• Anonym (Varför)

Troll

Varför är det så många troll på denna sidan? Varför kan vi inte alla bara vara trevliga och försöka hjälpa varandra? Vad får ni (trollen) ut av att bete er på detta sätt? När folk som skapar trådar verkligen behöver hjälp eller vill ha givande diskussioner? 

• Svar på tråden Troll
  • Anonym
    Anonym (Varför) skrev 2025-11-17 18:42:39 följande:
    Omöjligt, jag har aldrig stött på någon från göteborg som har så dålig humor
    Ja han verkar helt personlighetsstörd.
  • Anonym (Varför)
    Anonym (f) skrev 2025-11-17 18:51:53 följande:
    Hoppsan, din tråd?

Ingen vill diskutera seriöst med troll. Varför skulle vi lägga ner tid på något som inte ens en TS bryr sig om? 

Alla påhopp men när jag ber om en förklaring så kommer ingen med en? Kan någon snälla förklara? Varför skulle tråden om bikini i badhus vara en trolltråd exempelvis? Och om ni nu tycker det, varför bara inte gå vidare? 

Varför är så många så miserabla här? Tänk på att folk går igenom grejer och att livet är tufft. Att bete sig illa på nätet kan på riktigt leda till att någon tar livet av sig. Var snälla och sprid kärlek istället för har är ni snälla. Det är allt jag vill framföra med denna tråden. Jag hoppas att ni finner glädje i era liv Hjärta

• Anonym (Varför)
    Anonym (Varför) skrev 2025-11-17 19:03:39 följande:

Alla påhopp men när jag ber om en förklaring så kommer ingen med en? Kan någon snälla förklara? Varför skulle tråden om bikini i badhus vara en trolltråd exempelvis? Och om ni nu tycker det, varför bara inte gå vidare? 

Varför är så många så miserabla här? Tänk på att folk går igenom grejer och att livet är tufft. Att bete sig illa på nätet kan på riktigt leda till att någon tar livet av sig. Var snälla och sprid kärlek istället för har är ni snälla. Det är allt jag vill framföra med denna tråden. Jag hoppas att ni finner glädje i era liv Hjärta

Hat skulle det vara
  • Anonym (Nåja)
    Anonym (Varför) skrev 2025-11-17 19:03:39 följande:

Nåja, det där låter ju fint och gulligt, men läste din tråd och fick verkligen inte känslan att du "verkligen behövde hjälp" och framför allt var du inte trevlig särskilt trevlig, ens från början.
  • Anonym (z)
    Tukt skrev 2025-11-17 16:29:12 följande:

Ett troll är en sak, någon som är otrevlig något annat.
    Det är en av många anledningar till att det kan spåra ur. Att folk startar trådar som är öppna för rätt många olika tolkningar.

Precis så är det, två skilda saker.
  • Tukt
    Anonym (Varför) skrev 2025-11-17 18:20:58 följande:
    Troll och vara otrevlig går väl hand i hand. Det hade inte behövt spåra ur om folk höll sig till ämnen och faktiskt försökte hjälpa den som ställt en fråga istället för att vara otrevliga/dryga och hålla på och köra tråden i botten
    Att trolla är ju en medveten och strategiskt genomtänkt handling. Sådana trådar är det bäst att alla låter bli att svara i. Och sådana personer som trollar kan man omöjligen nå fram till.
    Men när det blir bråkigt i en tråd så beror det i regel på att folk har olika åsikter, folk diskuterar olika, folk har olika referensramar, många har svårt att göra skillnad på sak och känsla. Sedan finns det ju de som helt enkelt bara är dumma i huvudet.
    Så om man vill kunna påverka så är det bra om man är mer specifik än att klumpa i hop allt man stör sig på.  
  • Anonym (Varför)
    Anonym (Nåja) skrev 2025-11-17 20:22:35 följande:
    Nåja, det där låter ju fint och gulligt, men läste din tråd och fick verkligen inte känslan att du "verkligen behövde hjälp" och framför allt var du inte trevlig särskilt trevlig, ens från början.

det var en diskussionstråd inte en hjälptråd och du kan gärna peka på var jag var otrevlig från start. Hm jag väntar. Ja jag var inte otrevlig , det var först när ni började driva med mig som jag gav tillbaka för är less på det. Ni gör det även i hjälptrådar när ni anser att folk ?trollar? bara för att det inte passar er världssyn eller ert synsätt på saker. Allt ni är är ett gäng mobbare och det är riktigt sjukt att ett gäng vuxna beter sig på detta sätt bara för att de är på nätet. Tänk er för att folk med psykisk ohälsa kan sitta på andra sidan av det. Tänk om era barn bemöts på det sättet på nätet. 

Jag lider av grav ångest och dålig självbild och tråden var en del i alla funderingar jag har om hur andra ser på mig. Ja jag tänker mycket på hur andra tänker och vad de tycker om mig. Som tur är var det många hjälpsamma kommentarer men jag mår inte jättebra idag vare sig fysiskt eller psykiskt och det hjälper inte att bli påhoppad på detta sätt på nätet. Jag hopps ni skäms. 

• Anonym (f)

Någon nämnde Vimmerby och du blev genast otrevlig, som någon sa varför inte bara fråga vad personen menade eller ignorera det? Direkt på någon annans eventuella kropp... typiskt...

• Anonym (f)

Ok såg en kommentar jag missat före men lätt att se hur FL kan tro att det är en viss person som ställer ingående frågor om rumpor när du ställer ingående frågor om rumpor. Just baddräkt är en praktisk fråga när det gäller motionsim som de flesta vuxna gör i ett badhus, som väntat. Om inte din bikini är ett snöre kommer ingen bry sig. 

• Anonym (Varför)
    Anonym (f) skrev 2025-11-17 20:49:32 följande:

Någon nämnde Vimmerby och du blev genast otrevlig, som någon sa varför inte bara fråga vad personen menade eller ignorera det? Direkt på någon annans eventuella kropp... typiskt...

Ja för ni håller på och driver med mig. Detta är inte första tråden så är less. Förlåt för att jag inte agerar perfekt när jag känner mig driven med när jag mår dåligt. Ja det var fel att skriva så. Jag är ledsen. Men det hade ni också kunnat skriva istället för att fortsätta drevet. Jag orkar på riktigt inte mer
  • Anonym (f)
    Anonym (Nåja) skrev 2025-11-17 20:22:35 följande:
    Och tyvärr är det precis såhär som många gör på FL. En tråd där de blir otrevliga och sen vidare till en där de tycker FLs medlemmar är elaka, varje vecka x antal. Säger inte att det är vad som skett för orkar inte läsa hela den tråden men... 
  • Anonym (f)
    Anonym (Varför) skrev 2025-11-17 20:54:38 följande:
    Ja för ni håller på och driver med mig. Detta är inte första tråden så är less. Förlåt för att jag inte agerar perfekt när jag känner mig driven med när jag mår dåligt. Ja det var fel att skriva så. Jag är ledsen. Men det hade ni också kunnat skriva istället för att fortsätta drevet. Jag orkar på riktigt inte mer
    Jag var inte med i tråden...
  • Anonym (Nåja)
    Anonym (Varför) skrev 2025-11-17 20:44:48 följande:

det var en diskussionstråd inte en hjälptråd och du kan gärna peka på var jag var otrevlig från start. Hm jag väntar. Ja jag var inte otrevlig , det var först när ni började driva med mig som jag gav tillbaka för är less på det. Ni gör det även i hjälptrådar när ni anser att folk ?trollar? bara för att det inte passar er världssyn eller ert synsätt på saker. Allt ni är är ett gäng mobbare och det är riktigt sjukt att ett gäng vuxna beter sig på detta sätt bara för att de är på nätet. Tänk er för att folk med psykisk ohälsa kan sitta på andra sidan av det. Tänk om era barn bemöts på det sättet på nätet. 

Jag lider av grav ångest och dålig självbild och tråden var en del i alla funderingar jag har om hur andra ser på mig. Ja jag tänker mycket på hur andra tänker och vad de tycker om mig. Som tur är var det många hjälpsamma kommentarer men jag mår inte jättebra idag vare sig fysiskt eller psykiskt och det hjälper inte att bli påhoppad på detta sätt på nätet. Jag hopps ni skäms. 

Så varför skriver du om trådar där folk verkligen behöver hjälp och tar upp din egen bikinitråd? Och vilka ni pratar du om? Du var kort och ifrågasättande i inlägg innan du började med påhopp. Tycker inte alls att du framstod som varken ödmjuk eller sårbar. Jobbigt med ångest, men när man mår dåligt kanske man inte ska skapa sådana trådar som man inte kan hantera.
  • Anonym (f)

Om du inte har koll på Vimmerby är det ju bara att framföra det i tråden, om folk driver med någon annan får du säga nej och inte blir otrevlig precis som Vimmerby brukar. Det hade inte varit svårt att undvika.

• karolin35287

För att det inte är ett seriöst forum. Nu har ni trollat i tre sidor.

• Cia78n

Jag håller helt och hållet med. Är så trött på detta omogna betende som vuxna håller på med. Jag skapade en tråd nyligen och fick bara en massa otrevliga svar och bara orelaterade svar till mina frågor. Personerna hörde liksom inte hemma i tråden ens.

Svar på tråden Troll