• Anonym (Loveornotlove)

Den andra kvinnan

Ja det är jag..Jag är otroligt förälskad i en man som jag träffade redan som ung och redan då var vi tillsammans.
    Vägarna skildes åt, åren gick. Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra. Han älskar sin fru och tänker inte lämna henne. Han säger även att han älskar mig,  skickar sms där han berättar hur han saknar mig, tänker på mig. Osv. Hans fru såg en gång en av våra sms konversationer och blev väldigt sårad. Då skrev han inte till mig på en månad. Men sedan träffades vi och låg med varandra vid två tillfällen och nu säger han att han är galen i mig..och tyvärr är jag galen i honom. Så det är så jobbigt att veta att han inte kommer lämna henne.. samtidigt så känner jag även skuld gentemot henne och anser väl att han vill ha oss båda.. äta kakan och ha den..men hur bryter man sig loss när man egentligen inte vill det...

• Svar på tråden Den andra kvinnan
  • EnAnonumius
    Deacon skrev 2025-12-25 22:46:46 följande:
    Helt enig med dig! Det är precis vad jag skrev i inlägg nr 19... De flesta som svarar i tråden trashtalkar mannen fullständigt när kvinnan gör precis samma fel även om hon "bara" verkar vara sambo o inte gift.... Ett lysande exempel på s.k. double standards, detta ojämställda fenomen som så många kvinnor ofta är helt blinda inför.
    Ja det är väldigt tråkigt att det är bara mannen som får skit, när båda är skitstövlar mot sina respektive partners. 

Dock denna s.k "doublé standard" du pratar om, den har jag sätt bland många män, också när det handla om män som skriver om otrohet.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (H)
    Anonym (Jesus gjorde det också) skrev 2025-12-25 22:42:19 följande:

Det finns i princip inga historiska källor om Jesu liv men de bibliska texterna antyder att en av lärljungarna kan ha varit transexuell eller åtminstone queer. Och de levde avskilt unga män tätt tillsammans. Om de fanns och levde som det beskrivs så är det nog 99,9% säkert att de var sexuellt aktiva med varandra. 

Gällande poly så är det absolut inte enkelt. Det låter ju som att TS och frun till mannen hon ligger med är öppna för lösningar. Men alkoholisten kan man nog inte göra annat än att avsluta med. 

I så fall var t.ex. alla munkar homosexuella.
    Nej du drar långtgående slutsatser som det inte finns täckning för. 

Att det var en f.d prostituerad som enda kvinna i Jesus krets berodde på att kvinnor inte var fria att leva på det viset på den tiden. De skulle ha blivit utstötta av vänner och släkt on de gjorde det. Men hon var "fallen" så för henne spelade det ingen roll.
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (BH) skrev 2025-12-26 17:19:39 följande:
    Det låter lite osunt. 
    Vad låter osunt?
  • Anonym (Loveornotlove)
    KimLinnefeldt skrev 2025-12-26 16:03:20 följande:

"Den andra kvinnan" kan bli väldigt sårad på sikt, om hon går och hoppas att han ska skilja sig men inte gör det. Det blir en obalans i relationen. Tyvärr är i så fall den enda lösningen att sätta ner foten och sätta en tidsgräns: "Om du inte har skilt dig innan dess så försvinner jag ur ditt liv."

På sätt och vis skulle jag önska att han skiljer sig, men vi skulle ändå inte kunna träffas mer än max 3 gånger på ett år..
  • Anonym (Miss X)
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-27 09:40:13 följande:
    På sätt och vis skulle jag önska att han skiljer sig, men vi skulle ändå inte kunna träffas mer än max 3 gånger på ett år..
    För att?
  • Anonym (Poly)
    Anonym (H) skrev 2025-12-25 22:30:53 följande:
    Men alla är väl inte polyamorösa? Man kan väl inte tvinga sig för någon princips skull? 
    Nej alla kan inte vara men majoriteten är det. Det finns samma berättelser från både män och kvinnor på FL och andra forum. 
    Det borde ha varit enkelt om de erkänner att de älskar flera personer och lever hur de önskar helt enkelt. 
    Polygami har alltid funnits hos människor. Det finns mer kvinnor än män i världen och det föddes mer flickor är pojkar. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-27 09:40:13 följande:
    Men det är enkelt om den patetiska mannen skiljer sig från sin fru, så kan du ju skilja dig från din sambo och så kan ni två flytta ihop, och sedan så kan ni båda bedra varandra sedan. Ni har ju vanan att vara otrogna...
  • Anonym (Loveornotlove)
    EnAnonumius skrev 2025-12-27 10:55:52 följande:
    Men det är enkelt om den patetiska mannen skiljer sig från sin fru, så kan du ju skilja dig från din sambo och så kan ni två flytta ihop, och sedan så kan ni båda bedra varandra sedan. Ni har ju vanan att vara otrogna...
    Det är inte så lätt som det låter. Skulle inte träffa någon annan om jag varit ihop med den andra mannen. Är jag kär är jag absolut inte intresserad av att titta på någon annan. Anledningen att det blev att vi låg är att jag haft känslor för honom som ung som vaknade igen när jag träffade honom igen.
  • Anonym (Loveornotlove)
    Dardi007skane skrev 2025-12-27 11:21:40 följande:

Frökenundulat ? 

Vad??
  • Fiona M
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-27 11:16:11 följande:
    Det är inte så lätt som det låter. Skulle inte träffa någon annan om jag varit ihop med den andra mannen. Är jag kär är jag absolut inte intresserad av att titta på någon annan. Anledningen att det blev att vi låg är att jag haft känslor för honom som ung som vaknade igen när jag träffade honom igen.
    Varför avslutar du inte din pågående relation?
    Oavsett om du kan få den andre så är din relation osund.
  • Anonym (Loveornotlove)
    Fiona M skrev 2025-12-27 13:07:26 följande:
    Varför avslutar du inte din pågående relation?
    Oavsett om du kan få den andre så är din relation osund.
    Säkert som för många andra, ekonomin med hus, sommarhus o hela köret o en viss form av trygghet..rädd att bli ensam kanske 
  • EnAnonumius
    Och det använder du som en ursäkt och/eller em förklaring för att bete dig som ett svin emot din sambo? 
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-27 13:22:50 följande:
    Säkert som för många andra, ekonomin med hus, sommarhus o hela köret o en viss form av trygghet..rädd att bli ensam kanske 
    Jag hoppas att du blir ensam isfl.. Jag hoppas att din sambo upptäcker vilken skit han är ihop med och lämnar dig. 
  • ClumsySmurf
    Skulle inte träffa någon annan....

har jag fel om jag påstår att ni båda tidigare har tänkt så om nuvarande relation
    och att det inte finns några garantier för att ingen av er får känslor för en 2e, 3e, 4e person?

• Anonym (Jesus gjorde det också)
    Anonym (H) skrev 2025-12-27 08:57:17 följande:
    I så fall var t.ex. alla munkar homosexuella.
    Nej du drar långtgående slutsatser som det inte finns täckning för. 

Att det var en f.d prostituerad som enda kvinna i Jesus krets berodde på att kvinnor inte var fria att leva på det viset på den tiden. De skulle ha blivit utstötta av vänner och släkt on de gjorde det. Men hon var "fallen" så för henne spelade det ingen roll.
    Man behöver självklart inte vara bög för att man är man och knullar män. Det är samma sak i fängelser som i kloster och skolor där pojkar går med pojkar. Så du har rätt - de knullade men var ev straighta ändå. 
  • Anonym (A)

Du förtjänar inte att vara ihop med någon alls.

• Anonym (Hmm)

Jag har vid ett antal tillfällen varit den andra mannen, inte stolt över det men hennes val ändå kan jag tycka.
    I alla fall har jag varit hennes yngre "älskare" och förhållanden har har varat upp till nästan ett år, eller bara för en kväll eller två.
    Jag singel - hon gift eller i förhållande .... hennes val. Var verkligen inte ute efter att spräcka ett förhållande, hon valde. Åldersskillnad, javisst men känslorna tog över. 40 mil emellan men vi tog de chanser vi fick.
    Har pratat med henne för ett år sedan, hon skild, jag solo - hon 72 och jag snart 59 men ... vi hade en riktigt bra tid tillsammans och hon är fortfarande en kvinna jag respekterar och tycker om. Som människa. Och kvinna.

Svar på tråden Den andra kvinnan