• Mik900

Vad gör man??

När man inte får ligga hemma för att hon inte har lust....efter nästan 3 års med ingen mus att mysa med...
    JAG ÄR SEX UTSVULTEN 

• Svar på tråden Vad gör man??
  • Anonym (Igenkänning)

Det är också möjligt avsaknaden av sex eller intresse för sex från hennes sida kan vara ett tecken på att det finns nån annan. Det har jag råkat ut för. 

Vill inte skrämma upp dig... men så var det. Kärlek fanns på många sätt, och skilsmässan som följde efter att ha försökt med allt för att rädda äktenskapet var inte lätt... men jag är tacksam att det blev så till slut, då jag insåg hur mycket jag hade saknat närhet och intimitet. 

Även om vi var varandras bästa vänner osv... 

Min sambo jag träffade direkt efter skilsmässan har visat mig hur det kunde vara, och jag är glad jag tog steget att gå vidare! 
    Även om saknaden efter exfrun höll i sig i nåt år, och ibland fortfarande kan kännas av lite, korta stunder. 

Men... jag ser annorlunda på det vi hade nu i efterhand,  när jag vet vad jag saknade i flera år. Med sex och närhet väldigt sällan. Och, insåg jag efteråt, nästan inga ordentliga kyssar eller hångel på länge... 

Noname00 skrev 2026-01-21 12:43:54 följande:

Ta upp daken med din partner.
    Är förhållandet bra i övrigt så kan man försöka få till det att man kan få ha sex med andra bara det handlar om sex och skyddat.

Det är kontroversiellt men kan faktiskt stärka förhållandet. 

Jag anser att man som partner måste bjuda till lite om man har ett förhållande den andre kan inte gå utan sex i flera år.

• Anonym (XXX)
    Anonym (VV) skrev 2026-01-21 23:42:57 följande:

Det är ett dilemma. Den partnern som inte vill ha sex förstår förmodligen inte hur mycket skada den andre tar. Eftersom sex uppenbarligen inte betyder så mycket för den som inte har lust, då är det enkelt att avstå. Och därmed svårt att se problemet. Men även om ni inte har sex TS så är din partner, precis som du, väl medveten om att ni inte har haft sex på länge. Och med den passiva inställningen kan du tolka det som en acceptans att träffa andra för att ha sex, om det underlättar för dig. 

Vad bra, då kan TS ta upp det med frun så slipper han smyga runt och ljuga, 
  • Anonym (-)

3 år utan sex? Hur har du stått ut? Lyxproblem i mina ögon. Jag har aldrig haft sex alls, aldrig kyssts eller kramats. Du har i alla fall en relation även om den är sexlös. Vill du byta?

• Anonym (A)
    Anonym (XXX) skrev 2026-02-17 14:30:16 följande:
    Vad bra, då kan TS ta upp det med frun så slipper han smyga runt och ljuga, 
    Det är att föredra än att gå bakom hennes rygg.
  • Anonym (VV)
    Anonym (A) skrev 2026-02-17 17:04:26 följande:
    Det är att föredra än att gå bakom hennes rygg.
    En liknelse, teoretiskt. I ett förhållande övergår den ena från att äta blandad kost till enbart vegansk. Den andre märker detta väl men ligger lågt. Men till slut så blir avsaknaden av mejeriprodukter allt för stor, så den ofrivilliga veganen äter mejeriprodukter på egen hand. Skulle detta vara fel, då det inte var hens val att bli vegan?
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (VV) skrev 2026-02-22 20:16:37 följande:
    En liknelse, teoretiskt. I ett förhållande övergår den ena från att äta blandad kost till enbart vegansk. Den andre märker detta väl men ligger lågt. Men till slut så blir avsaknaden av mejeriprodukter allt för stor, så den ofrivilliga veganen äter mejeriprodukter på egen hand. Skulle detta vara fel, då det inte var hens val att bli vegan?
    Vilken oerhört puckade jämförelse..  ingen partner tar skada av att vara vegan .  Ingen tillit blir brusten av att npn föredrar mjölk istället för sallad och tvärtom.  

Men däremot otrohet kan ge ärr och skador för resten av livet  .

Vill du vara ett as eller en god människa?
  • Elisa70
    Jag är ?din fru?, dvs i din hustrus situation.
    När jag kom in i klimakteriet för sex år sedan minskade sexlusten kontinuerligt tills att jag idag inte har någon sexlust. Min man har en väldigt hög sexlust.
    Under åren har jag ställt upp på sex och det är inte kul för någon av oss.
    Vi är nu i en seriös diskussion om att han skulle skaffa någon att ha sex med. Det har tagit tid att komma hit och vi är bara i början av diskussionen. Det är komplicerat och många frågor finns.
    Ibland tänker jag att det hade varit bättre att han bara är otrogen och diskret. Nu läggs mycket på mig - mina värderingar, mina känslor, min rädsla. Samtidigt är det självklart mycket bättre att vi är ärliga och kommunicerar.
    Hur det kommer att bli vet jag inte i dagsläget eftersom det fortfarande är så nytt, men tankarna ältar och låter mig inte vara ifred.
  • JagAH
    Elisa70 skrev 2026-02-23 08:27:09 följande:
    När jag kom in i klimakteriet för sex år sedan minskade sexlusten kontinuerligt tills att jag idag inte har någon sexlust. Min man har en väldigt hög sexlust.
    Vi är nu i en seriös diskussion om att han skulle skaffa någon att ha sex med. Det har tagit tid att komma hit och vi är bara i början av diskussionen. Det är komplicerat och många frågor finns.
    Ibland tänker jag att det hade varit bättre att han bara är otrogen och diskret. Nu läggs mycket på mig - mina värderingar, mina känslor, min rädsla. Samtidigt är det självklart mycket bättre att vi är ärliga och kommunicerar.
    Hur det kommer att bli vet jag inte i dagsläget eftersom det fortfarande är så nytt, men tankarna ältar och låter mig inte vara ifred.
    Något jag har hört flera par prova i liknande situationer är att bjuda in något "neutralt" i sovrummet ? alltså inte en annan person, utan till exempel en realistisk docka eller produkt som partnern kan använda själv, ibland även tillsammans med sin kvinna. Det kan faktiskt minska pressen på båda och ibland väcka nyfikenhet eller närhet på ett nytt sätt.Ibland handlar det inte bara om sex, utan om att hitta tillbaka till lekfullheten och tryggheten i relationen. Det kanske kan vara ett steg innan ni går hela vägen till en annan person.

Själv varit där. Finns många platser att handla leksaker den jag använder är minthrill.se mest för lägre priser
  • Elisa70
    JagAH skrev 2026-02-23 08:40:53 följande:
    Något jag har hört flera par prova i liknande situationer är att bjuda in något "neutralt" i sovrummet ? alltså inte en annan person, utan till exempel en realistisk docka eller produkt som partnern kan använda själv, ibland även tillsammans med sin kvinna. Det kan faktiskt minska pressen på båda och ibland väcka nyfikenhet eller närhet på ett nytt sätt.Ibland handlar det inte bara om sex, utan om att hitta tillbaka till lekfullheten och tryggheten i relationen. Det kanske kan vara ett steg innan ni går hela vägen till en annan person.

Själv varit där. Finns många platser att handla leksaker den jag använder är minthrill.se mest för lägre priser
    Tack! Jag ska kolla in det och ta upp det med min man.
  • Man i norr
    Uppskattar du  och saknar du närheten och intimiteten som sex ger?
    I så fall ger ju oralsex och bröstknull en stor dos av det.
    Det går ju inte att jämföra med ömsesidig sex, men kan vara ett sätt att få förhållandet att överleva.
  • Man52Sthl

Grymt öde men modigt av dig/er. släpp honom fri!

Straffa inte din man, älskar du honom och vill leva med honom så måste han få ha sex!
    Livet är kort och om båda är med på det så låter det som en bra lösning!

• Anonym (VV)
    Anonym (Andreas) skrev 2026-02-22 20:32:11 följande:
    Vilken oerhört puckade jämförelse..  ingen partner tar skada av att vara vegan .  Ingen tillit blir brusten av att npn föredrar mjölk istället för sallad och tvärtom.  

Men däremot otrohet kan ge ärr och skador för resten av livet  .

Vill du vara ett as eller en god människa?
    Du är vegan, eller hur? Annars skulle du inte bli så upprörd. Ditt känslosvall som du fick av denna oskyldiga liknelse är bevis på att jag har rätt. Sex är kött, kärlek är något annat som inte går att ta på. Om man inte får kött så blir man galen, eller hur? Jag är ganska erfaren i området och kan ge dig lite goda råd om du vill?
  • Noname00
    Hur gamla är ni?
    Jag tror detta kan styrka erat förhållande han kommer må bättre och troligtvis du också.

Det kan kännas lite konstigt i början men man vänjer sig.
  • Anonym (28765)
    Anonym (VV) skrev 2026-03-11 22:02:49 följande:
    Du är vegan, eller hur? Annars skulle du inte bli så upprörd. Ditt känslosvall som du fick av denna oskyldiga liknelse är bevis på att jag har rätt. Sex är kött, kärlek är något annat som inte går att ta på. Om man inte får kött så blir man galen, eller hur? Jag är ganska erfaren i området och kan ge dig lite goda råd om du vill?
    Fast det går inte att jämföra och det tror jag att du förstår, men det är ju alltid kul att provocera lite. Eller hur?

Det går utmärkt att ha olika kosthållning i en relation. Jag t ex äter inte rött kött, men det gör min partner. Skulle aldrig komma på tanken att tvinga honom att avstå.

Skulle jag däremot tappa lusten att ha sex med honom så har han ju ingen sexpartner och måste därmed avstå.

Han sviker inte mig när han äter kött. Men han skulle svika mig om han låg med någon annan.
    Skulle jag tappa all lust så skulle jag ge honom chansen att lämna mig, skulle aldrig acceptera att han hade sex med någon annan.
    Men han får gärna äta sina biffar när jag äter något annat.
  • Anonym (Fundersam)
    Du har aldrig för egen del sökt hjälp kring din sexlust? Jag vet att det kan vara svårt när man inte känner suget, men du mår ju bra av sex om du har lusten. Jag tycker att det är synd att man inte tar ansvar för den. På samma sätt som man tar hand om vilken åkomma som helst som påverkar sig själv och andra runt omkring sig. sen när ni fått utrett vad det beror på så kan ni si utgå från det. Jag menar inte att du måste få din lust tillbaka, utan bara förstå den och om du vill kunna göra något åt den.
Svar på tråden Vad gör man??