Anonym (Illa till mods) skrev 2025-11-27 13:03:22 följande:
Förstår inte vad du menar att jag lagt till som skulle öka medhållet här? Jag sa bara att busschauffören var en tjej eftersom alla trodde det var en han.
Ja tack för informationen, nu var det tonen jag reagerade på.
Vad var det så svårt att förstå?
Du blev upplyst tydligt, av skribenten, varför en busschaffis kan låta irriterad. Jag har full förståelse för busschaffisar att det kan bli irriterade när föräldrar väljer medvetet att ignorera sitt barn säkerhet och andra passagerares säkerhet när de skall ha sin barnvagn på bussen. Du är ju knappast ensam förälder som skiter i sitt barns säkerhet och andra passagerares säkerhet med den otroligt dumma ursäkten, "jag skall ju bara en kort bit".
Om du gör rätt för dig på bussen, d.v.s tänka på ditt barns säkerhet och andra passagerares säkerhet och låser fast vagnen på bussen, så slipper du att bli åthutat. En trevlig bonus blir ju för dig också att du slipper känna dig dum med av att busschaffisen säger till dig.
Jaha så busschafissen var en kvinna. Du var tvungen att upplysa om det bara för att folk skrev "han".
Du i sammanhanget så är det irrelevant om det är en kvinna eller en man. Tillsägelsen till dig och
ditt bristande säkerhets tänk var befogat ändå, baserat på informationen du skrev i din TS, oavsett könsorgan på busschaffisen.