• Anonym (Anonym)

Jag raggade på en tjej på tåget

Tja

När jag var på tåget så satt en tjej som såg bra ut nästan ensam så jag gick fram till henne och satte mig framför henne och startade en konversation men hon var dryg och sa inget.

Så jag gick därifrån och fram till en snyggare tjej som också satt ensam flera säten bort och jag startade konversation med henne och hon var riktigt trevlig och snäll, jag sa att hon var snygg och hon uppskattade det och så pratade vi på. Sen kommer denna första tjej till mig och är arg och tar tag i denna snygga tjejen i armen och drar henne ifrån mig och de går därifrån. 

Till min frågeställning: 

Blev den första tjejen svartsjuk? Varför blev hon en bitch och tog bort tjejen som jag kom bra överens med ifrån mig? cockblocker.

• Svar på tråden Jag raggade på en tjej på tåget
  • Anonym (My)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-12 21:48:03 följande:
    Och insidan lär man aldrig få veta om man inte går fram till en tjej. 
    Går du runt på granntomterna och kikar in genom fönstren? Känner på dörrar och går in ifall det är olåst? Ringer på och kliver rakt in när någon öppnar?

Att utsidan bara berättar en liten del av historien betyder inte att du alltid har tillträde till insidan.
  • Aliona

Nej, nr 1 blev inte svartsjuk. Hon blev arg för att man som kvinna inte ens kn åka tåg utan att påflugna idioter som varken fattar sociala koder eller människors signaler ska komma och störa, eller i värsta fall trakassera en. 

• Anonym (Oj)

Åkte du med polarexpressen? Är ganska vanligt att det händer skeva saker på dom tågen. Va det ett SJ tåg så hade jag nog raggat på konduktören istället om jag varit du. 

Låter dom du behöver hjälp 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (My) skrev 2025-11-13 04:10:15 följande:
    Detta var min tolkning också. Tjej 2 vågade inte annat än att svara artigt, men tjej 1 såg hur hon blev mer och mer obekväm och bestämde sig för att hjälpa henne att bli av med TS.
    Yeah right. 

Tjej nummer 1 blev svartsjuk då hon såg att jag fixade en ny snyggare tjej på direkten och var tvungen att komma och sabba för mig då hon är en dålig förlorare.
  • Anonym (Anonym)
    Aliona skrev 2025-11-13 05:13:49 följande:

Nej, nr 1 blev inte svartsjuk. Hon blev arg för att man som kvinna inte ens kn åka tåg utan att påflugna idioter som varken fattar sociala koder eller människors signaler ska komma och störa, eller i värsta fall trakassera en. 

Jo hon tjej nummer 1 blev visst svartsjuk. 

Det är inte hennes värld, hon kan inte komma och avgöra verkligheten för alla individer.

Hon tjej nummer 2 var riktigt trevlig och uppskattade samtalen med mig. 
  • Anonym (Juni)

Tjej 1 ville inte prata med en ectasy-påverkad kille och gick. Hon fattade att det inte skulle gå bra för tjej 2 om det gick för långt och hjälpte henne ur situationen. Du förstår väl att om tjej 2 var genuint intresserad hade hon försäkrat tjej 1 att det inte var någon fara och att hon inte skulle följt med tjej 2 bort från dig i såna fall?

Hur gick det med den där Tumba-polisen förresten? Och Berlin-flytten? 😁

• Anonym (Jj)

När var yngre tyckte jag det var extremt jobbigt när killar raggade på mig på tåget, det hände tyvärr ganska ofta. Jag skulle fortfarande tyckt det om det hände lika ofta fortfarande men det gör det ju som tur är inte, jag är ju som sagt äldre och åker knappt någonstans utan bebis eller de andra barnen just nu. 

Jag tycker egentligen inte man raggar på tåget utan det kan man göra till exempel på krogen. På tåget måste man ju liksom vara, man kan inte gå därifrån så det kan bli jättejobbig. Om man verkligen ser någon som man tror skulle kunna bli ens livs kärlek på tåget och vill säga något så får man vara väldigt väldigt finkänslig och verkar personen minsta lilla besvärad eller säger nej så lägger man ner direkt. Man jag tycker absolut inte man ska ha det som en ?grej? att ragga och leta efter en ny partner på tåget av alla ställen. 

Egentligen är det väl inte så farligt om någon kommer fram och säger typ att de tycker att man ser bra ut och kollar på ett normalt och trevligt sätt om man är singel och intresserad.. Men just för att man vet hur det kan bli, att killen inte tar ett nej , kanske följer efter när man går av så har det blivit så för mig att jag fryser till is och adrenalinet börjar pumpa så fort en kille jag inte känner ens börjat prata med mig på tåget eller liknande .. tyvärr är det så. 

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Juni) skrev 2025-11-13 10:55:17 följande:

Tjej 1 ville inte prata med en ectasy-påverkad kille och gick. Hon fattade att det inte skulle gå bra för tjej 2 om det gick för långt och hjälpte henne ur situationen. Du förstår väl att om tjej 2 var genuint intresserad hade hon försäkrat tjej 1 att det inte var någon fara och att hon inte skulle följt med tjej 2 bort från dig i såna fall?

Hur gick det med den där Tumba-polisen förresten? Och Berlin-flytten? 😁

Tumba polisen skrattade när hon pratade med mig så hon gick det bra med. 

Berlin är på G. Denna historia är från Berlin när jag var där. 

Är du @ilovesummer? Är du samma användare?
  • Anonym (Juni)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-11-13 11:46:50 följande:
    Tumba polisen skrattade när hon pratade med mig så hon gick det bra med. 

Berlin är på G. Denna historia är från Berlin när jag var där. 

Är du @ilovesummer? Är du samma användare?
    Okej, tur det. FTP betyder ju trots allt "finaste Tumba-polisen" 😁

Så, tjejer i Berlin är också dryga, inte bara svenska tjejer beter sig drygt när du raggar?

Nope, det är inte jag.
Svar på tråden Jag raggade på en tjej på tåget