• Anonym (Panda)

Komma av penetration

Hjälp mig, aldrig fått det. Vilken ställning är bäst för att lyckas..

• Svar på tråden Komma av penetration
  • exandthecity
    Anonym (3,14) skrev 2025-12-28 00:03:36 följande:
    Olika vad man gillar. Jag uppskattar det inte. Dels för att det visar sig svårt att avgöra hur hårt man ska trycka, blir lätt för hårt eller för långsam rörelse, behövs pratas mycket om det ska ge något alls. Dessutom  trist att ligga stilla, jag är mer för passion med energi och mycket rörelse. Skulle ta på mig och tacka för kvällen om detta utspelade sig
    Tolkar det som att du bryr dej så lite om den du har sex med så att du inte ens ids stanna kvar och kommunicera hur du hellre skulle ha sexet. Märklig inställning till sex i så fall.
  • Anonym (Bing Knotte)

Jag har uppåtböjd dolme. För mig har jag kunnat ge det främst om tjejen rider vänd mot mig och jag halvsitter. Då gnuggar kuken mot g-punktsområdet om man är ordentligt hård och spänner muskulaturen lite. 

• Anonym (sällsynt?)
    Anonym (Bing Knotte) skrev 2025-12-28 22:56:15 följande:

Jag har uppåtböjd dolme. För mig har jag kunnat ge det främst om tjejen rider vänd mot mig och jag halvsitter. Då gnuggar kuken mot g-punktsområdet om man är ordentligt hård och spänner muskulaturen lite. 

I min ungdom var min"dolme"" också uppåtvänd. Hade inre med saken att göra dock. Tror hon kom för att hon tyckte om det hon ville ha, just där och då!!
    Men vad vet jag ...? Fingrar och tunga har funkat bättre än " dolme" i alla fall.
  • Anonym (Bing Knotte)
    Anonym (sällsynt?) skrev 2025-12-28 23:15:23 följande:
    I min ungdom var min"dolme"" också uppåtvänd. Hade inre med saken att göra dock. Tror hon kom för att hon tyckte om det hon ville ha, just där och då!!
    Men vad vet jag ...? Fingrar och tunga har funkat bättre än " dolme" i alla fall.
    Ja tunga är väldigt mkt enklare. För mig är det nog att dasen blir perfekt mot g-punktsområdet där så det är rent tekniskt. Men damen måste ju ha fått lite casanova först såklart!! 
  • Anonym (Fjong)

Min fru brukar jag få pulla och slicka för att det ska gå för henne, men nä jag var runt 25 träffade jag en tjej som ofta kom när jag var inne i henne. Kunde få dra ner på tempot och liksom arbeta med ballen, vilket uppenbarligen funkade bra. Som jag kommer ihåg var det alltid missionären

• Anonym (Anatomi)

Liten anatomilektion fr 50 årig kvinna:

www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/sa-fungerar-kroppen/sa-fungerar-konsorganen/sa-fungerar-det-kvinnliga-konsorganet/

De flesta behöver stimulans av g-punkten och/eller klitoris.

Bakifrån i sked kan troligen ge stimulans till g-punkten om partnern har långt könsorgan, men då inte vare sig ollonets kant eller något annat "bläddrar" g-punktens "flikar" och ingen stimulans av klitoris så skulle jag inte utgå från det.

Som beskrivits så är blygdben som rör sig med små gnidande rörelser med tryck mot klitoris samtidigt som ollonet rör sig över g-punkten den troligaste möjligheten att få orgasm vid penetration. Klitoris har skänklar som ligger från den yttre delen ner mot anus, den delen stimuleras också vid penetration om partnern är mellan benen.

För att hitta rätt är verbal kommunikation med den du har sex med nästan tvunget, få kommer av "bara sig själv" och de har ofta bra kroppskännedom så de rör sig så att de kommunicerar sin vilja med kroppspråk.

Före penetration behövs att både kvinnligt könsorgan är kåt (dvs både blivit blodfyllt (kallas dynat) och sekret utsöndras (inte endast "våt" utan glidigt) samt att du är i ditt mentala kåt-jag.

Det är bra att utforska sig själv så att du vet hur just ditt könsorgan vill bli stimuleras, det skiljer sig mycket mellan olika personer. Jag behöver exempelvis avsluta om någon kör hårt in i livmodertappen (smärta) eller "in-ut kör bara på" (slutar lubricera sekret).

Jag slutade sikta på "ren" penetrationsorgasm då jag hittar personer som uppskattar att se hur jag smeker mitt och känner på deras könsorgan när jag penetreras, men jag kan förstå att det kan locka.

• Anonym (Man 2)

Jag tror att det kan vara beroende av partner också. Min fru fick orgasm av penetration med en tidigare pojkvän och med en tillfällig partner, men har inte fått det med mig eller andra pojkvänner/partners.

• spjuver

Jag har noterat att de flesta gånger jag lyckats få en tjej att komma har varit när jag tagit dom bakifrån. Har ganska stor penis så kör på lagom hårt och ibland inte enda i botten för vissa tycker det gör ont då. Vet inte om det är en tillfällighet men som sagt bakifrån är då jag lyckas bäst.

• Anonym (HM)
    exandthecity skrev 2025-12-27 21:50:20 följande:
    Korrekt. Så det är väl kombination av invändig och utvändig stimulans.  Men det gör jobbet utan att någon behöver hjälpa till med fingrar, leksaker e dyl. Vilket jag uppfattade att tråden handlar om.
    Jag uppfattade det som att TS menade en vaginal orgasm, men du har helt rätt. Hon har faktiskt inte skrivit det.
  • Anonym (Fjong)

Ändå lite otydligt formulerat av ts, är det en man får man anta att han skiljer sig rätt ordentligt från andra män. 

Men är det en kvinna så gissar jag att det handlar om att hon inte fått orgasm av att ha kuk i sig?

• Anonym (Man)
    Anonym (Man 2) skrev 2025-12-29 09:23:04 följande:

Jag tror att det kan vara beroende av partner också. Min fru fick orgasm av penetration med en tidigare pojkvän och med en tillfällig partner, men har inte fått det med mig eller andra pojkvänner/partners.

Har hon sagt att hon saknar det? Är det läge att erbjuda henne att få uppleva det igen? 
  • Anonym (Man 2)
    Anonym (Man) skrev 2025-12-29 16:32:47 följande:
    Har hon sagt att hon saknar det? Är det läge att erbjuda henne att få uppleva det igen? 
    Vi har försökt men inte lyckats. Jag har förstått att det blir skönare orgasmer om de kommer medan samlaget pågår. Hon är försiktig och säger att hon är nöjd som det är, men jag anar att hon längtar efter att uppleva det igen.
  • exandthecity
    För många år sedan fick jag en kk, trots att ingendera egentligen sökte den typen av relation. Råkade bara bli så att vi synkade så bra sexuellt men knappt hade några gemensamma intressen för något att göra med kläderna på. 
    Såg alltid till att hon fick orgasm under förspelet. För henne var klitoris-stimulans inte nog och det som fick henne over-the-top var ett finger i rumpan. Vilket hon också kommunicerade att hon ville ha.
    Finger i rumpan kan också kombineras med PIV i olika ställningar. Har haft partners som gillat det och även fått orgasm på det sättet. Så det kan också vara ett tips, inom ämnet för tråden.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Man 2) skrev 2025-12-30 07:36:11 följande:
    Vi har försökt men inte lyckats. Jag har förstått att det blir skönare orgasmer om de kommer medan samlaget pågår. Hon är försiktig och säger att hon är nöjd som det är, men jag anar att hon längtar efter att uppleva det igen.
    Ja, det kan man förstå att hon skulle vilja uppleva igen. Ni verkar vara öppna med varandra och det är ju fint och skapar förutsättningar. Sex är sex och kärlek är kärlek. 
  • Anonym (A)

Jag får ofta orgasm av att rida. Kan få vid missionären och bakifrån, men inte ofta. Annars så får jag många av att bli slickad. 

Svar på tråden Komma av penetration