• Anonym (Jösses)

Otrogen

Har en kompis som varit  otrogen  mot sin fru o när jag undrade hur mycket  han älskar henne med tanke på otroheten svarade han, jag har bara varit otrogen mot henne med någon jag älskar...jättehärligt svar, skulle det vara mer legit eller...

• Svar på tråden Otrogen
  • Anonym (X)

Då kanske han borde ansöka om skilsmässa.
    Eller är den nya han säger sig älska upptagen också?

• TL12

Vad har du för värderingar i livet ? 

tycker du att det ok ?då är det bara fortsätta att vara kompis och säga hej till frun 

annars så säger du till din kompis vad du tycker å tänker och ger han chansen att berätta för sin fru 

vill han inte så får du ta ställning till om det är en kompis som du tycker är värd din uppmärksamhet och din tid 

• Erik Hantverkare
    TL12 skrev 2025-12-05 22:46:03 följande:

Vad har du för värderingar i livet ? 

tycker du att det ok ?då är det bara fortsätta att vara kompis och säga hej till frun 

annars så säger du till din kompis vad du tycker å tänker och ger han chansen att berätta för sin fru 

vill han inte så får du ta ställning till om det är en kompis som du tycker är värd din uppmärksamhet och din tid 

Golare har inga polare 
  • Anonym (Hantverkare)
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 13:47:25 följande:
    Golare har inga polare 
    Och otrogna har ingen fru om det kommer ut. Så förstår att det ligger i ditt intresse att försöka avskräcka.
  • Erik Hantverkare
    Anonym (Hantverkare) skrev 2025-12-10 14:26:56 följande:
    Och otrogna har ingen fru om det kommer ut. Så förstår att det ligger i ditt intresse att försöka avskräcka.
    Om man nu vill ha en fru.
    Vad fan vet du om mina intressen
  • Jesper f
    Anonym (Hantverkare) skrev 2025-12-10 14:26:56 följande:
    Det är väll någonstans så att man har aldrig någon djupare kunskap utifrån hur och vad par har för ev. överenskommelser eller inte sinsemellan i sina förhållanden - och man har helt enkelt heller inte med det att göra. Ingen är "skyldig" att deklarera det för någon annan heller.

Det är möjligt att det är en svinpäls man har att göra med, men det är också möjligt att det faktiskt är så att det finns något dem emellan att äventyr på egen hand kan vara OK under vissa förutsättningar. Det senare mer ovanligt, MEN de existerar icke desto mindre.

Att inte lägga sig i andras angelägenheter eller förhållanden brukar vara en bra policys. Svinspälsar är ytterst sällan svinpälsar bara vid ett enda tillfälle i livet, och förr eller senare blir de påkomna eller avslöjar sig. Och då blir de offer för sin egen dumhet. Det är inget någon annan behöver "hjälpa" dem till. 

Däremot säger det väldigt mycket om personen ifråga som beter sig såhär, och är sannolikt inte alls den "gode" och tillförlitliga vän man en gång trodde att det var. Är man beredd att tulla på sina nära relationer, är man givetvis lika fullt beredd att tulla på vänskapsrelationer - och det, om inte annat, är bra att lägga märke till. Kanske inte någon som jag personligen skulle hålla mig som "närmast" med eller fortsättningsvis hålla som den förtroligaste personen i min tillvaro - men där är man givetvis alla olika.
  • Anonym (Hantverkare)
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 14:33:18 följande:
    Om man nu vill ha en fru.
    Vad fan vet du om mina intressen
    Du förstår inte att folk läser vad du skriver i andra trådar?
  • Anonym (Hantverkare)
    Jesper f skrev 2025-12-10 14:34:22 följande:
    Det är väll någonstans så att man har aldrig någon djupare kunskap utifrån hur och vad par har för ev. överenskommelser eller inte sinsemellan i sina förhållanden - och man har helt enkelt heller inte med det att göra. Ingen är "skyldig" att deklarera det för någon annan heller.

Det är möjligt att det är en svinpäls man har att göra med, men det är också möjligt att det faktiskt är så att det finns något dem emellan att äventyr på egen hand kan vara OK under vissa förutsättningar. Det senare mer ovanligt, MEN de existerar icke desto mindre.

Att inte lägga sig i andras angelägenheter eller förhållanden brukar vara en bra policys. Svinspälsar är ytterst sällan svinpälsar bara vid ett enda tillfälle i livet, och förr eller senare blir de påkomna eller avslöjar sig. Och då blir de offer för sin egen dumhet. Det är inget någon annan behöver "hjälpa" dem till. 

Däremot säger det väldigt mycket om personen ifråga som beter sig såhär, och är sannolikt inte alls den "gode" och tillförlitliga vän man en gång trodde att det var. Är man beredd att tulla på sina nära relationer, är man givetvis lika fullt beredd att tulla på vänskapsrelationer - och det, om inte annat, är bra att lägga märke till. Kanske inte någon som jag personligen skulle hålla mig som "närmast" med eller fortsättningsvis hålla som den förtroligaste personen i min tillvaro - men där är man givetvis alla olika.
    Ser inga problem. Om de har en egen överenskommelse, så gör det ju inget om någon berättar.

Det är betydligt vanligare att inte vara okej med att ens partner har sex med någon annan och då är det ju TOPPEN om någon berättar. Så... win-win.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hantverkare)
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 15:13:25 följande:
    Mycket väl medveten och tämligen ointresserad av vad alla anonyma läser och tycker, ni slösar bort er tid här, ni borde vara ute och lösa alla världsproblem. Ni är verkligen kloka och förnuftiga toppen att ni finns
    Då så! Då behöver du inte spela förvånad över att folk vet vad du pysslar med och vad du har för intressen (hitta sex vid sidan om ditt förhållande).
  • Meddelande borttaget
  • Agda90
    Anonym (Jösses) skrev 2025-12-03 06:47:15 följande:
    Otrogen

Har en kompis som varit  otrogen  mot sin fru o när jag undrade hur mycket  han älskar henne med tanke på otroheten svarade han, jag har bara varit otrogen mot henne med någon jag älskar...jättehärligt svar, skulle det vara mer legit eller...

Och vad hade han tyckt om frun valde att vara otrogen? 
    Hade han varit ok med det?
    Gissningsvis inte.

Jag har tröstat tillräckligt med många  vänner vars äkta makar har tyckt att en annan kvinna vid sidan om är lite "krydda i tillvaron" eller "inget att hänga upp sig för" för att anse att man stöttar inte en kompis som är en skitstövel. 

Här gäller inte "golare har inga polare" för hur du än gör så är vänskapen förstörd. Om du håller kompisens hemlighet och sanningen kommer fram så kommer frun att hata dig för all evgihetes evigheter och bestämmer paret sig för att lappa ihop förhållandet så kommer du aldrig att se din kompis eller frun igen.

Berättar du (eller uppmanar kompisen att vara ärlig) så kommer kompisen att sluta prata med dig, Om det är för alltid eller tillfälligt är svårt att säga. 

Så hur du än gör har du rumpan bak gällande vänskapen. Men hur du gör avgör hur en bedragen person kommer att klara den här krisen.

Sanningen har en tendens att alltid krypa fram i slutändan.
  • Anonym (Kan)

Otrohet är så vanligt. Vet just nu 3 pers som är otrogna mot sina partners.   

• ubbe65
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 15:13:25 följande:
    Mycket väl medveten och tämligen ointresserad av vad alla anonyma läser och tycker, ni slösar bort er tid här, ni borde vara ute och lösa alla världsproblem. Ni är verkligen kloka och förnuftiga toppen att ni finns
    Om man frågar vad folk har för syn på otrohet, svarar nästan alla att de är emot det. Likväl är 1/3 skyldiga till det själva, men det berättar de så klart inte.
    Det finns lika många anledningar som det finna fall av otrohet, och ingen utomstående kan veta vad som driver till det. 
    Skulle någon erkänna, så blir man dömd oavsett orsak, även av de som själva är skyldiga fast inte "avslöjade". Det blir alltid mycket känslor och ilska när detta skall diskuteras, och de som är mest dömande, är alltid så kategoriska, att det inte går föra en nyanserad diskussion, över huvud taget.
    Vad är egentligen en riktig definition av otrohet? Vad är en trogen vän? en trogen kund?
    Otrohet är väl så mycket mer än bara sex vid sidan om, även om mångas begränsade uppfattning verkar vara helt fixerade av att det bara kan vara en sak.
    De som dömer, skulle de aldrig ha ljugit, kört mot rött, eller pratat illa om en kompis för en annan? Tror inte det. Men så fort det gäller sex, då nåde den som brutit mot reglerna.
    Jag menar inte att försvara otrohet, men tycker det ibland blir så svartvitt och otrevligt polisbeteende i sådana här forum, varje gång det kommer upp. Tror tyvärr inte du kan räkna med en nyanserad och konstruktiv diskussion här, för har hyenorna väl fått upp vittringen, så känner de sig moraliskt överlägsna om de kan platta till den som de anser bryta mot deras regler.
  • Anonym (Jo)
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 13:47:25 följande:
    Golare har inga polare 
    Det har dom i det här fallet, gällande otrohet.
  • Anonym (Gc)
    Agda90 skrev 2025-12-12 09:44:05 följande:
    Och vad hade han tyckt om frun valde att vara otrogen? 
    Hade han varit ok med det?
    Gissningsvis inte.

Jag har tröstat tillräckligt med många  vänner vars äkta makar har tyckt att en annan kvinna vid sidan om är lite "krydda i tillvaron" eller "inget att hänga upp sig för" för att anse att man stöttar inte en kompis som är en skitstövel. 

Här gäller inte "golare har inga polare" för hur du än gör så är vänskapen förstörd. Om du håller kompisens hemlighet och sanningen kommer fram så kommer frun att hata dig för all evgihetes evigheter och bestämmer paret sig för att lappa ihop förhållandet så kommer du aldrig att se din kompis eller frun igen.

Berättar du (eller uppmanar kompisen att vara ärlig) så kommer kompisen att sluta prata med dig, Om det är för alltid eller tillfälligt är svårt att säga. 
    Så hur du än gör har du rumpan bak gällande vänskapen. Men hur du gör avgör hur en bedragen person kommer att klara den här krisen.

Sanningen har en tendens att alltid krypa fram i slutändan.
    Otrohet sätter män inför ett dilemma om de inte själva tycker att sådant är O.K.

Vad många killar gör när de upptäcker att kompisen är otrogen mot sin fru är att de börjar undvika frun. För att det inte känns rätt att spela att de inte vet något inför henne.  

Så det är ett bra tecken för flickvänner/fruar att vara uppmärksamma på. Om mannens bästa kompis medvetet verkar undvika att träffa en. 
  • ubbe65
    Anonym (Gc) skrev 2025-12-14 21:10:04 följande:
    Otrohet sätter män inför ett dilemma om de inte själva tycker att sådant är O.K.

Vad många killar gör när de upptäcker att kompisen är otrogen mot sin fru är att de börjar undvika frun. För att det inte känns rätt att spela att de inte vet något inför henne.  

Så det är ett bra tecken för flickvänner/fruar att vara uppmärksamma på. Om mannens bästa kompis medvetet verkar undvika att träffa en. 
    Varför verkar uppfattningen här vara att det så klart är män, och inte kvinnor som är otrogna. Skulle en kvinna vara otrogen, så förutsätts det per automatik att det ju så klart måste bero på att mannen hemma inte är "snäll", och det finns mycket mer överseende mot kvinnors otrohet. 
    Det är absolut ingen som helst skillnad mellan män och kvinnor när det kommer till otrohet, vare sig hur många som är det, hur mycket de är det och om det finns förståeliga skäl eller inte. Ingen minsta skillad, noll, zip, zero, nada.
  • Anonym (Gc)
    ubbe65 skrev 2025-12-15 20:55:14 följande:
    Varför verkar uppfattningen här vara att det så klart är män, och inte kvinnor som är otrogna. Skulle en kvinna vara otrogen, så förutsätts det per automatik att det ju så klart måste bero på att mannen hemma inte är "snäll", och det finns mycket mer överseende mot kvinnors otrohet. 
    Det är absolut ingen som helst skillnad mellan män och kvinnor när det kommer till otrohet, vare sig hur många som är det, hur mycket de är det och om det finns förståeliga skäl eller inte. Ingen minsta skillad, noll, zip,  
    Ett konstigt svar på det jag skrev.

TS fråga handlade om en nära kompis som var ortogen mot sin fru. TS hamnade i en viss dilemma på grund av det.

Jag skrev ett svar som handlade om den frågan. Hade TS frågat om en tjej som var otrogen mot sin man så hade jag besvarat den frågan.

Jag har inte valt kön på den som var otrogen, det gjorde TS. 

För övrigt verkar det saknas enstämmiga data kring de båda könens otrogenhet. Studier visar lite olika resultat, på grund av hur man har gjort upplägget, bl.a. hur man gjort urvalet av personer man har frågat.

Båda könen kan vara otrogna och det är ingen som har sagt något annat.

Man kan ju få fantasier om orsaken till ubbe65's inlägg. 
Svar på tråden Otrogen