• Anonym (Irriterad)

Mannen gömmer mina saker

Min man brukar gömma mina saker på skoj så som telefon innan man ska sova, mina öronproppar, mitt choklad jag köpt kvällen innan inför helgen. Ja typ allt.

Detta händer någon gång. Kanske 1 gång i månaden.
    Hände sist 2 månader sen och blev rasande och sa till honom att sluta.
    Han bara skrattade och sa bara "jag ska inte mer, förlåt".
    I veckan köpte jag en Aladin choklad ask och ett par örhängen som låg i en ask. Detta julklapp till min svägerska. Jag la det i köket på bordet. Köpte cellofan idag och skulle packa det och asken med örhängen är borta. Jag letar på hela köksbordet och tänker "har jag lagt dem någon annanstans? Nej det kan jag inte gjort. Varför skulle jag det helt plötsligt". Tänkte att säkert han har gömt dem! Jag ringer och frågar rakt ut varpå han säger "nej varför skulle jag gömma något som är till min systers födelsedag?" Jag svarar för att du har gjort det flera gånger!
    Varpå han svarar "förlåt älskling. Ville skoja lite med dig. Jag la den i kryddskåpet" och skrattade. Jag sa argt "det du håller på med är fan inte okej. Sluta med detta beteendet. Är det förstått??!" Han blev helt tyst och bad om ursäkt och sa det inte ska upprepas.
    Detta skapade sån ilska och irritation och jag rev ner allt på hela bordet för att hitta asken! Började gråta och få ont i nacken efteråt. 
    Men allvarligt. Vad fan gör man så här för???
  • Svar på tråden Mannen gömmer mina saker
  • molly50
    Anonym (=() skrev 2025-12-29 19:08:46 följande:
    Gråter man över saker som detta så är inte gråten mycket att komma med när det verkligen är illa på riktigt.

När man läser här i forumet framgår det tydligt att kvinnor gråter för skitsaker.
    Nu skulle jag kanske inte gråta för en sån sak. Men att bli rejält förbannad skulle jag nog.
    Jag tycker inte att det är en skitsak när man har en partner som jävlas in absurdum och inte lyssnar när man säger att det inte är uppskattat.
    Det liknar ju mer mobbning än att skämta.
    Ska man skämta så ska det vara på ett sätt man vet att mottagaren kan ta.
  • Anonym (Lärare)

TS, hur har han varit efter tillsägelsen?

• Anonym (=()
    Anonym (M) skrev 2025-12-29 19:58:50 följande:
    Vem är du att avgöra vad som illa på riktigt för andra?
    Jag refererar enligt min personliga uppfattning och jag hade inte orkat med någon som gråter över en, enligt mig, halvbagatell.
    Bli förbannad, bli det men för katten gråt inte då anser jag att du är mest löjlig. 

Ska man inte säga sina åsikter i forumet, får man bara höra det om man tycker rätt enligt dig?
  • Anonym (Jag)
    molly50 skrev 2025-12-29 20:23:09 följande:
    Ja,men det är väl kanske lite lättare att hugga tillbaka om de sk skämten inte sker upprepat trots att man bett personen att sluta. Sker det upprepade gånger mot ens vilja så kommer man till slut till en bristningsgräns.
    Och man behöver inte vara en torrboll bara för att man får nog av att ens partner gömmer ens saker i tid och otid.
    Precis man kommer till en gräns när den andre inte lyssnar på det man säger.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (=() skrev 2025-12-30 18:01:19 följande:
    Jag refererar enligt min personliga uppfattning och jag hade inte orkat med någon som gråter över en, enligt mig, halvbagatell.
    Bli förbannad, bli det men för katten gråt inte då anser jag att du är mest löjlig. 

Ska man inte säga sina åsikter i forumet, får man bara höra det om man tycker rätt enligt dig?
    Fast om man blir riktigt arg så har man ju tappat kontrollen, varför är det bättre än att bli ledsen. Lite som att det är coolt att slåss men löjligt att gråta?
  • molly50
    Anonym (Jag) skrev 2025-12-30 18:06:15 följande:
    Precis man kommer till en gräns när den andre inte lyssnar på det man säger.
    Ja,precis. Om det sker då och då så må det väl vara hänt. Men när det sker upprepade gånger så tröttnar man till slut och då kan det brista.
  • Anonym (=()
    Anonym (Trötter) skrev 2025-12-30 18:30:24 följande:
    Fast om man blir riktigt arg så har man ju tappat kontrollen, varför är det bättre än att bli ledsen. Lite som att det är coolt att slåss men löjligt att gråta?
    Tappar du kontrollen när du blir arg?
    Ok, det gör inte jag.

Jag pratar inte rosenrasande givetvis. Det där är inget att bli helt galet arg för heller.

Återigen så talar jag från min syn på saken, om det inte uppfattades.
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (=() skrev 2025-12-30 18:46:30 följande:
    Tappar du kontrollen när du blir arg?
    Ok, det gör inte jag.

Jag pratar inte rosenrasande givetvis. Det där är inget att bli helt galet arg för heller.

Återigen så talar jag från min syn på saken, om det inte uppfattades. 
    Anonym (=() skrev 2025-12-29 14:34:25 följande:
    Mannen gömmer mina sakerÖverreaktion de luxe skulle jag säga.
    Jag tycker verkligen illa om folk som gråter för småsaker!
    Anonym (=() skrev 2025-12-29 19:08:46 följande:
    Gråter man över saker som detta så är inte gråten mycket att komma med när det verkligen är illa på riktigt.

När man läser här i forumet framgår det tydligt att kvinnor gråter för skitsaker.

Din personliga åsikt om andra har dock inte rätt att stå oemotsagd. Varför har du så svårt att ta att andra tycker du är snabb att döma?
  • Anonym (=()
    Anonym (Lärare) skrev 2025-12-30 18:50:32 följande:
    Anonym (=() skrev 2025-12-29 14:34:25 följande:
    Mannen gömmer mina sakerÖverreaktion de luxe skulle jag säga.
    Jag tycker verkligen illa om folk som gråter för småsaker!

Din personliga åsikt om andra har dock inte rätt att stå oemotsagd. Varför har du så svårt att ta att andra tycker du är snabb att döma?
    För att andra försöker få mig att ändra åsikt, att säga att jag har fel.
    Jag däremot säger inte att de har fel utan att jag säger min åsikt i frågan.

Nästa fråga?
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (=() skrev 2025-12-30 18:53:19 följande:
    För att andra försöker få mig att ändra åsikt, att säga att jag har fel.
    Jag däremot säger inte att de har fel utan att jag säger min åsikt i frågan.

Nästa fråga?
    Du hade fått underkänt i min klass om det där är hur du argumenterar.
Svar på tråden Mannen gömmer mina saker