• Anonym (Aldrig älskarinna)

Ljuger han om skilsmässa?

Jag har börjat dejta en kille. Kollade upp honom på Ratsit och liknande sajter och fick reda på att han är gift. Konfronterade honom, och han sa att han ligger i skilsmässa "som kan ta flera månader.

Två saker utöver det:
    Vi har visserligen bara varit på två dejter, men båda under dagtid. Han har flexibla jobbtider. Nu när han ville boka en tredje dejt ville han att även den skulle vara under lunchen.

Numret jag har till honom är inte det nummer som står på officiella sidor. Vet inte om det är vanligt att ge ut annat nummer än sitt vanliga när man är på dejtingsajter, vilket är var vi träffades. Kan förstås också vara hans privata, och det andra jobbnummer, men ändå.

Jag kommer inte att ha sex eller släppa mitt hjärta förrän skilsmässan är färdig, om det nu över huvud taget är så att en skilsmässoansökan är inlämnad, men vill ogärna spilla tid om han nu är ute efter att bedra sin fru.

De bor ihop, vilket i sig inte är konstigt, och jag förstår att han kan vilja dölja att han dejtar... Men jag tycker det är svårt att veta hur jag bör tänka om detta? Några råd?

• Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-24 21:30:12 följande:
    Det är inte lätt, men jag kan ha hittat den siste nu 😂
    Av ren nyfikenhet: Intressant val av smiley - vill du utveckla din tanke en aning? På vilket sätt tyckte du att det jag skrev var roligt eller knäppt? Menar inte att ifrågasätta utan är uppriktigt nyfiken. 
  • Anonym (m)
    Ezmeraldah skrev 2025-11-24 21:46:18 följande:
    Av ren nyfikenhet: Intressant val av smiley - vill du utveckla din tanke en aning? På vilket sätt tyckte du att det jag skrev var roligt eller knäppt? Menar inte att ifrågasätta utan är uppriktigt nyfiken. 
    Mer att skratta åt sin egen lite komplicerade situation, skulle jag tolka det som (hitta någon passar det hon vill osv)
    Ezmeraldah skrev 2025-11-24 21:46:18 följande:
    Anonym (m) skrev 2025-11-26 11:07:48 följande:
    Mer att skratta åt sin egen lite komplicerade situation, skulle jag tolka det som (hitta någon passar det hon vill osv)

Det är rätt uppfattat.

Jag behöver nog fundera över vem jag egentligen vill dra till mig...
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-26 12:25:56 följande:
    Anonym (m) skrev 2025-11-26 11:07:48 följande:

Det är rätt uppfattat.

Jag behöver nog fundera över vem jag egentligen vill dra till mig...
    Hur går det med den nya? 
    Ezmeraldah skrev 2025-11-26 14:03:17 följande:
    Hur går det med den nya? 
    Jag vet inte. Tyvärr tycker jag att det verkar som att han blivit mer intresserad av någon annan.

Dejting är verkligen drygt...

Träffade för övrigt ännu en man vilken visade sig vara gift, sa adjö till den. Suck...

Har nu istället rensat brädet med undantag för den mannen som jag verkligen är mycket intresserad av men vilken verkar tappa intresset för mig. Planen är att jag ska bli mindre komplicerad att dejta 😂
  • Ezmeraldah
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-26 14:11:11 följande:
    Jag vet inte. Tyvärr tycker jag att det verkar som att han blivit mer intresserad av någon annan.

Träffade för övrigt ännu en man vilken visade sig vara gift, sa adjö till den. Suck...

Har nu istället rensat brädet med undantag för den mannen som jag verkligen är mycket intresserad av men vilken verkar tappa intresset för mig. Planen är att jag ska bli mindre komplicerad att dejta 😂
    På vilket sätt är du komplicerad att dejta? 
    Ezmeraldah skrev 2025-11-26 16:01:35 följande:
    På vilket sätt är du komplicerad att dejta? 
    Vet inte om män tycker att jag är direkt komplicerad, det kanske var fel uttryckt av mig, men jag har idéer om hur en dejt ska vara vilka inte egentligen är helt nödvändiga. Jag kan istället se åtminstone en första dejt mer som att träffa en kompis än ett sorts prov på vem mannen är.
  • Anonym (L)
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-27 10:53:19 följande:
    Vet inte om män tycker att jag är direkt komplicerad, det kanske var fel uttryckt av mig, men jag har idéer om hur en dejt ska vara vilka inte egentligen är helt nödvändiga. Jag kan istället se åtminstone en första dejt mer som att träffa en kompis än ett sorts prov på vem mannen är.
    Jamen det har ju många av oss, det är inte komplicerat utan realistiskt.
  • Anonym (L)
    Anonym (Aldrig älskarinna) skrev 2025-11-26 14:11:11 följande:

Kansle att han tyckte att du kollat upp honom för mycket, när du berättade det. Kanske är han inte helt säler på skilsmässan ännu. Kanske ville han ha en älskarinna.
    Anonym (L) skrev 2025-11-27 11:00:46 följande:
    Kansle att han tyckte att du kollat upp honom för mycket, när du berättade det. Kanske är han inte helt säler på skilsmässan ännu. Kanske ville han ha en älskarinna.
    Nej, den i TS är fortfarande väldigt intresserad, men jag har tappat intresset för alla andra nu när jag träffat en ny man. Det är den nya, som jag verkligen gillar väldigt mycket, som verkar tappa intresset för mig. Han är allt mer upptagen med annat (=prioriterar annat)
Svar på tråden Ljuger han om skilsmässa?