Elsa, Iris eller Ellie? Hjälp!!
Kan inte bestämma oss för om bebisen ska heta Elsa, Iris eller Ellie. Hade nyss en omröstning på Iris och Ellie, men jag gillar verkligen namnet Elsa också men vet inte om det är för vanligt?
Vilket namn är finast?
Kan inte bestämma oss för om bebisen ska heta Elsa, Iris eller Ellie. Hade nyss en omröstning på Iris och Ellie, men jag gillar verkligen namnet Elsa också men vet inte om det är för vanligt?
Vilket namn är finast?
Jo Elsa är vackert namn men instämmer många heter det.
iris är också fint men jag gillar bättre Elsa. Så fint namn
Elsa!!
I alla fall inte Ellie, det är ett hemskt enkelt och barnsligt smeknamnsnamn. Inget som passar på en vuxen kvinna, som kanske ska ha an ansvarsfull befattning en dag, eller tas på allvar när hon själv blir mamma...
Elsa och Iris är på samma nivå för mig, de är hyfsade och vettiga men... tråkiga. Och det finns något tantigt över dem trots att de är så populära nu, det kan inte hjälpas.
Varför kan inte flickan få ett namn med lite längd, stil och klass, som t.ex. Elisabeth - och sedan kan ni kalla henne Elsa hemma..?
Elise är annars en fin kompromiss tycker jag, och först och främst så låter det för evigt ungt och inte tantigt. Gillar associationen till "Für Elise" också, klassisk musik och kultur. Här kom jag även att tänka på Stella.
Isabelle låter ganska likt era namnförslag också, och även det är ett riktigt namn med längd och klass. Mycket bättre. Eller Isadora om ni vill vara lite ovanliga!
Av de namnen så skulle jag välja Elsa. Det är vackert, passar fint på en liten tjej men också på en vuxen utan att låta barnsligt, är nordiskt och lite ovanligt men fungerar ändå internationellt.
Iris.
Desirée
Alma, Lilly eller Elina är finare
Elsie funkar också
Elsie funkar också
Jag tycker alla lät fina men finast är Elsa och Iris och min favorit då är Iris. Jag tror inte att det är så vanliga men inte heller ovanliga idag...... tror Elsa var mer inne för typ 15 år sen....men du kan kolla på statistik....idag är även det vanligaste namnen inte så vanliga även om det ligger i topp för det är sån bredd idag många som väljer ovanliga namn...
Ellie har jag bara hört som smeknamn till Elisabeth och Elly en norsk tjej som jag träffat på för typ 25 år sen.
Har ni provat namnen med efternamnet och med andra eventuella förnamn som inte är tilltalsnamn. Jag skulle välja det som låter finast att uttala med efternamn främst men även med tanke på eventuella övriga namn.
Om ni har fler barn att det passar med syskonets, inte för likt så man kan blanda ihop namnen....
Ellie eller Elly är inte så konstigt. Min farmor som dog nyss hette Elly och hon blev döpt till det för 97 år sedan.
Det här är ovanliga namn
https://www.femina.se/livsstil/10-markliga-namn-som-foraldrar-har-gett-sina-barn/1169894
Elsie funkar också