• Anonym (Loveornotlove)

Den andra kvinnan

Ja det är jag..Jag är otroligt förälskad i en man som jag träffade redan som ung och redan då var vi tillsammans.
    Vägarna skildes åt, åren gick. Vi båda har förhållande på varsitt håll. Men kan inte låta bli varandra. Han älskar sin fru och tänker inte lämna henne. Han säger även att han älskar mig,  skickar sms där han berättar hur han saknar mig, tänker på mig. Osv. Hans fru såg en gång en av våra sms konversationer och blev väldigt sårad. Då skrev han inte till mig på en månad. Men sedan träffades vi och låg med varandra vid två tillfällen och nu säger han att han är galen i mig..och tyvärr är jag galen i honom. Så det är så jobbigt att veta att han inte kommer lämna henne.. samtidigt så känner jag även skuld gentemot henne och anser väl att han vill ha oss båda.. äta kakan och ha den..men hur bryter man sig loss när man egentligen inte vill det...

• Svar på tråden Den andra kvinnan
  • Lynx123

Så du är kär i ett otroget as som har dig som nummer rvå  och du tror att han älskar dig?

Är det så du vill att ditt liv ska vara?

• ClumsySmurf
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-24 22:12:49 följande:

..men hur bryter man sig loss när man egentligen inte vill det.

Vad skulle kunna få dej att vilja bryta dej loss?
  • Anonym (Loveornotlove)
    Lynx123 skrev 2025-12-25 06:34:18 följande:

Så du är kär i ett otroget as som har dig som nummer rvå  och du tror att han älskar dig?

Är det så du vill att ditt liv ska vara?

Inte vet jag, han har ju ingen anledning att hålla på att messa massa fina ord om han inte känner nåt. Slöseri på hans tid isf..
  • Anonym (M)
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 09:26:59 följande:
    Inte vet jag, han har ju ingen anledning att hålla på att messa massa fina ord om han inte känner nåt. Slöseri på hans tid isf..
    Du fattar inte. Han säger så för att du inte ska lämna honom. Och det fungerar. Du tror på det. 
  • Anonym (Loveornotlove)
    Anonym (M) skrev 2025-12-25 09:41:52 följande:
    Du fattar inte. Han säger så för att du inte ska lämna honom. Och det fungerar. Du tror på det. 
    Om det är så kan han hitta någon närmare..
  • Anonym (Loveornotlove)
    ClumsySmurf skrev 2025-12-25 08:51:50 följande:
    Vad skulle kunna få dej att vilja bryta dej loss?
    Oj, jag vet inte..att han slutar messa och bara "försvinner"
  • EnAnonumius
    Anonym (Loveornotlove) skrev 2025-12-25 09:45:14 följande:
    Oj, jag vet inte..att han slutar messa och bara "försvinner"
    Saknar du helt värdighet mot dig själv?

Ansvaret mot sin fru har mannen själv. Dock så har du lika stort ansvar att se till att konversationer (via mess och telefon) upphör. Du kan ju sluta att svara honom, och blocka honom på mobilen.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Omöjligt)

Jag förstår att man faktiskt kan känna att nan älskar två personer samtidigt. Men det är en omöjlig ekvaktion.

Han borde berätta för sin fru. Hon måste ju kunna få veta sanningen och få välja. Det handlar om hennes liv också. Hon blir en ofrivillig spelpjäs för att "roa" er. 

Håll dig undan från honom..Be honom avsluta er kontakt.
    .

• Deacon

Några tankar om situationen....

Fascinerande att så gott som alla sparkar verbalt på mannen i dramat. Kallar honom otroget as, anser att han inte förtjänar de känslor TS har för honom, att han förmodligen manipulerar TS och att han inte är pålitlig .m.m.

INGEN kommenterar det faktum att TS själv är otrogen vilket hon explicit skriver på rad 4-5. "Vi har båda förhållande på var sitt håll". Kanske hon också är värd en moralkaka eller två eller är det bara trendigt och rätt att hon ligger runt utanför sitt förhållande medan mannen ska skambeläggas när han vänstrar?

Jag ser även TS partner här som förutom att bli bedragen sexuellt även blir bedragen känslomässigt eftersom TS skriver att hon är förälskad. Kan mycket väl vara så att TS crush också känslomässigt bedrar sin fru men eftersom han inte vill lämna henne kanske det "bara är sexuellt" ur hans perspektiv och det är därför bara hans lust som pratar.... dvs ingen intimitet och ingen önskan om att vara känslomässigt nära. Vet givetvis inte hur det ligger till i detta fall men upplever att män generellt har lättare att frånkoppla behovet av känslomässig närhet från behovet av fysisk närhet och att kvinnor, återigen generellt, oftare behöver den emotionella biten för att den fysiska ska vara intressant för dem.

• Anonym (Loveornotlove)
    EnAnonumius skrev 2025-12-25 10:00:15 följande:
    Saknar du helt värdighet mot dig själv?

Ansvaret mot sin fru har mannen själv. Dock så har du lika stort ansvar att se till att konversationer (via mess och telefon) upphör. Du kan ju sluta att svara honom, och blocka honom på mobilen.
    Det är jättesvårt att avsluta när man är kär i någon..
Svar på tråden Den andra kvinnan