• Anonym (I)

Gifta sig efter lite mer än ett halvår?

Först endast prat i ca fyra månader innan första mötet. Flyttar sen i teorin ihop direkt, är alltid hos den ena eller den andra. Sen bröllop ca fyra månader efter första mötet.

Vad tänker ni? Är vi galna? Har någon här varit med om något liknande där ni bara visste från första stund?

• Svar på tråden Gifta sig efter lite mer än ett halvår?
  • Anonym (m.)

Ja. Varför sån stress? Frågar du så vet du..

• Anonym (Jasmine)

Vad är det du tror att du missar om du väntar?

• Anonym (m)
    Anonym (Jasmine) skrev 2026-01-06 00:00:00 följande:

Vad är det du tror att du missar om du väntar?

Bröllopet antagligen 
  • Kirenaj68

Visst tror man alltid att nu har man träffat rätt i början av ett förhållande. Man är inne i ett lyckorus. Desto viktigare att man då är lite kall och inte tappar omdömet. Vänta ett halvår till. Då vet ni med säkerhet om ni är kompatibla eller ej. Det dröjde nästan två år innan jag friade till min fru. Hon är å andra sidan thailändska och då är lite mer än vanligt som ska stämma för ett giftemål.

• Anonym (L)

Jag hade bråttom in i ett förhållande, flyttade i princip ihop direkt. Vi trodde vi passade perfekt, men det höll i 1,5 - 2år o går nu under namnet ?mitt katastrof-förhållande?. 

varför har ni bråttom? Vad vill ni bevisa genom att gå så fort fram?
    Hur gamla är ni och har ni levt/bott ihop med andra tidigare?

• Anonym (L)
    Anonym (L) skrev 2026-01-06 00:53:05 följande:

Jag hade bråttom in i ett förhållande, flyttade i princip ihop direkt. Vi trodde vi passade perfekt, men det höll i 1,5 - 2år o går nu under namnet ?mitt katastrof-förhållande?. 

varför har ni bråttom? Vad vill ni bevisa genom att gå så fort fram?
    Hur gamla är ni och har ni levt/bott ihop med andra tidigare?

Kanske borde skriva att jag hade haft två långa samboförhållanden innan och var inte så ung o ändå blev det inte bra?. 
  • Fjäril kär

Min morfar ss en gång att innan man bestämmer sig för att gifta sig bör man gräla minst en gång riktigt ordentligt, helst två  och lära sig hur man fungerar i kris .  Känns det fortfarande bra? Då kan ni gifta er..  

Mormor och morfar var gifta i 60 år....

• Anonym (m)

Texten går väl att tolkas som att de redan gift sig

• Tom Araya
    Anonym (I) skrev 2026-01-05 23:29:13 följande:
    Gifta sig efter lite mer än ett halvår?

Först endast prat i ca fyra månader innan första mötet. Flyttar sen i teorin ihop direkt, är alltid hos den ena eller den andra. Sen bröllop ca fyra månader efter första mötet.

Vad tänker ni? Är vi galna? Har någon här varit med om något liknande där ni bara visste från första stund?

Ja, ni är galna!
Svar på tråden Gifta sig efter lite mer än ett halvår?