-
-
Svar på tråden Hur orka?
-
Vad håller du med om?Anonym (H) skrev 2025-12-29 18:12:51 följande:Håller med. -
? I vad menar du?Anonym (H) skrev 2025-12-29 18:12:51 följande:Håller med. -
1) rådgivning/terapi. Och "vill inte" är inte en giltig orsak, är man mån om en bra relation så borde man vilja det är min utgångspunkt.
2) lyssna på Skilsmässopodden, den är väldigt givande när man har egna funderingar eftersom de både vrider och vänder på olika frågor själva och tar in lyssnarfrågor. -
Podden lyssnar jag på.. intressant.. men den får mig tyvärr inte ur tankrna hur jag ska göra, halva jag vill o halva vill inte..Anonym (Podd) skrev 2025-12-30 07:27:22 följande:1) rådgivning/terapi. Och "vill inte" är inte en giltig orsak, är man mån om en bra relation så borde man vilja det är min utgångspunkt.
2) lyssna på Skilsmässopodden, den är väldigt givande när man har egna funderingar eftersom de både vrider och vänder på olika frågor själva och tar in lyssnarfrågor.
-
Vad är du villig att göra för att förändra situationen?Anonym (Såna tvivel) skrev 2025-12-30 08:48:41 följande:Podden lyssnar jag på.. intressant.. men den får mig tyvärr inte ur tankrna hur jag ska göra, halva jag vill o halva vill inte.. -
Ja detta talar ju inte för er som par direkt. Har svårt att tänka mig att inte detta även ställer till det i vardagen med.
Säg till din partner att det är parterapi eller separation som gäller. Är han inte intresserad av att göra sitt bästa för att ni ska ha det bra så är det bättre att lägga honom direkt.
Anonym (Såna tvivel) skrev 2025-12-29 17:30:47 följande:Har tagit upp det, försöker men det är svårt för mig att förklara o respektive att förstå.. ser saker på olika sätt.. -
Vet inte varför jag kämpar emot.. men ett litet hopp finns väl än.. trots svårigheter i kommunikation o irritation o missförstånd... är för rädd..Hellishen skrev 2025-12-30 10:30:42 följande:Ja detta talar ju inte för er som par direkt. Har svårt att tänka mig att inte detta även ställer till det i vardagen med.
Säg till din partner att det är parterapi eller separation som gäller. Är han inte intresserad av att göra sitt bästa för att ni ska ha det bra så är det bättre att lägga honom direkt.
-
Låter som en jobbig situation. Vad är det för saker ni ser på olika sätt då? Upplever du att det är din partner som förändrats? Du själv? Eller kanske båda? Har någon av er gått igenom något jobbigt som ställt saker på sin spets som att förlora en närstående?Anonym (Såna tvivel) skrev 2025-12-29 17:30:47 följande:Har tagit upp det, försöker men det är svårt för mig att förklara o respektive att förstå.. ser saker på olika sätt.. -
Är du rädd för honom? Isf måste du ta hjälp med att lämna.
Är du rädd för att bli ensam? Det är en dålig anledning att stanna i en dålig relation. Du mår bättre ensam än med någon som får dig att må dåligt. Jag lovar.
Anonym (Såna tvivel) skrev 2025-12-30 19:43:37 följande:Vet inte varför jag kämpar emot.. men ett litet hopp finns väl än.. trots svårigheter i kommunikation o irritation o missförstånd... är för rädd.. -
Båda har nog förändrats.. åt olika håll.. viss sjukdom genom åren..Anonym (Livskris?) skrev 2025-12-31 10:10:50 följande:Låter som en jobbig situation. Vad är det för saker ni ser på olika sätt då? Upplever du att det är din partner som förändrats? Du själv? Eller kanske båda? Har någon av er gått igenom något jobbigt som ställt saker på sin spets som att förlora en närstående?