• Anonym (Loveornotlove)

Den andra kvinnan

Ja det är jag..Jag är otroligt förälskad i en man som jag träffade redan som ung och redan då var vi tillsammans.
    Vägarna skildes åt, åren gick. Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra. Han älskar sin fru och tänker inte lämna henne. Han säger även att han älskar mig,  skickar sms där han berättar hur han saknar mig, tänker på mig. Osv. Hans fru såg en gång en av våra sms konversationer och blev väldigt sårad. Då skrev han inte till mig på en månad. Men sedan träffades vi och låg med varandra vid två tillfällen och nu säger han att han är galen i mig..och tyvärr är jag galen i honom. Så det är så jobbigt att veta att han inte kommer lämna henne.. samtidigt så känner jag även skuld gentemot henne och anser väl att han vill ha oss båda.. äta kakan och ha den..men hur bryter man sig loss när man egentligen inte vill det...

• Svar på tråden Den andra kvinnan
  • EnAnonumius
    Lynx123 skrev 2025-12-25 12:32:39 följande:
    Otrogna as säger och gör bra mycket mer för att få ligga och få belräftelse. Ta vara om dig själv - det här kan gå riktigt illa om du inte aktar dig.
    Fast TS gör ju också fel.
    Hon har ju en sambo... Så hon är ju en lika stor skitstövel som mannen. 

Utdrag från TrådStarten citerar:
    "Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra."
    (slut på citat)

Så det är ju bara fel att hoppa på mannen och kalla honom för as. 
    Då TS är ju själv ett lika stort as som mannen, faktiskt. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Poly)

Samma historia igen om igen och igen ...här på FL..
    Polygamie och polyandri är de bästa som finns men europeiska kultur vill inte erkänna det. 

Var polygam och lev ditt lib enkelt. 

• Anonym (H)
    Anonym (Poly) skrev 2025-12-25 22:16:30 följande:

Samma historia igen om igen och igen ...här på FL..
    Polygamie och polyandri är de bästa som finns men europeiska kultur vill inte erkänna det. 

Var polygam och lev ditt lib enkelt. 

Men alla är väl inte polyamorösa? Man kan väl inte tvinga sig för någon princips skull? 
  • Anonym (Jesus gjorde det också)

Det finns i princip inga historiska källor om Jesu liv men de bibliska texterna antyder att en av lärljungarna kan ha varit transexuell eller åtminstone queer. Och de levde avskilt unga män tätt tillsammans. Om de fanns och levde som det beskrivs så är det nog 99,9% säkert att de var sexuellt aktiva med varandra. 

Gällande poly så är det absolut inte enkelt. Det låter ju som att TS och frun till mannen hon ligger med är öppna för lösningar. Men alkoholisten kan man nog inte göra annat än att avsluta med. 

• Deacon
    EnAnonumius skrev 2025-12-25 22:10:05 följande:
    Fast TS gör ju också fel.
    Hon har ju en sambo... Så hon är ju en lika stor skitstövel som mannen. 

Utdrag från TrådStarten citerar:
    "Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra."
    (slut på citat)

Så det är ju bara fel att hoppa på mannen och kalla honom för as. 
    Då TS är ju själv ett lika stort as som mannen, faktiskt. 
    Helt enig med dig! Det är precis vad jag skrev i inlägg nr 19... De flesta som svarar i tråden trashtalkar mannen fullständigt när kvinnan gör precis samma fel även om hon "bara" verkar vara sambo o inte gift.... Ett lysande exempel på s.k. double standards, detta ojämställda fenomen som så många kvinnor ofta är helt blinda inför.
  • Anonym (Loveornotlove)

Jag tror att den här känslan hänger ihop med att vi var förälskade I tonåren men att det av olika skäl inte blev vi så kanske det som spökar att vi på nåt sätt tagit vid där vi aldrig fick varandra..

• molly50
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 10:35:50 följande:
    Min partner har varit känslomässigt otrogen mot mig och är det kanske ännu? Så mina känslor är sådär..dessutom dricker han sig full varje helg vilket jag avskyr. Varför det blev såhär..jaa, har ju haft känslor för denna mannen sen vi var unga så lite nostalgi också?
    Jag kan inte låta bli att undra varför du stannar kvar hos din sambo? Du verkar inte ha några känslor kvar för honom och skriver själv också att dina känslor är sådär.
    Att du söker dig utanför relationen känns som ett försök att ta dig ur det.
    Om du tror att det går att reparera så kan ju parterapi kanske vara värt en chans.
    Men då måste du också vara beredd att avsluta det du har med den andre.
    Otrohet är inte lösningen på några problem.  
  • molly50
    Lynx123 skrev 2025-12-25 12:32:39 följande:
    Otrogna as säger och gör bra mycket mer för att få ligga och få belräftelse. Ta vara om dig själv - det här kan gå riktigt illa om du inte aktar dig.
    Fast TS beter sig ju lika illa själv. Så kanske förtjänar de varandra om de inte kan hålla sig till en,någon av dem.
  • KimLinnefeldt

"Den andra kvinnan" kan bli väldigt sårad på sikt, om hon går och hoppas att han ska skilja sig men inte gör det. Det blir en obalans i relationen. Tyvärr är i så fall den enda lösningen att sätta ner foten och sätta en tidsgräns: "Om du inte har skilt dig innan dess så försvinner jag ur ditt liv."

• Anonym (BH)
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-24 22:37:44 följande:
    Absolut, men har lite sisterhood känsla gentemot henne..svårt när två älskar samma man..
    Det låter lite osunt. 
Svar på tråden Den andra kvinnan