycke. Och det fanns inte i ts situation.
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-30 14:47:18 följande:
    Att hålla på och kommunicera med honom är det sista hon ska göra. 

Hon borde glömma honom och gå vidare. Om han messar henne igen borde hon skriva något i stil med att han inte agerat schysst och att hon aldrig mer vill ha kontakt med honom. 
    Det hon borde göra är att anmäla honom. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 12:48:14 följande:
    Hon ger sitt samtycke genom att följa med i situationen.
    På vilket sätt anser du att "han tog in henne i badrummet" är lika med att hon följande med frivilligt? 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 13:02:10 följande:
    Det här är ett bra exempel på ett samlag där det inte blev som ena parten hade tänkt sig och ångrar sig efteråt. Fast det gör det inte till våldtäkt att det inte blev som hon tänkt sig.
    Fast nu har inte ts ändrat sig, utan hon har aldrig givit samtycke eller gått med på hård analsex utan uppvärmning. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 13:48:29 följande:
    Det kräver frivillig hjälp för att någon ska kunna "ta någon" in i badrummet.
    Han sa att han trodde att hon ville. Det räcker för mig.

Du tycks glömma att det är TS som har bevisbördan och hon vet inte ens själv att hon blev våldtagen. 

TS kan givetvis följa ditt råd och göra en anmälan. Jag ger bara ett annat råd än dig. Inget att bråka över.
    Nej, det krävs inte någon "frivillig hjälp" för att någon ska ta med en annan person in i ett badrum. 

Precis, han trodde att hon ville. Men han visste inte eftersom han varken  hade frågat om verbalt samtycke eller sett efter kroppsligt samtycke. Det han  orde ha uppmärksammat är ts ovilja till det som hände. 

Ts har inte någon bevisbörda. Det är han som har det.jan är den som måste bevisa att ts gav sitt samtycke. 

Självklart ska ts anmäla, om hon orkar. Och jo, en våldtäkt är någoh att bråka om. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 13:49:56 följande:
    Det kan inte du veta utan är bara din spekulation.
    Det är vad ts säger. Och tillskillad från dig så litar jag på ts. 

Hade du själv velat bmit medtagen till ett badrum och fått analen hårt penetrerar utan varken uppvärmning eller sa tycke? 
  • EpicF
    Anonym (v) skrev 2025-10-31 13:56:21 följande:

Jag samtyckte inte till att bli penetrerad analt utan uppvärmning. Jag var med på att ha sex först, men var inte beredd på att han skulle göra som han gjorde. Han har aldrig gjort det tidigare, och jag har aldrig bett om det så jag vet inte varför han trodde att jag helt plötsligt ville det. 

Det är våldtäkt. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 16:47:41 följande:
    Hon skriver själv:
    "Jag samtyckte inte till att bli penetrerad analt utan uppvärmning. Jag var med på att ha sex först, men var inte beredd på att han skulle göra som han gjorde."

"Jag vet inte varför jag gick med på det. Jag var livrädd för att förlora honom även om jag visste att det var för det bästa. Hela händelsen var helt sjuk och jag ville vara medgörlig för att visa att jag ångrade att jag hade varit otrogen"
    Precis, hon samtycke inte till någon anal penetrerar. Utan samtycke är det våldtäkt. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 17:40:12 följande:
    Det räcker inte med att TS uppger att hon inte hade samtycke. Mannen i fråga måste dessutom ha rimliga skäl att förstå detta. Något som försvåras av att hon uppger att hon hade samtycke till den första delen. Och dessutom inte skriver att hon gjorde något motstånd när det övergick till analt.

Hon skriver:"Jag vet inte varför jag gick med på det. Jag var livrädd för att förlora honom även om jag visste att det var för det bästa. Hela händelsen var helt sjuk och jag ville vara medgörlig för att visa att jag ångrade att jag hade varit otrogen"
    Hon drog sig bort från honom, det är att göra motstånd. 

Herregud, vad är det du inte förstår? 

Ja, ta gick med på sex. Inte att få anale  penetrerad utan  uppvärmning. Nu var det inte den sortes sex hon gick med på (samtycke till) som hända, utan han gick direkt på med analsex. Något ta inte samtyckte till. 

Det övergick inte till analsex, utan det var det han körde på med från första början utan samtycke från ts. Utan samtycke. Dvs ts gav ALDRIG SITT SAMTYCKE TILL ANALSEX UTAN UPPVÄRMNING!

Hur kan det vara så svårt att förstå, när det står så klart i trådstarten att hon inte samtyckte och dessutom drog sig bort dvs gjorde motstånd. 
  • EpicF
    Anonym (Yil) skrev 2025-10-31 17:40:12 följande:
    Det räcker inte med att TS uppger att hon inte hade samtycke. Mannen i fråga måste dessutom ha rimliga skäl att förstå detta. Något som försvåras av att hon uppger att hon hade samtycke till den första delen. Och dessutom inte skriver att hon gjorde något motstånd när det övergick till analt.

Hon skriver:"Jag vet inte varför jag gick med på det. Jag var livrädd för att förlora honom även om jag visste att det var för det bästa. Hela händelsen var helt sjuk och jag ville vara medgörlig för att visa att jag ångrade att jag hade varit otrogen"
    Normala män förstår att man inte penetrerar någons anal utan uppvärming eller utan att ha fått ett ja. 
  • EpicF
    Anonym (F) skrev 2025-10-31 18:22:38 följande:

Man har rätt att när som helst under ett sexuellt skede säga nej och dra sig tillbaka. Då tar man tillbaka sitt tidigare samtycke.

TS, kvinnor binder sig mer till sin partner för att i bildar mer av bindningshorminet oxyticin. Så du verkade ha varit känslomässigt bunden till honom, trots att han inte var bra för dig! 

Men trots att det är smärtsamt för dig, så är det bra att ni inte är tillsammans längre.

Tror du menar oxytocin dock. 

Dessutom är det ett hormon som ger känslor av bla lugn, välbefinnande och trygghet så det hormonet spelar knappast in i ts situation. 
  • EpicF
    Anonym (F) skrev 2025-10-31 18:22:38 följande:

Man har rätt att när som helst under ett sexuellt skede säga nej och dra sig tillbaka. Då tar man tillbaka sitt tidigare samtycke.

TS, kvinnor binder sig mer till sin partner för att i bildar mer av bindningshorminet oxyticin. Så du verkade ha varit känslomässigt bunden till honom, trots att han inte var bra för dig! 

Men trots att det är smärtsamt för dig, så är det bra att ni inte är tillsammans längre.

Hormonet gör heller inte att kvinnor skulle binda sig mer till sin partner. Även män har detta hormonet. 

Att ts fortfarande kan vara känslomässigt bunden till honom har nog mer att göra med att han har varit manipulerade mot henne. 
Svar på tråden våldtog mitt ex mig?