• Anonym (hämnd på mobbare)

Långvarig mobbning på forumet

Min autism gör att jag inte bara kan glömma och gå vidare, då den långvariga mobbningen av mig på Familjeliv har triggat fruktansvärda aggressioner inom mig och skadat mig psykiskt. Jag går ofta och tänker på hur illa behandlad jag blivit på FL i många år i min ensamhet och får då såna häftiga vredesutbrott att jag slår hårt i väggar, slänger saker i golvet/ i väggen så de går sönder. Ibland när jag är ute på byn kan jag knuffa till någon hårt utan anledning eftersom jag kokar av ilska då FL-mobbarnas elaka ord.

Alla som utsätts för mobbning under lång tid SKA ta hämnd på det! Det är nämligen det enda sättet att få mobbarna att förstå att de inte kan bete sig hur som helst mot andra och komma undan med det och utan att det får konsekvenser. Vuxna mobbare behöver uppfostras och tillrättavisas precis som barn som mobbar. Vuxna människor ska veta bättre än så och visa sig kompromissbara och förstående, även gentemot dem som inte delar deras åsikter och uppfattningar. 
  • Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet
  • Anonym (Okunnig)
    Trent skrev 2026-01-03 17:54:11 följande:
    Jag räddar världen bl.a. genom att stoppa mansplaining, en mansplainare åt gången.

Trent skrev 2026-01-03 17:55:00 följande:
    Retoriska frågor tarvar inget
    Trent skrev 2026-01-03 17:54:11 följande:
    Jag räddar världen bl.a. genom att stoppa mansplaining, en mansplainare åt gången.
    Det kan man göra utan att vara oförskämd.
  • Trent
    Anonym (Obegripligt) skrev 2026-01-03 17:02:24 följande:
    Jag har dock inta "fördomar" utan går efter sådant jag läst/ hört. Sedan är det ju uppenbart att TS har dragit på sig människors ilska här på forumet, ingen rök utan eld, som du kanske kan förstå. Jag vill inte gå så långt som någon tidigare påstod att personen var "sjuk", men något är ju galet om en person drivs av så starka hämndbegär pga vad några skrivit på ett anonymt forum.
    Du är INTE rätt person att avgöra om du har fördomar eller ej. 
  • Anonym (Ta eget ansvar)
    Trent skrev 2026-01-03 17:55:00 följande:
    Retoriska frågor tarvar inget svar.
    Jag uppfattade din fråga som en fråga. Skriv nästa gång att det är en retorisk fråga. Bara för att du upplevde att du ställde en retorisk fråga, så ger det dig inte rätt att uppföra dig som du gjorde. Men om det är skönt för dig att uppföra dig på ett vidrigt sätt, så fortsätt med det. Men du gav ett fint exempel på vad tråden handlar om. Det var bra gjort av dig.
  • nihka
    Anonym (H) skrev 2026-01-03 15:08:43 följande:
    ?
    Var det något du undrade över?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Trent
    Anonym (Ta eget ansvar) skrev 2026-01-03 18:05:25 följande:
    Jag uppfattade din fråga som en fråga. Skriv nästa gång att det är en retorisk fråga. Bara för att du upplevde att du ställde en retorisk fråga, så ger det dig inte rätt att uppföra dig som du gjorde. Men om det är skönt för dig att uppföra dig på ett vidrigt sätt, så fortsätt med det. Men du gav ett fint exempel på vad tråden handlar om. Det var bra gjort av dig.
    Peka ut ett konkret exempel på hur jag uppfört mig vidrigt. Lycka till!
  • Anonym (Snart avstängd ...)
    Trent skrev 2026-01-03 18:21:28 följande:
    Peka ut ett konkret exempel på hur jag uppfört mig vidrigt. Lycka till!
    Du har inte skrivit många inlägg i tråden, med de du skrivit har en otrevlig ton, du är sarkastisk, hånfull och kommenterar människan istället för det de skriver. Och inte tar du åt dig när folk säger detta åt dig. Är det för att du själv inte förstår hur otrevlig du framstår, eller tycker du att du är smart och skarp och att andra är dumma i huvudet och förtjänar det du säger till dem, eller vill du få ut aggressioner, eller blir du tilltryckt på jobbet/av din parter och behandlar andra likadant för att känna dig bättre, eller tycker du helt enkelt om känslan av makt i att sätta andra, som du tycker, på plats?

Något måste det ju bero på att du inte tycker att du behöver lyssna på att andra uppfattar dig som dryg och elak. 
  • Anonym (Hmm)

Vet inte vad TS skulle kunna ha varit utsatt för här men har genom livet konstaterat att människor har olika problem. Om man kastar saker omkring sig eller knuffar människor på stan för att man känner sig mobbad ska man nog inte alls hänga på nätforum. Inte starta trådar eller svara på inlägg. 
    Då är man farlig för sig själv och tydligen tyvärr också för andra. Knuffa människor på stan??? WTF???

• Trent
    Anonym (Snart avstängd ...) skrev 2026-01-03 18:32:02 följande:
    Du har inte skrivit många inlägg i tråden, med de du skrivit har en otrevlig ton, du är sarkastisk, hånfull och kommenterar människan istället för det de skriver. Och inte tar du åt dig när folk säger detta åt dig. Är det för att du själv inte förstår hur otrevlig du framstår, eller tycker du att du är smart och skarp och att andra är dumma i huvudet och förtjänar det du säger till dem, eller vill du få ut aggressioner, eller blir du tilltryckt på jobbet/av din parter och behandlar andra likadant för att känna dig bättre, eller tycker du helt enkelt om känslan av makt i att sätta andra, som du tycker, på plats?

Något måste det ju bero på att du inte tycker att du behöver lyssna på att andra uppfattar dig som dryg och elak. 
    Du förutsätter att det måste finnas en orsak. Varför?
  • Anonym (Snart avstängd ...)
    Trent skrev 2026-01-03 18:46:10 följande:
    Du förutsätter att det måste finnas en orsak. Varför?
    Allting har en orsak. Om det inte är något av det jag föreslog, så är det något annat, men en orsak finns det. 
  • Anonym (Obegripligt)

TS, eftersom du bemödat dig med att starta denna tråd, så tycker jag faktiskt du ska förklara vad du anser har varit mobbning, på vilka sätt du känner dig mobbad. Gör du inte det kan inte läsarna få någon uppfattning om vad det rör sig om, Vad är det t.ex. för åsikter, som inte stämt överens med dina, som du blivit så provocerad av att du fått hämndbehov? På vilka sätt har folk i övrigt varit elaka mot dig?

Svar på tråden Långvarig mobbning på forumet