• Anonym (B)

Besviken igen!

Har haft så himla svårt att träffa bra män genom åren. Har fallit för de som jag inte borde. Försökt dejta andra killar och träffade nyss en kille som var helt annorlunda och hade bra värderingar och väldigt allmänbildad. Ingen tiopoängare men inte ful heller. Men efter några dejter så visar det sig ändå att han är fel. Hur gör man för att hitta rätt?

• Svar på tråden Besviken igen!
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Tt)
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 08:32:42 följande:
    Besviken igen!

Har haft så himla svårt att träffa bra män genom åren. Har fallit för de som jag inte borde. Försökt dejta andra killar och träffade nyss en kille som var helt annorlunda och hade bra värderingar och väldigt allmänbildad. Ingen tiopoängare men inte ful heller. Men efter några dejter så visar det sig ändå att han är fel. Hur gör man för att hitta rätt?

Det mest troliga är väl att du har orealistiska förväntningar. Du verkar inte vara ett förstahandsval för resursrika män som är öppna för en långvarig relation. Då gäller det att göra det bästa av de möjligheter som faktiskt finns för handen. Men då måste du svälja din stolthet. För det är ofta kvinnans uppfattning om sig själv att hon är en vinstlott som varje man borde känna tacksamhet för, som sätter käppar i hjulet när kvinnor söker partner bortom engångsligget.
  • Meddelande borttaget
  • Agda90
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 16:08:33 följande:
    Ja men lite så är det ju. Dels så är det ju direkt osexigt i den åldern och dels känner man ju inte att han är rätt att skaffa barn med. 
    Han kanske har träffat tjejer genom livet som har gjort honom besviken så att han har valt att bryta innan det har kommit till kritan?
    Dvs, han har varit i din sits.... 

Även om situationen inte är optimal så är den inte hopplös. Du gör den till det.
  • Anonym (Wtf)

Du träffar en bra man som visar sig vara oskuld och då fimpar du honom? Direkt svinaktigt. Hur ska han någonsin få självförtroende att försöka igen? Och hur j-a svårt är det för dig att lära upp honom? Klarar du inte av att säga hur du vill ha det? Han lär ju vara mer lyhörd än män som bara tänker på sig själva.

• Anonym (B)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-12-02 09:51:17 följande:

Du träffar en bra man som visar sig vara oskuld och då fimpar du honom? Direkt svinaktigt. Hur ska han någonsin få självförtroende att försöka igen? Och hur j-a svårt är det för dig att lära upp honom? Klarar du inte av att säga hur du vill ha det? Han lär ju vara mer lyhörd än män som bara tänker på sig själva.

Problemet är att jag blir avtänd av vetskapen om att han är oskuld. Han kan säkert lära sig även om det inte är kul att behöva lära upp någon i den åldern, men om jag inte tänder på honom så spelar det ingen roll hur bra man han är, eller hur?
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (B) skrev 2025-12-02 11:01:08 följande:
    Problemet är att jag blir avtänd av vetskapen om att han är oskuld. Han kan säkert lära sig även om det inte är kul att behöva lära upp någon i den åldern, men om jag inte tänder på honom så spelar det ingen roll hur bra man han är, eller hur?
    Du tänder på män som är dåliga för dig och tänder inte på män som är bra för dig. Du kanske inte ska ha någon alls då?
  • molly50
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 16:08:33 följande:
    Ja men lite så är det ju. Dels så är det ju direkt osexigt i den åldern och dels känner man ju inte att han är rätt att skaffa barn med. 
    Det är en sak att du tycker det är osexigt att han är oskuld i vuxen ålder.
    Jag har själv varit tillsammans med en kille som var närmare 30 år och oskuld. Men han lärde sig efter hand och blev en bra älskare. Så det känns ju samtidigt fel att dumpa enbart pga det om allt annat känns bra.
    Men framförallt så undrar jag varför du tycker det känns fel att skaffa barn med honom pga detta?
  • molly50
    Anonym (Malin) skrev 2025-12-01 17:07:26 följande:

Tja, om du ser det som ett skäl att göra slut med en annars bra man kommer du att få problem med att hitta någon även i framtiden... Och jag tycker inte ens synd om dig!

Handen på hjärtat, hur lång tid tror du det tar att få honom varm i kläderna rent sexuellt? En vecka? Två? Och du vågar inte ens försöka?
    Sanningen är att många män som inte tidigare levt i en relation är ganska oerfarna, de flesta har bara några ONS. Det är inte lika lätt för en random man att knulla runt som för en kvinna. Så var det med min man, hade legat med några men inget förhållande i ryggen. Men han hade alla teoretiska kunskaper, betydligt bättre än mig, och det tog inte lång tid innan han var en superälskare. Så det var win-win för mig, en bra man, en bra älskare och inte en massa gamla ligg i omgivningen.

Håller med. Det var precis samma sak med min nuvarande. Han hade haft några random,men inget stadigvarande.
    Ändå så är han en superälskare.
    Så det hade känts fel att dumpa honom pga det när allt annat var så bra.
Svar på tråden Besviken igen!