Anonym (I) skrev 2026-01-06 08:08:54 följande:
Jag är helt sansad och inte det minsta naiv. Jag har varit gift tidigare, haft två väldigt destruktiva förhållanden. Jag vet skillnaden och ingen behöver prata om "nyförälskelse". Jag kan utan problem vänta, men han vill väldigt gärna gifta sig redan till sommaren och jag har inga problem med det. Vi har redan hanterat något extremt stressande och sett den sidan av varandra. Vi är båda närmare 40.
Varför frågar du då? Jag vet inte om ditt svar känns så bra?. Han vill gifta sig och du har inga problem med det? Det är inte så jag vill känna.
Har ni barn Innan som man bör ta hänsyn till?
Det finns inga garantier för något utfall, dvs det kan gå bra eller dåligt.
Dock förstår inte jag VARFÖR man skulle gifta sig så snabbt om båda t ex är svenska medborgare och ni ska fortsätta bo i Sverige.
Vad är skälet? Det känns forcerat och jag tänker mer som någon skrev att Det finns en osäkerhet i detta (o ev kontroll).
Att han är den som har mest o tycker att ni ska dela gör inte saken bättre, snarare tvärtom.
Hade du två destruktiva förhållanden i bagaget? Jag vet inte, men varför räcker det inte för er att vara sambo?
Jag förstår faktiskt inte. Antingen är du ju helt övertygad och tycker att detta är en fantastiskt bra idé och då gifter ni er i sommar och då skulle du ju inte ha behovet att skriva här överhuvudtaget. Då vet du vad du vill.
Eller så är du mer tveksam och vill lyssna på de som svarar dig, men då går du inte i försvarsställning?
Om han har mest att förlora vid ev skilsmässa, varför har han då så bråttom? och svara inte för ?han tror så mycket på er kärlek? för då känns det ännu mindre trovärdigt.
Visst var ni dessutom lite äldre, typ 40? Då förstår jag inte alls stressen. Ha en stor sommarfest istället o fira kärleken ändå.