• Anonym (Irriterad)

Mannen gömmer mina saker

Min man brukar gömma mina saker på skoj så som telefon innan man ska sova, mina öronproppar, mitt choklad jag köpt kvällen innan inför helgen. Ja typ allt.

Detta händer någon gång. Kanske 1 gång i månaden.
    Hände sist 2 månader sen och blev rasande och sa till honom att sluta.
    Han bara skrattade och sa bara "jag ska inte mer, förlåt".
    I veckan köpte jag en Aladin choklad ask och ett par örhängen som låg i en ask. Detta julklapp till min svägerska. Jag la det i köket på bordet. Köpte cellofan idag och skulle packa det och asken med örhängen är borta. Jag letar på hela köksbordet och tänker "har jag lagt dem någon annanstans? Nej det kan jag inte gjort. Varför skulle jag det helt plötsligt". Tänkte att säkert han har gömt dem! Jag ringer och frågar rakt ut varpå han säger "nej varför skulle jag gömma något som är till min systers födelsedag?" Jag svarar för att du har gjort det flera gånger!
    Varpå han svarar "förlåt älskling. Ville skoja lite med dig. Jag la den i kryddskåpet" och skrattade. Jag sa argt "det du håller på med är fan inte okej. Sluta med detta beteendet. Är det förstått??!" Han blev helt tyst och bad om ursäkt och sa det inte ska upprepas.
    Detta skapade sån ilska och irritation och jag rev ner allt på hela bordet för att hitta asken! Började gråta och få ont i nacken efteråt. 
    Men allvarligt. Vad fan gör man så här för???
  • Svar på tråden Mannen gömmer mina saker
  • Anonym (mm)
    Anonym (Trötter) skrev 2026-01-05 13:29:54 följande:
    Det lär nog vara nedlagt i samma stund du lägger på luren.
    Nedlagt på vilka grunder?
  • Anonym (mm)

Högsta domstolens vägledning verkar sätta en värdegräns på 1000 kr för "skadegörelse" Under 1000 "ringa skadegörelse". 

• Anonym (Skratta nu då din planta)
    Anonym (mm) skrev 2026-01-05 13:46:58 följande:
    Det gällde ju "något värdefullt"
    "Värdefullt" kan också vara den kantstötta favoritkaffemuggen med lagloggan, hans blanknötta hemmabrallor eller något annat som uppskattas men inte har något egentligt värde.

Att fixa glapp i routerns kontakt och säga upp en streamingtjänst som man har abonnemanget på fem minuter innan en match när han har polarna hemma och sen inte svara i mobilen kan också funka- jättekul skämt ju! Drömmer
  • Anonym (no)

Detta låter som ett självklart fall av narcissism samt manipulation. Personen gömmer för att dels få dig att tvivla på dig själv, få dig ur kontroll och vara beroende av hen. Ta dina saker och lämna så fort du kan.. så länge du tillåter dig att bli förnedrad sålänge kommer du kanske kunna låtsas ha ni har det bra med varandra. Men dagen du vill lämna så kommer hem känna dig helt och göra det omöjligt för dig. Då är det försent. 

Säger bara LÄMNA! 

• Anonym (Tjopp)
    Ofiltreratsamtall3 skrev 2025-12-29 18:50:14 följande:
    Jag backade håna i tidigare inlägg. 

Jag tycker om personer som kan hugga tillbaka istället för att bli förolämpad eller ta det personligt, som har självdistans.

Känns som att vi har kommit ifrån poängen med vad jag försöker diskutera. 
    Men nu handlar ju inte tråden om dig och dina preferense.
  • Anonym (no)
    Anonym (=() skrev 2025-12-29 19:08:46 följande:
    Gråter man över saker som detta så är inte gråten mycket att komma med när det verkligen är illa på riktigt.

När man läser här i forumet framgår det tydligt att kvinnor gråter för skitsaker.

Verkar som att du med flera verkar missförstå vad "SKOJ" är för något. DU låter som en Jocki Boy som äter Bajs ärligt talat. Tycker du sånt är kul så får du tycka det, men smeta inte något jävla bajs över mig för då händer det otrevliga saker för dig. 

Det är en extrem skillnad mellan att skoja och att söka kickar. Du kan inte kräva att andra ska gilla det du får kickar utav. Detta är alltså skrivet av ( jag) som vart med om tortyr med elektricitet och utsatt för mordförsök och blivit drogad och våldtagen och jag lever än idag. Så Kom inte och försök leka att du minsann är "härdad" nog för saker som är "illa på riktigt" för du vet inte vad ILLA PÅ RIKTIGT HANDLAR OM !

• Anonym (=()
    Anonym (no) skrev 2026-01-08 00:33:12 följande:

Verkar som att du med flera verkar missförstå vad "SKOJ" är för något. DU låter som en Jocki Boy som äter Bajs ärligt talat. Tycker du sånt är kul så får du tycka det, men smeta inte något jävla bajs över mig för då händer det otrevliga saker för dig. 

Det är en extrem skillnad mellan att skoja och att söka kickar. Du kan inte kräva att andra ska gilla det du får kickar utav. Detta är alltså skrivet av ( jag) som vart med om tortyr med elektricitet och utsatt för mordförsök och blivit drogad och våldtagen och jag lever än idag. Så Kom inte och försök leka att du minsann är "härdad" nog för saker som är "illa på riktigt" för du vet inte vad ILLA PÅ RIKTIGT HANDLAR OM !

Jag missförstår ingenting, det är du som tolkar enligt eget huvud. 
    Resten av dretet i stycke ett skickar jag på retur.
    Varsågod.

Tror du att du är ensam om att ha blivit plågad i en relation eller?

Mitt ex har orsakat flera frakturer, punkterade trumhinnor, strypförsök och oräknerliga våldtäkter på mig. Uppenbarligen lever jag också. Utan att tycka synd om mig själv längre då jag fick upprättelse.
    Fick inte du det?

Stäng du till din informationslucka du.

Och ingenstans har jag nämnt att jag skulle vara "härdad", håll dig till sanningen om du ska knysta någon mer.

Tack.
  • EpicF
    Anonym (Irriterad) skrev 2025-12-27 18:06:25 följande:

Skrev sen ett sms med detta
    "Detta är inte första gången du gör så här. Och jag ber dig nu att sluta med detta!! På riktigt! Det är inte OK och absolut inte roligt! 

Jag vet var jag lägger mina saker, som detta till Saba.
    Och när jag inte hittar det så ger det mig stress. 
    När du gör så här och sen ljuger, får mig verka dum som att jag glömmer var jag lagt saker. Det gör mig förvirrad. Du låter mig gå upp i affekt. Det här är en form av gaslighting och jag vill inte ha sånt beteende i mitt liv"
    Varför är du fortfarande tillsammans med en bar unge? Gör slut och gå vidare med ditt egna liv. 
  • Anonym (Lärare)
    Anonym (=() skrev 2026-01-11 12:54:02 följande:
    Jag missförstår ingenting, det är du som tolkar enligt eget huvud. 
    Resten av dretet i stycke ett skickar jag på retur.
    Varsågod.

Tror du att du är ensam om att ha blivit plågad i en relation eller?

Mitt ex har orsakat flera frakturer, punkterade trumhinnor, strypförsök och oräknerliga våldtäkter på mig. Uppenbarligen lever jag också. Utan att tycka synd om mig själv längre då jag fick upprättelse.
    Fick inte du det?

Stäng du till din informationslucka du.

Och ingenstans har jag nämnt att jag skulle vara "härdad", håll dig till sanningen om du ska knysta någon mer.

Tack.

Hur fick du upprättelse? 

Hur skulle du råda TS att få det?

• Anonym (=()
    Anonym (Lärare) skrev 2026-01-11 13:11:52 följande:

Hur fick du upprättelse? 

Hur skulle du råda TS att få det?

Jag polisanmälde och det blev rättegång, exet dömd till fängelse och att betala skadestånd.

Ts är inte utsatt för något brott vad jag kan se?
    Att gömma saker är inte olagligt.
Svar på tråden Mannen gömmer mina saker