• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Snögummans
    WaterAnimal skrev 2025-12-07 13:23:23 följande:

Sådär ja. 

Till er som är oroliga, det hjälpe mig väldigt mycket att gå på tidigt ultraljud. Jag har hittat lite statistik som säger att risken för missfall sjunker till 4.2% om man ser hjärtslag 7+0, till 1.5% i 8+0 och 9+0 till 0.5%. 

Läs mer här: www.parents.com/miscarriage-heartbeat-ultrasound-odds-2371536

Innan jag kunde gå på ultraljud så hjälpte en sida som heter misscarrage reassurer mycket. Den vänder på statistiken och berättar hur sannolikt det är att det blir ett barn. Och ger också bra pepp, typ "idag är det 22 gånger mer troligt att det blir ett barn än inte". 

Tabell; datayze.com/miscarriage-chart
    Reassurer: datayze.com/miscarriage-reassurer

Jag var inne på dessa sidor dagligen i början. Kanske fungerar det för någon mer? 

Men idag var vi inne på ett UL till. 10+3. Första som gjordes på magen! 🥰 Kändes som att jag tagit någon slags examen (har gjort vaginalt innan, och minst 3000 gånger i IVF processen). Vi såg en liten rackare och allt såg bra ut. Just nu vågar jag vara lycklig. Och sambon satte upp bilderna på kylen. Nu känns det på riktigt. Underbart ❤️

Side note. Jag har också varit lite mindre orolig de senaste veckorna eftersom att jag mår rättså jäkla kasst, tydligen slår illamåendet och tröttheten ut oron i alla fall lite grann 😂 Toppen.

Så många bra trips! 

min sambo frågar hela tiden hur jag mår och blir alltid lite smygglad när jag säger att jag mår illa och är extremt trött 😅 

mår ni andra illa? Om ni gör det, är det hela dagarna varje dag eller är det lite upp och ner? 

• Anonym (Pensionären)
    Peron skrev 2025-12-06 09:36:10 följande:
    Hej alla! Jag har också så sjukt svårt att äta, jag måste som någon annan skrev verkligen bara äta det jag är sugen på annars är det sjukt svårt. Men jag måste också äta hela tiden för att slippa illamående. 😅 jag Har kontor i en byggnad som har en gynmottagning på ett våningsplan så fick ett infall och åkte till våningen på lunchen för att fråga vad det kostar med ett ultraljud , 275 kr sa de så bokade in mig igår. Fick se en liten böna med hjärta och var i v.8+3 (så bf 13 juli istället för 14). 😍 
    Oj, vilken tur att kunna ha det så nära och inte alltför dyrt. Kul att få se den lill*! 🙂
    WaterAnimal skrev 2025-12-07 13:07:24 följande:

Stort grattis till alla nytillkomna ❤️

Städar upp lite mellanslag i listan 😊

1/7 - Wateranimal

7/7 - MA
    7/7 - Skumbanan01
    11/7 - Hallonet
    13/7 - Annapanna91
    14/7 - Päronet 
    14/7 - Pumpaz
    22/7 - Skorpan
    23/7 - Snögummans
    25/7 - Anonym293
    25/7 - Pensionären
    28/7 - Fyran
    29/7 - Annasandra
    30/7 - Raaa1990
    Jag har också stort kontrollbehov, gått i KBT för kraftig OCD... 😅
    Skönt att du fick till det, när jag uppdaterade listan senast så försökte jag men lyckades inte få bort den där radbrytningen... Men jag bytte plats på två som inte stod i datumordning iaf.. 😁
  • Anonym (Pensionären)
    Snögummans skrev 2025-12-07 17:51:13 följande:

Så många bra trips! 

min sambo frågar hela tiden hur jag mår och blir alltid lite smygglad när jag säger att jag mår illa och är extremt trött 😅 

mår ni andra illa? Om ni gör det, är det hela dagarna varje dag eller är det lite upp och ner? 

Jag mår illa till och från varje dag, har mått jätte illa idag men insåg för en stund sedan att jag missat att ta min tablett så det är väl därför... På ett sätt var det väl bra för då funkar ju faktiskt tabletterna lite iaf.. äter Postafen.

Jag kan ibland inte äta alls för att jag mår illa, försöker ibland men får inte i mig något. Andra dagar äter jag nästan hela tiden för då mår jag inte lika illa... Och så tänker jag att jag ska fortsätta äta lite då och då för att det funkade ena dagen, men mår istället mer illa för att jag äter för ofta... 😂
  • Anonym (Mt)

Hej alla, har följt tråden, och vad det ger tröst att se att man inte är ensam i alla sina upp och nergångar i tankarna. 😊

Vi har gjort första ul i torsdags, då vi gjort ivf så är jga lite osäker på bf. Enligt "vanliga" beräkningen så är det runt den 22 juli, osäker på bf då de inte gjorde någon bedömning vid ul.

Vi ska tillbaka på lördag igen då de inte var säkra på om de såg en eller två stycken där inne 😅

Lägger in mig i listan och håller tummarna att vi får följas åt hela vägen in i juli 

1/7 - Wateranimal 
    7/7 - MA
    7/7 - Skumbanan01
    11/7 - Hallonet
    13/7 - Annapanna91
    14/7 - Päronet 
    14/7 - Pumpaz
    22/7 - Skorpan
    22/7- Mt
    23/7 - Snögummans
    25/7 - Anonym293
    25/7 - Pensionären
    28/7 - Fyran
    29/7 - Annasandra
    30/7 - Raaa1990

• Annapanna91

Nu har vi varit på inskrivnings/hälsosamtal!
    Bokade ett VUL den 18e december så känns bra att få se så det verkligen är någon som lever där inne innan jul då vi tänkte berätta för min familj. Min sambo har redan berättat för typ alla sina plus grannar och annat för han kan inte hålla tyst haha. 

Sen var det lite förvirrande kring NIPT och KUB för tydligen där vi bor så om man vill göra NIPT tidigt så får man bekosta det själva och detta görs istället för KUB. Gör vi KUB som är gratis och får dålig sannolikhet så får vi NIPT gratis och ev även fostervattenprov då. Vi lutar nog åt att ändå avvakta till KUB och sen se om vi även gör en NIPT oberoende vad de säger.. bokade nu en tid 8e januari för det är ju massa röda dagar där och annars är det 2e januari men det är på gränsen att det blir för tidigt. Senaste graviditet för snart 12 år sen gjorde jag bara KUB men då var jag också 23 år så kändes som att statistiken mer var i medvind, nu är man ju inte purung längre (!)

Jag har typ noll aptit och är pisstrött men inget direkt illamående. Lite molande i magen och ömma bröst från och till men jag hoppas det ju bara är att jag klarat mig lindrigt hittills och att allt ändå växer som det ska och inte är något fel när man inte mår superilla. Att man bara ska oroa sig och inte kan njuta alltså! Kan knappt bärja mig till den 18e och ultraljud!!

• Skumbanan01

Hej
    Jag har bokat Nipt den 15e december men vi bekostar det själva. Har kub 30dec och känns som att det blir så jäkla tight om tid om kuben skulle visa på något fel och så ska man göra fler tester efter det, då kommer jag redan vara uppe i v14-15 eller nåt

Men precis som du skriver Annapanna91 om kuben skulle visa på något fel då får man Nipt gratis annars inte hos oss också (sthlm)

Har inte gjort nipt vid tidigare graviditeter men nu är det åldern som gör att det känns värt, precis fyllt 37år

• Anonym (MA)

Vi har valt att boka in ett privat nipt som vi har för det fall att inte kub är så dåligt att vi får göra nipt gratis. Vår inställning då vi också är äldre är att vi vill göra nipt. Skulle vi få göra nipt efter kub avbokar vi den privata tiden.  

• Skumbanan01

Juste, vi är ju i samma vecka MA. Bf 7/7 än så länge iaf :)
    Känns som alla röda dagar runt jul/nyår ställer till det lite, annars hade jag nog inte haft samma stress kring att göra nipt innan Kub då hade jag också väntat för att se svar på Kub först, men eftersom det kan ta upp till 10 arbetsdagar att få svar från Nipt känns det som att tiden kommer hinna flyga iväg. Om det nu skulle visa sig vara nåt fel så vill jag inte vänta för länge :/

Har någon hunnit fundera på om ni tänker ta reda på kön eller ej?
    Vi tog reda på dom två första men nu är jag sugen på att låta det bli en överraskning.
    Men med nipt kan man ju få veta i samband med provsvaren och då känns det så svårt att motstå...

• Anonym (MA)

Ja de röda dagarna stressar oss också lite... vi har kub med ultraljud 2/1. Tänkte boka in nipt 5/1 eller 7/1 

Vi vill veta kön. Är vårt första barnet så vill vara så förbereda som möjligt och ha så mycket info som möjligt 😅 får vi nipt kan man  ju få veta då annars håller vi tummarna att det syns på senare ultraljud! 

Mår för övrigt så sjukt dåligt just nu att jag bara försöker ta mig igenom dag för dag. Mår för det mesta bäst på morgonen för att sen må sämre och sämre. Både illamående men även ont i kroppen och känsla att blivit överkörd typ.

Hur mår du nu skumbanan01? 

• Anonym (MA)

Jag insåg nu att jag virrade till det då vi ju kommer göra nipt så kommer vi ju få veta kön då😅 uppenbarligen är tröttheten påtaglig! Haha

Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️