• Anonym (B)

Besviken igen!

Har haft så himla svårt att träffa bra män genom åren. Har fallit för de som jag inte borde. Försökt dejta andra killar och träffade nyss en kille som var helt annorlunda och hade bra värderingar och väldigt allmänbildad. Ingen tiopoängare men inte ful heller. Men efter några dejter så visar det sig ändå att han är fel. Hur gör man för att hitta rätt?

• Svar på tråden Besviken igen!
  • Anonym (Maybeyouaretheproblem)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-12-02 13:05:05 följande:
    Du tänder på män som är dåliga för dig och tänder inte på män som är bra för dig. Du kanske inte ska ha någon alls då?
    Låt TS göra slut och fortsätta sin eviga jakt på En Bra Man?, så får killen chans att kanske hitta någon som uppskattar och blir kåt på honom fast han är oskuld
  • molly50
    Anonym (B) skrev 2025-12-01 22:54:00 följande:
    Han är blyg men jag tror han har jobbat på att utvecklas. Visst, jag ser potentialen i honom men ser samtidigt en msssa röda flaggor. Inte för att jag tror han skulle sympatisera med incelrörelsen, tvärtom. Men dels kan jag inte låta bli aff tycka det är osexigt, menar  inte att han ska vara en fuckboy, snarare tvärtom, det är såna jg fått nog av. Men dels osexigt och dels ser jag inte hur någon som aldrig hafr sex eller relation kan vara den ideala pappan. Han kan inte förklara vare sig sexualitet eller relation för ett barn.  Tror jag i alla fall. Han är en jättebra man men jag tänder inte på honom längre.
    Min man hade inte heller några stora erfarenheter rent sexuellt när vi träffades. Ändå så är han en toppenpappa och har kunnat prata om det sexuella med våra barn utan problem.
    Och en sk fuckboy behöver ju inte heller vara en bättre pappa. Kanske snarare tvärtom. Vad ska han kunna lära ett barn om sex? Att kvinnor bara är till för att tömma och glömma?
    Jag tror att du kanske behöver sänka garden litegrann och våga chansa även om du kanske inte ser alla hans positiva sidor från början.
  • Anonym (C)
    molly50 skrev 2025-12-02 13:39:53 följande:
    Det är en sak att du tycker det är osexigt att han är oskuld i vuxen ålder.
    Jag har själv varit tillsammans med en kille som var närmare 30 år och oskuld. Men han lärde sig efter hand och blev en bra älskare. Så det känns ju samtidigt fel att dumpa enbart pga det om allt annat känns bra.
    Men framförallt så undrar jag varför du tycker det känns fel att skaffa barn med honom pga detta?
    Bara nyfiken, hur lång tid tog det för honom att bli en bra älskare
  • Anonym (B)

Hade faktiskt  inte förväntat mig oförståelse från kvinnor i denna grad. Undrar hur många som faktiskt skulle acceptera en oskuld i den åldern när det verkligen gällde, lätt att säga något man senare står för.

Jag tror inte en som aldrig haft sex i sin ungdom kan ha THE TALK med sina söner när de kommer i tonåren. Han har inga erfarenheter att berätta om. Sedan är jag säker på att om han mot all förmodan skulle lyckas bli bra i sängen så skulle han testa på fler kvinnor. Men oavsett, jag tycker det är avtändande att någon är oskuld i den åldern hur bra man han sedan är. Kan absolut vara kompis med honom men det är nog inte aktuellt i nuläget.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (B) skrev 2025-12-02 15:52:33 följande:

Hade faktiskt  inte förväntat mig oförståelse från kvinnor i denna grad. Undrar hur många som faktiskt skulle acceptera en oskuld i den åldern när det verkligen gällde, lätt att säga något man senare står för.

Jag tror inte en som aldrig haft sex i sin ungdom kan ha THE TALK med sina söner när de kommer i tonåren. Han har inga erfarenheter att berätta om. Sedan är jag säker på att om han mot all förmodan skulle lyckas bli bra i sängen så skulle han testa på fler kvinnor. Men oavsett, jag tycker det är avtändande att någon är oskuld i den åldern hur bra man han sedan är. Kan absolut vara kompis med honom men det är nog inte aktuellt i nuläget.

Eftersom jag aldrig någonsin skulle diskutera sexuella erfarenheter eller erövringar med en presumtiv partner så har jag total nollkoll på hur många sexuella erfarenheter mina tidigare partners haft. 

Hur kom detta ens upp? Det visar ju också återigen på det jag alltid ansett kring detta ämne. Det ska inte diskuteras då mottagaren väldigt sällan kan hantera svaret (oavsett om det är högt, lågt eller noll). 

Body count doesn't matter. Det handlar om inställning, lyhördhet och en vilja att lära känna sin partners kropp samt signaler som är det viktiga. 
  • Anonym (x)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-12-02 16:22:25 följande:
    Eftersom jag aldrig någonsin skulle diskutera sexuella erfarenheter eller erövringar med en presumtiv partner så har jag total nollkoll på hur många sexuella erfarenheter mina tidigare partners haft. 

Hur kom detta ens upp? Det visar ju också återigen på det jag alltid ansett kring detta ämne. Det ska inte diskuteras då mottagaren väldigt sällan kan hantera svaret (oavsett om det är högt, lågt eller noll). 

Body count doesn't matter. Det handlar om inställning, lyhördhet och en vilja att lära känna sin partners kropp samt signaler som är det viktiga. 
    Håller med.
  • Anonym (B)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-12-02 16:22:25 följande:

Vi grovhånglade och var på väg att gå till sovrummet, kände att han var nervös och till slut berättade han att han aldrig gjort detta förut och ursäktade sig med det. 
  • Anonym (Easy)

Märks att du inte har barn. Tonåringar vill knappast sitta och prata sex med sina föräldrar. Snälla, har 2 tonåringar och det har aldrig funnits nåt behov av att prata sex med dom. Skulle bara bli pinsamt dessutom kommer dom underfund själva med vad sex är tillslut och vill knappast sitta och prata sex med sina föräldrar.
  • molly50
    Anonym (C) skrev 2025-12-02 14:35:41 följande:
    Bara nyfiken, hur lång tid tog det för honom att bli en bra älskare
    Det gick relativt snabbt. Kanske mycket pga att han är lyhörd för vad jag gillar osv.
  • molly50

Men vem pratar egentligen med sina barn om sina sexuella erfarenheter?
    Det man pratar med sina barn om är väl respekten för andras kroppar och vikten av att skydda sig.
    Resten är väl något barnen får lära sig upptäcka själva när de väl kommer dit.
    Och jag står för mina åsikter. Min nuvarande man är dessutom den andra mannen jag har haft som inte hade så stora erfarenheter när vi träffades. Och det har aldrig varit ett hinder.
    Och inte har han visat något intresse av att vilja prova med andra kvinnor heller.
    Så jag står fast vid att det kanske är du som behöver sänka garden litegrann och våga prova.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (B) skrev 2025-12-02 16:56:10 följande:
    Vi grovhånglade och var på väg att gå till sovrummet, kände att han var nervös och till slut berättade han att han aldrig gjort detta förut och ursäktade sig med det. 
    Ni har dejtat ett tag, du har fått intryckte att han är en bra man, och ni är på väg att hamna i säng, och då dumpar du honom för att han är oskuld? Du hade inte sannolikt inte kunnat knäcka honom mer.
  • Anonym (C)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-12-02 17:55:41 följande:
    Ni har dejtat ett tag, du har fått intryckte att han är en bra man, och ni är på väg att hamna i säng, och då dumpar du honom för att han är oskuld? Du hade inte sannolikt inte kunnat knäcka honom mer.
    Det är väl inte TS problem? Vad skulle hon gjort istället? Legat med honom mot sin vilja?
Svar på tråden Besviken igen!