• Anonym (Irriterad)

Mannen gömmer mina saker

Min man brukar gömma mina saker på skoj så som telefon innan man ska sova, mina öronproppar, mitt choklad jag köpt kvällen innan inför helgen. Ja typ allt.

Detta händer någon gång. Kanske 1 gång i månaden.
    Hände sist 2 månader sen och blev rasande och sa till honom att sluta.
    Han bara skrattade och sa bara "jag ska inte mer, förlåt".
    I veckan köpte jag en Aladin choklad ask och ett par örhängen som låg i en ask. Detta julklapp till min svägerska. Jag la det i köket på bordet. Köpte cellofan idag och skulle packa det och asken med örhängen är borta. Jag letar på hela köksbordet och tänker "har jag lagt dem någon annanstans? Nej det kan jag inte gjort. Varför skulle jag det helt plötsligt". Tänkte att säkert han har gömt dem! Jag ringer och frågar rakt ut varpå han säger "nej varför skulle jag gömma något som är till min systers födelsedag?" Jag svarar för att du har gjort det flera gånger!
    Varpå han svarar "förlåt älskling. Ville skoja lite med dig. Jag la den i kryddskåpet" och skrattade. Jag sa argt "det du håller på med är fan inte okej. Sluta med detta beteendet. Är det förstått??!" Han blev helt tyst och bad om ursäkt och sa det inte ska upprepas.
    Detta skapade sån ilska och irritation och jag rev ner allt på hela bordet för att hitta asken! Började gråta och få ont i nacken efteråt. 
    Men allvarligt. Vad fan gör man så här för???
  • Svar på tråden Mannen gömmer mina saker
  • Fiona M

All den texten och ändå förklarade du inte det roliga för båda.

Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-12-29 15:43:43 följande:

Nu var det många som fråga samtidigt. 

Ja jag håller med om att gömma prylar sådär trots hennes uppmaningar kan vara över gränsen. Min poäng där var den väldigt starka reaktionen. Där kollar visa på dom upplevda känslorna för henne. Och andra kollar på beteendet, att hon blev rasande över en sak man kan kalla liten. 

Jag hade aldrig kunnat vara i en relation där man inte får driva och skämta med varandra. Visa har det som kärleksspråk med, precis som att ge gåvor eller omtänksamma tjänster. 

Nu går jag bara på den information hon har gett oss, men man kan se det på två scenarion. 

Öööh jäkla person, jag ska lätt ge igen på ett liknande sätt! Men jag blir inte arg för jag vet att han har bara lite kul. 

Eller. 

Jä*a idiot han har ingen tanke på hur jag blir försenad och han gör detta enkomt för att jävlas och för att han har ingen respekt för mig!! 

Andra scenariot i min åsikt visar på en person som inte har en hög åsikt om sig själv och tar allt personligt. 

• Ofiltreratsamtall3
    molly50 skrev 2025-12-29 15:54:05 följande:
    Men återigen så är det ju en sak som båda ska vara med på.
    Om bara den ena tycker det är kul att skämta och driva med den andre så är det ju inte längre skoj,utan då liknar det ju mer mobbning.
    Och det är ju bara respektlöst.
    Och händer det upprepat trots att man sagt ifrån så förstår jag att man till slut får nog och reagerar.
    Det är inte en fråga om att ta allt personligt utan bara att man får nog.
    Om någon jäklas så till den mildra grad att man blir försenad till något så är det ju en desto större anledning att bli förbannad också.

Det är väll inte fel att tycka det antar jag, vi är alla olika. Men jag tycker inte att man måste vara med på det, sen finns det undantag med allt förstås. Och ja man ska lyssna när ens partner drar en gräns. 

Jag gillar personer som kan hugga tillbaka istället för att bli upprörd. 

• Ofiltreratsamtall3
    Anonym (Jag) skrev 2025-12-29 16:23:20 följande:
    Att driva med någon är att håna, raljera vilket inte är okej. Det är inget skämtsamt med det.
    Så ser inte jag på det. Att driva med någon kan också vara att man känner någon nog väl, och man vet att personen är stark nog att hantera det. Som att ytliga vänner är gull gull mot varandra, och riktigt nära vänner driver och hånar varandra konstant, just för att dom känner varandra så väll och vet att den andra menar inget illa. 
  • Anonym (Jag)
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-12-29 17:12:26 följande:
    Så ser inte jag på det. Att driva med någon kan också vara att man känner någon nog väl, och man vet att personen är stark nog att hantera det. Som att ytliga vänner är gull gull mot varandra, och riktigt nära vänner driver och hånar varandra konstant, just för att dom känner varandra så väll och vet att den andra menar inget illa. 
    Att driva betyder just det jag skrev, vi hånar inte varandra i vår relation, skojar och skämtar gör vi. Vi har varit tillsammans i snart 30 år så vi känner varandra väl.
  • Ofiltreratsamtall3
    Anonym (Jag) skrev 2025-12-29 17:15:22 följande:
    Att driva betyder just det jag skrev, vi hånar inte varandra i vår relation, skojar och skämtar gör vi. Vi har varit tillsammans i snart 30 år så vi känner varandra väl.

Ja jag skulle ha skrivit skämta och driva, håna är för mycket. 

Det är din åsikt, vi håller inte med varandra helt enkelt, det är okej. 

• Anonym (Lärare)

Då får du lära dig något nytt nu.

https://www.synonymer.se/sv-syn/driva-med
  • Anonym (Jag)
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-12-29 17:28:41 följande:

Ja jag skulle ha skrivit skämta och driva, håna är för mycket. 

Det är din åsikt, vi håller inte med varandra helt enkelt, det är okej. 

Det var ju snällt...
  • nihka
    Så ser inte jag på det. Att driva med någon kan också vara att man känner någon nog väl, och man vet att personen är stark nog att hantera det.
    Man kan inte hitta på egna betydelser av ord och uttryck.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Hj)
    Anonym (Irriterad) skrev 2025-12-27 18:04:31 följande:
    Mannen gömmer mina saker

Min man brukar gömma mina saker på skoj så som telefon innan man ska sova, mina öronproppar, mitt choklad jag köpt kvällen innan inför helgen. Ja typ allt.

Detta händer någon gång. Kanske 1 gång i månaden.
    Hände sist 2 månader sen och blev rasande och sa till honom att sluta.
    Han bara skrattade och sa bara "jag ska inte mer, förlåt".
    I veckan köpte jag en Aladin choklad ask och ett par örhängen som låg i en ask. Detta julklapp till min svägerska. Jag la det i köket på bordet. Köpte cellofan idag och skulle packa det och asken med örhängen är borta. Jag letar på hela köksbordet och tänker "har jag lagt dem någon annanstans? Nej det kan jag inte gjort. Varför skulle jag det helt plötsligt". Tänkte att säkert han har gömt dem! Jag ringer och frågar rakt ut varpå han säger "nej varför skulle jag gömma något som är till min systers födelsedag?" Jag svarar för att du har gjort det flera gånger!
    Varpå han svarar "förlåt älskling. Ville skoja lite med dig. Jag la den i kryddskåpet" och skrattade. Jag sa argt "det du håller på med är fan inte okej. Sluta med detta beteendet. Är det förstått??!" Han blev helt tyst och bad om ursäkt och sa det inte ska upprepas.
    Detta skapade sån ilska och irritation och jag rev ner allt på hela bordet för att hitta asken! Började gråta och få ont i nacken efteråt. 
    Men allvarligt. Vad fan gör man så här för???
    Det är ett sätt att smådjävlas, eftersom han vet att du inte uppskattar det. Man kan undra vad det står för. 
Svar på tråden Mannen gömmer mina saker