Ska jag fråga?
Jag har ett dilemma i mitt nuvarande förhållande, 5 år gammalt.
senaste tiden har min partner agerat märkligt. så jag börjar bli misstänksam att det är något som händer?
jag kan nämna det jag upplever annorlunda:
- jobbar sent och har inte tid att komma hem, när jag dock ringer så är sambon hos vänner?
- väl hemma så vill inte partnern gå och lägga sig samtidigt längre, utan måste sitta uppe sent eftersom hen inte kan sova. När jag frågar kring sömnproblemet får jag ett: jag vet inte till svar.
- när väl sambon kommer till sängen så är det med telefonen i handen och ständigt skrollande. jag vaknar ibland på natten av att det vibrerar till snabbt. Sms/chatt? Jag vet inte.
- har alltid mobilen på sig och går tillbaka och hämtar den om den råkar ligga på vardagsrumsbordet.
- åkt iväg mitt i natten?? Utan att skriva, eller lämna något meddelande till mig.
jag börjar bli misstänksam kring vad det här beteendet kan vara? Jag har frågat och inte fått något svar alls. Utan allt är normalt tydligen..
jag vill inte snoka i min sambos telefon utan lov. Men tycker ni att det skulle vara okej att fråga om man får titta i den?