Anonym (Anette) skrev 2025-12-11 10:03:37 följande:
Är han verkligen hos kompisar eller säger han det bara? Jag skulle börja I den änden och lite försiktigt fråga bland era vänner om dom märkt något annorlunda senaste tiden och fråga om han verkligen varit där han påstår sig vara etc
Att ställa såna frågor visar också era vänner att du är medveten om att det pågår något kkonstigt så får han flera ögon på sig . Skulle din sambo har en allierad bland era vänner så kommer den personen också börja bete sig udda
Har du god kontakt med hans familj? Kanske dags för ett förtroget samtal med någon där och få prata ut.
Gör du såhär så slipper du fråga om hans mobil som han ändå inte kommer visa dig ändå . Låt han pilla i den men var öppen med att du ÄR misstänksam och att fler än du har ögonen på honom .
Hur är ert förhållande i övrigt? Vill han hitta på saker eller är han inte hemma även om det är helg? Är ni kärleksfulla eller är det tjafs? Sex? Hur kommer julen se ut?
Ja, hos kompisar. Vi har familjecenter på telefonen så jag ser han alltid på kartan. Men jag vet att det finns rum och plats att umgås på arbetet. Så de ger en ganska svag trygghet. Lämnas telefonen på jobbet medans han åker iväg en sväng så kommer det inte finnas spår.
jag har väldigt bra kontakt med familjen, bättre än min sambo faktiskt. De tycker också han beter sig konstigt och har alltid haft en märklig prioriteringsordning på de som finns närmast.
ibland misstänker jag att beteendet är väldigt styrt till årstiden. Alltid vid den här tiden varje år så är allt hemskt, depression nästan? Väldigt tungt iaf att leva med eftersom allt är dåligt enl sambon. Jag får inga konkreta svar utan att det bara är ALLT.
nej vi hittar inte på så mycket saker tillsammans, om vi gör det så är det jag som ska fixa och ordna med det. Annars blir det film. Helgerna är han inte hemma så mycket utan då är det egna intressen eller arbete som kallar.
eftersom vi inte ses så mycket så blir det inte så mycket tjafs kring det vardagliga, våra bråk handlar mer om att jag känner mig som andra hands alternativet medans jag ska se han som mitt första handsprioritet. Sex kan vi också ha på mitt initiativ, men jag har inte sån jätte stor lust att vara nära han på det sättet när han alltid sitter med telefonen. Direkt när vi lägger oss i sängen så ligger han och skrollar i telefonen, vilket är väldigt oattraktivt i mina ögon.