• Anonym (hämnd på mobbare)

Långvarig mobbning på forumet

Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning eftersom jag kokar av ilska då FL-mobbarnas elaka ord.

Alla som utsätts för mobbning under lång tid SKA ta hämnd på det! Det är nämligen det enda sättet att få mobbarna att förstå att de inte kan bete sig hur som helst mot andra och komma undan med det och utan att det får konsekvenser. Vuxna mobbare behöver uppfostras och tillrättavisas precis som barn som mobbar. Vuxna människor ska veta bättre än så och visa sig kompromissbara och förstående, även gentemot dem som inte delar deras åsikter och uppfattningar. 
  • Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet
  • Trent
    Anonym (idiot) skrev 2026-01-03 09:12:16 följande:
    Varför kan du inte bara se vad andra såg och acceptera att hur du uttryckte dig var problematiskt? Varför gå på mig och andra som påpekar det? Vad får du ut av det?
    Varför? Jo för att jag i så stor utsträckning som möjligt försöker förhålla mig till verkligheten. Då blir t.ex. dina hjärnspöken extremt ointressanta.
  • Anonym (King)
    Ikaros12 skrev 2026-01-03 16:42:01 följande:

Va sorgligt mycket fördomar det finns om autistiska personer. personer med autism kan vara otroligt omtänksamma och empatiska. Det de har svårt med är emotionell empati. Däremot har de ofta väldigt stark kognitiv empati. Det vill säga de vill andra väl, men de kan bara utgå från sina egna känslor så länge de inte hör något annat. De kan ha svårt att känna med dig, men respekterar dig bättre än många andra, då de förstår dig och får dina upplevelser förklarat för sig. Ofta är de bättre på att t ex sluta retas om de förstår att du blir ledsen av det.

De gånger de blir bittra, sura eller arga på andras beteende. Beror oftast tyvärr på att de inte förstår andras perspektiv och de är frustrerade att andra inte ser och upplever världen som de gör. Känner de starkt för något så kan personer med autism ha svårt att ta till sig andras perspektiv, samt känna sig utsatta när andra inte håller med. De har svårt att mentalisera och därför blir det lätt missförstånd. De jag känner med autism skulle aldrig bryta mot lagar även om de kan vara otroligt arga, så jag har svårt att tänka mig att de är överrepresenterade vad gäller våld.. 

Lite märkligt när du klagar på fördomar och sedan kommer med ännu mer fördomar. 

Människor med autism kan ha vissa gemensamma drag men är i huvudsak mest som andra. I synnerhet om autismen inte är grav.
  • Ikaros12
    Anonym (King) skrev 2026-01-03 16:48:30 följande:
    Lite märkligt när du klagar på fördomar och sedan kommer med ännu mer fördomar. 

Människor med autism kan ha vissa gemensamma drag men är i huvudsak mest som andra. I synnerhet om autismen inte är grav.
    Nja, nu måste man ju uppfylla vissa kriterier för att få en diagnos. Det gäller ju alla diagnoser. Vad Jag vet så känner inte jag till någon diagnos där det står att personen ska Vara kriminell för att få en diagnos. Däremot finns den empatiska delen som kriterie för en rad diagnoser, men på olika sätt. Just empatin hos autistiska personer är en sådan. 
  • Anonym (Obegripligt)
    Ikaros12 skrev 2026-01-03 16:42:01 följande:

Va sorgligt mycket fördomar det finns om autistiska personer. personer med autism kan vara otroligt omtänksamma och empatiska. Det de har svårt med är emotionell empati. Däremot har de ofta väldigt stark kognitiv empati. Det vill säga de vill andra väl, men de kan bara utgå från sina egna känslor så länge de inte hör något annat. De kan ha svårt att känna med dig, men respekterar dig bättre än många andra, då de förstår dig och får dina upplevelser förklarat för sig. Ofta är de bättre på att t ex sluta retas om de förstår att du blir ledsen av det.

De gånger de blir bittra, sura eller arga på andras beteende. Beror oftast tyvärr på att de inte förstår andras perspektiv och de är frustrerade att andra inte ser och upplever världen som de gör. Känner de starkt för något så kan personer med autism ha svårt att ta till sig andras perspektiv, samt känna sig utsatta när andra inte håller med. De har svårt att mentalisera och därför blir det lätt missförstånd. De jag känner med autism skulle aldrig bryta mot lagar även om de kan vara otroligt arga, så jag har svårt att tänka mig att de är överrepresenterade vad gäller våld.. 

TS jag tror att du skulle må mycket bättre av att förstå att vi här inne har olika sanningar och perspektiv. Att dessa åsikter när de går emot dig, inte handlar om dig som person. Vissa personer kommer att tycka som du, men andra blir liksom du irriterade av andras perspektiv och tankar. Det betyder inte att varken du eller andra har ett mindre värde.

Jag har dock inta "fördomar" utan går efter sådant jag läst/ hört. Sedan är det ju uppenbart att TS har dragit på sig människors ilska här på forumet, ingen rök utan eld, som du kanske kan förstå. Jag vill inte gå så långt som någon tidigare påstod att personen var "sjuk", men något är ju galet om en person drivs av så starka hämndbegär pga vad några skrivit på ett anonymt forum.
  • Ikaros12
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-03 17:02:24 följande:
    Jag har dock inta "fördomar" utan går efter sådant jag läst/ hört. Sedan är det ju uppenbart att TS har dragit på sig människors ilska här på forumet, ingen rök utan eld, som du kanske kan förstå. Jag vill inte gå så långt som någon tidigare påstod att personen var "sjuk", men något är ju galet om en person drivs av så starka hämndbegär pga vad några skrivit på ett anonymt forum.
    Håller absolut med! En person med autism behöver också ta ansvar för sitt agerande och känslor. Med hjälp av diagnosen kan TS förstå sig själv och sin omgivning lättare och det är faktiskt ts ansvar. Jag tycker att vi andra kan ha förståelse sen att det kan vara svårt för TS. Men TS behöver ta eget ansvar för sina känslor och inte lägga det på andra. Att hota andra är inte att ta eget ansvar.
  • Anonym (haha)

Hahaha, självklart blev tråden kapad och började handla om autism där ett gäng ska försöka överbevisa varandra.Skrattande

• Anonym (Ta eget ansvar)
    Trent skrev 2026-01-03 16:40:34 följande:
    Tack för din ointressanta och ej beställda lektion.
    Tack för ditt dryga och otrevliga svar. Du frågade och jag svarade. Men det är fint att du visar ett exempel på vad TS skriver om.
  • Anonym (Okunnig)
    Trent skrev 2026-01-03 16:40:34 följande:
    Tack för din ointressanta och ej beställda lektion.
    Vad har du för anledning att vara så fruktansvärt oförskämd? TS ska inte bete sig illa men ingen annan heller.
  • Trent
    Anonym (Okunnig) skrev 2026-01-03 17:45:33 följande:
    Vad har du för anledning att vara så fruktansvärt oförskämd? TS ska inte bete sig illa men ingen annan heller.
    Jag räddar världen bl.a. genom att stoppa mansplaining, en mansplainare åt gången.
  • Trent
    Anonym (Ta eget ansvar) skrev 2026-01-03 17:17:30 följande:
    Tack för ditt dryga och otrevliga svar. Du frågade och jag svarade. Men det är fint att du visar ett exempel på vad TS skriver om.
    Retoriska frågor tarvar inget svar.
Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet