• Anonym (Misstänksam)

Ska jag fråga?

Jag har ett dilemma i mitt nuvarande förhållande, 5 år gammalt.
    senaste tiden har min partner agerat märkligt. så jag börjar bli misstänksam att det är något som händer?
    jag kan nämna det jag upplever annorlunda:
    - jobbar sent och har inte tid att komma hem, när jag dock ringer så är sambon hos vänner? 
    - väl hemma så vill inte partnern gå och lägga sig samtidigt längre, utan måste sitta uppe sent eftersom hen inte kan sova. När jag frågar kring sömnproblemet får jag ett: jag vet inte till svar.
    - när väl sambon kommer till sängen så är det med telefonen i handen och ständigt skrollande. jag vaknar ibland på natten av att det vibrerar till snabbt. Sms/chatt? Jag vet inte.
    - har alltid mobilen på sig och går tillbaka och hämtar den om den råkar ligga på vardagsrumsbordet.
    - åkt iväg mitt i natten?? Utan att skriva, eller lämna något meddelande till mig.

jag börjar bli misstänksam kring vad det här beteendet kan vara? Jag har frågat och inte fått något svar alls. Utan allt är normalt tydligen..

jag vill inte snoka i min sambos telefon utan lov. Men tycker ni att det skulle vara okej att fråga om man får titta i den?

• Svar på tråden Ska jag fråga?
  • Agda90
    zelgon skrev 2025-12-11 12:08:28 följande:

Titta i telefonen så får du svar.

Kräv rakt upp och ner. "Du har betett dig jättekonstigt sista tiden, jag vill se vad du håller på med egentligen.". Vägrar han så gör du slut. Eller så tittar du i smyg.

Ja, han är otrogen. På ett korkat sätt också. Mer uppenbart än så blir det inte om hon inte står i hallen gravid och frågar om du vill sitta barnvakt när barnet kommer.

Det är det jag också tror
  • Noname00
    Anonym (Han har något nytt på G) skrev 2025-12-11 08:43:28 följande:
    Vem äger bostaden eller har förstahandskontraktet? Är det du, TS, skulle jag överväga att "säga upp honom". Är ni sambos får man inte skicka ut honom på studs, tre månader ska han ha för att hitta en ny bostad.
    Vad menas med "säga upp honom"?
  • Noname00

Jag hade tittat i telefonen utan att tveka.
    Då får du svar.

Någon gång kommer du se ett sms som kommer eller att han glömmer den olåst.

Jag hade börjat med att kolla och samla info innan jag konfronterade personen.

Åker han bil, lägg en airtag i bilen.

• Anonym (XXX)
    Noname00 skrev 2025-12-11 14:01:08 följande:
    Vad menas med "säga upp honom"?
    Be honom flytta. Framgår av kontexten.
  • Agda90
    Noname00 skrev 2025-12-11 14:05:40 följande:

Jag hade tittat i telefonen utan att tveka.
    Då får du svar.

Någon gång kommer du se ett sms som kommer eller att han glömmer den olåst.

Jag hade börjat med att kolla och samla info innan jag konfronterade personen.

Åker han bil, lägg en airtag i bilen.

Nyare bilar kan man följa via app. Appen där vi startar värme och lite annat har även en funktion så att vi kan se var bilen befinner sig. 
  • Anonym (E)

Fråga bara "har det hänt något eller är det något som stör dig? Jag känner inte riktigt igen dig längre, du känns så frånvarande"

Det gjorde jag när min karl började bete sig annorlunda, inte på samma sätt men han vart grinig och avståndstagande. Han var stressad på jobb, barnens aktiviteter, Jul osv... 

Det kan vara något annat men jag håller med om att det ser ut som att han är otrogen, spela inte massa spel utan lita på dig själv, och även om han inte är otrogen så hade inte jag velat vara med någon som bara åker iväg mitt i natten

• Anonym (Jag)

Det är ju uppenbart att han gör något fuffens. Var sa han att han varit när han åkte iväg mitt i natten?

• Anonym (Mia)

Kärleken är blind men låt dig inte förblindas. Glöm lite av vad det kärleksfulla han troligtvis visar. Se från nya ögon. Man känner inte alltid personen som man tror men du vet nog inerst inne att han är otrogen.
    För mycket pekar på att han är otrogen. Ljuger samt mycket konstigt på en gång.

• Anonym (H)
    Anonym (Mia) skrev 2025-12-11 16:56:53 följande:

Kärleken är blind men låt dig inte förblindas. Glöm lite av vad det kärleksfulla han troligtvis visar. Se från nya ögon. Man känner inte alltid personen som man tror men du vet nog inerst inne att han är otrogen.
    För mycket pekar på att han är otrogen. Ljuger samt mycket konstigt på en gång.

Instämmer.
Svar på tråden Ska jag fråga?