• Anonym (Gula löv)

Borde sexforumet stängas?

Med tanke på den stora mängden tramstrådar och även vettiga trådar som ständigt spårar ur i rena gräl och OT diskussioner....vore det inte lika bra att FL stängde ner sexforumet helt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde sexforumet stängas?
  • Anonym (Ja)
    mammabitch skrev 2025-11-02 09:17:33 följande:

Annat: behåll trådarna  för dem som vill, men skapa ett filter så vi som är ointresserade lätt kan sortera bort runktrådar . Och blocka dem som lägger en sådan tråd i fel kategori.

Bra idé. Vore skönt att kunna logga in här utan att behöva se alla tröttsamma kåta runknisse-rubriker när man scrollar bland trådarna. Man känner inte direkt att man befinner sig på nåt kvinnovänligt forum som det är nu med allt det obscena som (i min mening) inte passar sig på ett familjeinriktat forum.
  • Anonym (Misogyn?)
    Anonym (Ja) skrev 2025-11-02 08:02:15 följande:

Snacka om att projicera. Kvinnor kan få sex hur lätt de vill. Det är töntincels som känner sig tvungna att gå in här och fläka upp sina påhittade sexhistorier i  desperata försök att få gensvar. Porrskadade limpdicks som knappt ens kan få upp den längre. 

Kvinnor på forumet har sannolikt redan familjer och partners eftersom detta forum heter FAMILJELIV, och är inriktat främst på familj och graviditet. Det är alla tragiska ensamma runkpellar som hamnat fel, inte kvinnorna. 

Precis. Det märks också i skillnaden i erfarenheter. Dessa äldre incelgubbar har inget eller väldigt lite erfarenheter av relationer och familjeliv, medans kvinnorna har mycket erfarenhet. 
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Misogyn?) skrev 2025-11-02 09:23:16 följande:
    Precis. Det märks också i skillnaden i erfarenheter. Dessa äldre incelgubbar har inget eller väldigt lite erfarenheter av relationer och familjeliv, medans kvinnorna har mycket erfarenhet. 
    Att de känner sig tvungna att lurka in på detta forum med sitt sexbesatta skitsnack säger allt, i princip. Incel så det skriker om det.

Snåla dessutom, då de förväntar sig gratis sexsnack från kvinnliga medlemmar med sina obscena frågeställningar i mången skräptrådar. För snåla (eller panka) för att kunna gå in på ett riktigt sexforum och betala för det. Att försöka använda kvinnliga medlemmar här inne för gratis sexsnack, så bottenlågt som det kan bli. För att inte tala om sjukt respektlöst och misogynt.
  • Anonym (Ps)

En lösning vore att inläggen i sexforumet inte visas i listan "senaste inlägg". Så kan de porrskadade hålla på med varandra bäst de vill men vi andra behöver inte ta del av deras pinsamma snusk.

• Anonym (a,)
    Anonym (hahaha) skrev 2025-11-02 08:18:36 följande:
    Men det är ju så uppenbart. Det finns så otroligt många bittra medelålders tanter på det här forumet så det är komiskt. Så fort någon pratar sexfantasier eller upplevda sexerfarenheter är de där direkt och hatar.
    Denna tråd är ett typexempel på varför inga vettiga personer är här för att diskutera sex. Konstigt att kvinnor på andra forum är allt annat än FL säger, kan det vara för att de slipper sunkiga kvinnoförnedrande värderingar och faktiskt får vara individer med egna åsikterDrömmer Bara här i tråden är spamkuken och dess vänner väldigt närvarande. Som låtsas så himla dåligt vara tjej...
  • Anonym (Kolla inte)
    Anonym (Ja) skrev 2025-11-02 09:22:20 följande:
    Bra idé. Vore skönt att kunna logga in här utan att behöva se alla tröttsamma kåta runknisse-rubriker när man scrollar bland trådarna. Man känner inte direkt att man befinner sig på nåt kvinnovänligt forum som det är nu med allt det obscena som (i min mening) inte passar sig på ett familjeinriktat forum.
    Vad skulle du då störa dig på? Något måste du ju ha att göra, eller?
  • baaa
    Anonym (Gula löv) skrev 2025-10-31 15:26:18 följande:
    Borde sexforumet stängas?

Med tanke på den stora mängden tramstrådar och även vettiga trådar som ständigt spårar ur i rena gräl och OT diskussioner....vore det inte lika bra att FL stängde ner sexforumet helt?

stäng av samhälle med.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Kolla inte) skrev 2025-11-02 11:06:50 följande:
    Vad skulle du då störa dig på? Något måste du ju ha att göra, eller?
    Dum fråga. Det skrev jag ju mer än tydligt i det inlägg du nyss citerade.
  • Anonym (Misogyn?)
    Anonym (a,) skrev 2025-11-02 09:39:18 följande:
    Denna tråd är ett typexempel på varför inga vettiga personer är här för att diskutera sex. Konstigt att kvinnor på andra forum är allt annat än FL säger, kan det vara för att de slipper sunkiga kvinnoförnedrande värderingar och faktiskt får vara individer med egna åsikterDrömmer Bara här i tråden är spamkuken och dess vänner väldigt närvarande. Som låtsas så himla dåligt vara tjej...
    Fattar inte varför de inte håller till på Flashback eller varför de inte startar egna forum (det finns ju verktyg för att kunna skapa sådana, gratis t.o.m.). Har de ett sorts behov av att reta upp kvinnor eller elda på könskrig? Går de igång på det?
  • Motherinlaw

Jag saknar de gamla vuxna familje liv där man faktiskt kunde ställa seriösa frågor och få vettiga svar. 

• Anonym (a,)
    Anonym (Misogyn?) skrev 2025-11-02 11:12:11 följande:
    Fattar inte varför de inte håller till på Flashback eller varför de inte startar egna forum (det finns ju verktyg för att kunna skapa sådana, gratis t.o.m.). Har de ett sorts behov av att reta upp kvinnor eller elda på könskrig? Går de igång på det?
    Oh. Poängen gick förbi.
  • Tow2Mater
    Motherinlaw skrev 2025-11-02 12:18:52 följande:

Jag saknar de gamla vuxna familje liv där man faktiskt kunde ställa seriösa frågor och få vettiga svar. 

De sk seriösa frågona har dummats till under åren. Ibland tror man folk inte ens kan gora en enkel googlesokning själva utan måste fråga FL. Och sedan gillar de inte svaren de får.
  • Anonym (A)

Det gör jag med.
  • Anonym (Misogyn?)

Håller med. Känns som om de flesta bra och vettiga personer försvunnit successivt från forumet, och det är nog inte så märkligt,
  • Tyra myra

Då jag anser att sex och samlevnad hör intimt samman så vore det mycket olyckligt om den sexuella delen av människors liv skulle undantas helt och hållet.

Men jag anser nog att det är att missutnyttja forumet när det mest bara är sex-prat utan någon som helst koppling till relationer och samlevnad.

Prata sex kan man göra på andra forum där alla är på samma våglängd. Har man frågor rörande sexuellhälsa och lust har RFSU ett utmärkt forum för detta.

Men låt FL:s sida sex och samlevnad få handla om just detta.

• Anonym (Kolla inte)
    Anonym (Misogyn?) skrev 2025-11-02 15:18:43 följande:
    Håller med. Känns som om de flesta bra och vettiga personer försvunnit successivt från forumet, och det är nog inte så märkligt,
    Vilka som känns bra eller inte är en rätt subjektiv bedömning. Vems uppfattning tänker du att vi ska gå efter, din?

Bara för att några pratar sex, så är dom inte idioter. Det kommer heller aldrig vara på dina villkor. Lösningen för dom flesta är att man inte lägger sitt fokus på saker man inte vill ha dvs skit i dessa trådar som upprör. Gå vidare.
Svar på tråden Borde sexforumet stängas?